Tuesday, January 03, 2017

Pakej Main Salji Dapat Duit. Begini. Jom Ke Korea Selatan..

Hasil carian imej untuk permainan ski di korea

CATATAN SANTAI IBNU  HASYIM

BAGAIMANA main salji boleh dapat duit dan tambah pendapatan? Atau boleh dapat kerja sebagai suatu sumber pencarian.


Begini..

Bermain salji atau ski di kawasan pergunungan dengan panorama indah dalam cuaca dingin sering diimpikan oleh setiap pelancong yang berasal dari kawasan tropika seperti di rantau Asia Tenggara. Saya pun rasa begitu. Apalagi bagi anak-anak muda, yang baru lepasan pengajian, belum ada pekerjaan tetap atau gajinya yang baru cukup-cukup makan saja.

Hasil carian imej untuk main ssalji di korea selatan

Imej yang berkaitan

Imej yang berkaitan

Hasil carian imej untuk permainan ski di korea

Hasil carian imej untuk permainan ski di korea

Kamu boleh datang ke sini, ke Korea Selatan main ski sambil cari duit dan pekerjaan, sebagai sumber pendapatan. Kegembiraan bermain salji dan pelbagai aktiviti menarik sepanjang musim sejuk pastinya tidak mungkin dilupakan. Menyaksikan salji gugur dan membuat orang salji atau bermain bola salji bersama kanak-kanak sememangnya cukup me­nyeronokkan.

Perlumbaan gelongsor ais cara masyarakat Korea, yang menjadi acara wajib program tv popular Running Man juga antara aktiviti yang perlu dirasai ketika musim sejuk di negara tersebut. Apa tidaknya, dengan duduk di gelongsor kayu dan bertongkat kayu logam tajam, perlumbaan ini bukan saja menyeronokkan, malah mencuit hati dengan pelbagai aksi yang dipaparkan.

Apabila Tasik Sayangho membeku, ia isyarat awal Festival Icefish berlangsung dengan ‘icefish’ perak di bawah air batu. Acara tahunan ini bukan saja dinanti kaki pancing, tetapi juga oleh kanak-kanak yang mahu mencuba memancing di tasik beku itu. Ketika musim sejuk, kebanyakan resort ski di Korea Selatan mengendalikan bas ulang-alik serta menawarkan cara mudah dan murah ke cerun untuk bermain ski.

Perkhidmatan bas ulang-alik dari pusat peranginan di Seoul ke kawasan lain di Korea Selatan juga boleh didapati dengan mudah. Untuk menghayati dan merasai sendiri nikmat meluncur ais di Korea, Gangwon-do antara lokasi menarik yang perlu dikunjungi ketika musim sejuk. Kebanyakan resort ski di Korea terletak di wilayah pergunungan Gangwon-do. Dikenali sebagai ‘paru-paru Korea’ dek udaranya bersih, pemandangan gunung dan air yang jernih,

Antara gunung popular di Gangwon-do ialah Gunung Teabaek, Gunung Seoraksa dan Gunung Odaesan. Vivaldi Park, tempat peranginan metropolitan yang mudah diakses. Jauhnya, kira-kira sejam dari Seoul, menawarkan 12 cerun, sesuai untuk keluarga dan mereka yang pertama kali mencuba permainan ski.

Terletak di Deaqwallyong yang digambarkan sebagai ‘Alps of Asia’, Alpensia Ski Resort mempunyai cerun membolehkan anda menikmati luncuran menyeronokkan. Dengan kemudahan menara melompat ski, monorel dan merentas desa, Alpensia Ski Resort juga menawarkan persekitaran sesuai untuk sukan rekreasi. Selain bermain ski, Alpensia Ski Resort yang berada 700 meter dari aras laut, turut menyediakan taman tema air keluarga.

Juga Ocean 700 menawarkan pengalaman sebenar di tanah tinggi yang bersih di Deagwallyong. Menyediakan 18 cerun termasuk 4.2 kilometer cerun yang bermula di puncak Gunung Jijangsan, kunjungan ke resort ski terkemuka Korea, High 1 Resort. Agak terlalu banyak kalau nak gambarkan mengenai permainan ski.

Yang penting sekarang bagaimana boleh bermain salji tetapi dapat duit, atau untuk jadikan sumber pendapatan?

Hasil carian imej untuk kerja di korea selatan

Hasil carian imej untuk kerja di korea selatan

Hasil carian imej untuk kerja di korea selatan

Perlu..

1. Siapkan masa kira-kira 3 bulan untuk melancong ke Korea Selatan.
2. Siapkan duit RM3,000 untuk tiket pesawat dan khidmat dapatkan pekerjaan. Sediakan sikit duit poket, jika perlu.
3. Kerja di sana selama 2 bulan.
4. Hari cuti boleh main ski sepuas-puasnya.
5. Bagaimana kira-kira kewangannya?
  • Kerja di kilang, pihak kami boleh uruskan.
  • Badan sihat dan kerja tidak boleh memilih, asalkan mampu.
  • Gaji antara antara RM200 ke RM300 sehari.
  • Contohnya, dalam 2 1/2 bulan kerja, boleh dapat kira-kira RM15,000 (kita kira cuma RM250 sehari, iaitu RM250X60hari=RM15,000). Ditolak perbelanjaan sewa rumah dan makan minum dll dalam 2 1/2 bulan kira-kira RM5,000. Maka baki boleh dibawa balik ke Malaysia sebanyak RM10,00 (yakni RM15,00-RM10,000=RM10,000).
  •  Tak percaya, boleh cuba.
6. Kalau wanita sahaja, kena lebih dari seorang, kerana masalah penginapan.
7. Nak kerja terus lebih dari 2 1/2 bulan pun boleh, kena ikut syarat-syaratnya.

Itulah pakej 'Main Salji Dapat Duit'. Bersambung.. Akan diperincikan melalui telefon..

Sila hubungi segera..

  
Ibnu Hasyim
Alamat: ibnuhasyim@gmail.com 
Tel 014 222 5865 (KL) 
Atau Muaz Jabal Wasap no 0182018342 (masih berada di Korea Selatan)

01 Jan 2017  

Lihat secara keseluruhan..
E-Buku IH-113: Islam & Peluang Kerja Di Korea Selatan.
E-Buku IH-113: Islam & Peluang Kerja Di Korea Selatan.

PERHATIAN
Peluang kerja kosong di Korea Selatan hanya dengan modal RM3,00 termasuk tambang dan khidmat..

5 comments:

atomy said...

Wah,

Peluang baik ni untuk anak anak muda. Mana mana yang sedang cari kerja atau nak cari sumber income tu, boleh juga jenguk jenguk Atomy untuk dapat ganjaran Korean Won tiap tiap minggu terus ke akaun bank tempatan. Nak bina karir/kerjaya dengan Atomy pun ok. Ada masa di Korea, jenguk jenguk kilang Kolmar B&H Korea yang memproduksi produk2 Atomy

Anonymous said...

Minyak masak, petrol, gas, dan semua barang keperluan harian meningkat naik harganya adalah di sebabkan CINA DAP KAFIR HARBI telah menyorokkan barang2 tersebut, juga sikap segolongan MELAYU LIBERAL dan khadam2 yg setia kepada perjuangan parti DAP......


LAPORAN DARI TV TIGA SUKU DAN PETIKAN DARI AKHBAR UTUSAN MELOYA..

Ibnu Hasyim said...

January 2, 2017 at 7:49 PM

Ai-hamdulillah. Komen ini menarik. Komen yang membina.

Unknown said...

Saya baca mcm G2G punya deal. Indonesia punya peluang. Org Malaysia pun bole ke

Ibnu Hasyim said...

Boleh, bahkan lebih murah lagi. Hubungi Ibnu Hasyim: 014 2225865 (KL)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails