Sunday, January 01, 2017

Siapa Kit Siang Mengenai Islam, Bersama PKR, PAN?


Hasil carian imej untuk kit siang

Perkasa Hubungan Agama, Bukan Mahkamah Syariah!


KUALA LUMPUR – DAP mendesak kerajaan mengabaikan rang undang-undang persendirian yang dibentangkan oleh Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang di Parlimen bagi memperkasakan fungsi Mahkamah Syariah baru-baru ini.
Penasihat DAP, Lim Kit Siang berkata, rang undang-undang persendirian oleh Presiden PAS itu harus dibiarkan kekal di atas kertas sahaja di Parlimen supaya ia tidak diteruskan di Malaysia.
“Kerajaan perlu mewujudkan satu jawatankuasa Parlimen untuk memperkasakan hubungan antara agama di negara ini berdasarkan Perlembagaan Negara, Perjanjian Malaysia 1963 dan Rukun Negara.
“Kerajaan Malaysia perlu menilai semua cadangan membabitkan agama di negara ini,” tegasnya dalam satu kenyataan media hari ini.
Abdul Hadi pada 24 Novewmber lalu membentangkan rang undang-undang persendirian di Parlimen tetapi penerangan lanjut mengenai usul tersebut ditangguhkan ke sesi akan datang.
Rang undang-undang itu antara lain bertujuan memperkasakan bidang kuasa Mahkamah Syariah di negara ini.
Bagaimanapun, usaha PAS itu mendapat bantahan hebat Pakatan Pembangkang yang diketuai DAP dan sekutunya Parti Keadilan Rakyat (PKR) serta Parti Amanah Negara (PAN).
DAP menyifatkan rang undang-undang itu strategi halus PAS untuk melaksanakan hukum Islam hudud di negara ini yang disifatkan lapuk dan bakal mengundang bias kepada kaum wanita.
PKR dan PAN pula menyelar rang undang-undang itu kerana dianggap sebagai mengelirukan dan menimbulkan kebimbangan bukan Islam di negara ini. – mynewshub.cc
Komen Weblog Ibnu Hasyim: Siapa Kit Siang mengenai Islam bersama PKR dan PAN? Sama saja dengan PPBM dan UMNO? Namun perjuangan Islam tetap akan berjalan terus, tidak memperdulikan gangguan suara-suara sumbang yang bersahut-sahutan di kiri kanan jalan!
Ihdinas Sirathal Mustaqim...

10 comments:

Anonymous said...

Jadi PAS gagal tarbiahkan LKS semasa dalam PR? Kata parti Islam, jika gagal tanggungjawab dakwah... mengapa nak salahkan orang lain?

Anonymous said...

PAS!!!!
Bila nak saman SR?
Takkan ulamak kelentong
takkan auta

Satu ADUN PAS dh kat London tu suruh jer dia serah surat saman

Berapa lama walaun sanggup tunggu?
walaun pun nak tahu sama
ingat walaun bodoh sangat ke?

Anonymous said...

hidayah dari Allah bukan dari Pas... macam ko jugak .. tak nampak kebaikan dari Pas. Apa yang ko nampak fitnah semata...

Ir Anonymous said...

Wow power betul isu ni sampai boleh gugurkan tghh dari jawatan presidennya..

Tapi rupanya sekadar sampai boleh sebabkan pan tak boleh bertanding di selangor .. kesiannn..

Anonymous said...

PKR Pun tahu PAN ni menyemak..harap pPAN bergabung jelah dengan DAPigs

Anonymous said...

Pas skrg merosakkan Islam.

Anonymous said...

Belum ada kes 90juta pun rakyat Tganu dah tolak Hadi tuang presideng Pas.

Lps tahu skandal rasuah ketua lebai ni walaun2 biol boleh rehat terus. Hadi takkan dikritik lg sbb dia bakal melingkup di pru14 nnt.

Anonymous said...

Ye ke ni walaun? PH tu gabungan parti mana ye?

Yg pasti PAS dari PASIK skrg jd PIGS. Kesiankannn..

Ir Anonymous said...

Pembaca blog ni masih menunggu kalau2 khadam dap ada jawapan atau ulasan kpd surat yg ditandatangani oleh kedua2 pihak tghh dan lge sebelum pru 13 tu! Mereka tak nak gopoh dan gapah.. step by step.. yg dahulu perlu didahulukan.. takkan hanya kerana tak de arahan dari dap, pan akur tak berani langsung nak jawab surat tu!

Dasar pengkhianat serta khadam dap!

Anonymous said...

Step by step..dosa mana yg lebih besar ye? Jual nama ulamak baik utk memfitnah org mukmin PAN atau lambat menjawap tuduhan merapu walaun biol?

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails