Thursday, January 05, 2017

Ini Bukti & Saksi DAP Anti Islam..



Sejarah putusnya hubungan PAS dan DAP di atas sebab perjuangan hukum syariah ISLAM di Kelantan..
Setelah serangan bertali arus DAP terhadap PAS, Majlis Ulama mengusulkan PAS memutuskan hubungan dengan DAP tanpa bahas dalam muktamar diterima sebulat suara atas beberapa perkara asas. 

Antaranya:

1. DAP melanggar perjanjian ‘agree to disagree’ yang dipersetujui.

2. Tahluf siyasi yang diputuskan Majlis Syura Ulamak (MSU) berkaitan kesepakatan dalam urusan teras tidak melibatkan urusan kepercayaan dan anutan aqidah umat ISLAM.

Ulama PAS lulus usul putus hubungan dengan DAP

3 Jun 2015.. GOMBAK – Dewan Ulama PAS Pusat hari ini sebulat suara meluluskan usul tergempar untuk memutuskan kerjasama politik dengan DAP.
Usul yang dibawa oleh Ketua Dewan Ulama PAS Pahang, Mokhtar Senik disambut dengan laungan ‘takbir’ oleh semua perwakilan yang hadir pada Muktamar Tahunan Dewan Ulama PAS ke-54, hari ini.

Sejurus usul tersebut dikemukakan, seorang perwakilan dari Dewan Ulama PAS Perak, Nor Azli Musa menyokong usul tersebut susulan serangan bertali-arus pemimpin DAP terhadap peribadi presidennya, Datuk Seri Abdul Hadi Awang.
“Usul kita adalah memutuskan hubungan dengan DAP.. bukan dengan PKR atau PR.. sebab PR bukan DAP, dan DAP tidak semestinya PR.

“Kita sedia maklum bagaimana DAP lantang menggugat kedudukan PAS dan presiden dengan mengisytiharkan memutuskan hubungan dengan presiden kita, yang menjadi ayah kita.

“Apakah kita sebagai anak-anak dalam PAS tiada perasaan? Sanggup menyerahkan PAS dan presidennya dinodai oleh DAP? Kita sedar bahawa keberaniaan DAP ini bersumberkan kepada sikap sesetengah daripada kita yang tidak wala kepada presiden dan parti,” katanya..

perjanjian

List kronologi serangan terhadap PAS dan Tuan Guru Haji Hadi sebelum Dewan Ulama mengusulkan putus hubungan dengan DAP.

1. Pada 18 Okt 2014 – DAP Sarawak memutuskan hubungan dengan PAS disebabkan PAS kekal memperjuangkan hukum syariah di Kelantan malah menyuarakan pandangan jika golongan ulama kekal di dalam PAS maka DAP akan keluar PR, jika golongan LIBERAL menguasai PAS maka DAP akan kekal dalam gabungan.

2. Pada 30 Mac 2015 – DAP Sabah memutuskan hubungan dengan PAS disebabkan alasan yang sama. Jelas isunya berkaitan Undang-undang hudud di Kelantan.

3. Pada 15 Dis 2014 – Bekas Ahli jawatanKuasa PAS Pusat AJKPP mendedahkan terdapat perjanjian sebelum PRU 13 di antara PAS dan DAP berkaitan perjuangan teras Parti masing-masing. Perjanjian ‘Agree to disagree’ ditandatangani atas persetujuan bersama.

4. Pada 24 Mac 2015 – DAP melalui Setiausahanya Lim Guan Eng membuat keputusan melalui CEC memutuskan hubungan dengan Presiden PAS kerana meneruskan agenda PAS memperkasakan mahkamah syariah dengan membawa usul pindaan RUU 355 bagi negeri Kelantan.

5. 03 Jun 2015 – Setelah DAP Sabah dan Sarawak memutuskan hubungan dengan PAS dan DAP pusat melalui CEC pula memutuskan hubungan dengan Presiden PAS, Dewan Ulama PAS Pusat membawa Usul supaya PAS memutuskan hubungan tahluf siyasi kerana DAP telah melanggar perjanjian *agree to disagree* serta tindakan awal mereka memutuskan hubungan dengan PAS dan Presiden PAS di dalam muktamar PAS..
————————————————————————
hudud
Rentetan dan kronologi bagaimana PR setelah DAP melakukan provokasi serta memutuskan hubungan dengan PAS hanyalah kerana PAS cuba membawa dan menyambung perjuangan mereka yang terdahulu seperti arwah Tuan Guru Nik Aziz dan juga Ustaz Fadhil Nor.

Maka tuduhan PAS lari daripada landasan perjuangan adalah tidak berasas dan mengelirukan.

Jangan bias dalam menilai sejarah hanya kerana habuan – habuan dunia yang sifat sementara..

Menyokong penuh Tuan Guru Presiden dan kepimpinan ulama

Sumber AIDCNews


PERHATIANPeluang kerja kosong di Korea Selatan hanya dengan modal RM3,00 termasuk tambang dan khidmat..


41 comments:

Anonymous said...

Biasa la kan... semua salah orang, PIS tiada salah pun. DAP ada salah... PKR ada salah... PIS semua betul... Agaknya pun UMNO betul do mata PIS?

Tuduh org jual pil kuda dan komunis tanpa bukti... tak salah!
Guna alasan KUIS pi Iran... tp dinafikan oleh KUIS sendiri... tak salah!
Bertanding 7 kerusi PKR, lepas diputuskan dalam mesyurat... pun tak salah!

PIS maksum... tak pernah buat salah!

Anonymous said...

Bagus Pak Hashim..
Hi hi hi
biaq depa meroyan.

Balaci Dap.. hi hi hi.

Anonymous said...

Walaun2 biol tunggu punya tunggu..dah 65thn habuk pun tarak..hudud ka ruu355 ka..semua kelentong lebai2 penunggang agama..

Anonymous said...



jika ini yang diperjuangkan dan inilah hasilnya yang membawa kepada pepercahan PR, maka sangatlah tidak berbaloi. ADakah HUDUD atau RUU355 hanya sebagai agenda perjuangan PAS sedangkan banyak isu rakyat lain yang boleh difikirkan bersama demi kebaikan semua.

Adakah pemimpin dan pengikut PAS tidak terkesan dengan isu 1MDB? Isu kenaikan harga bahanbakar dan minyak masak? Kenaikan kos sara hidup dan keperluan lain? Kos bahan makan yang meningkat?

Di saat UMNO sedang nazak dan rakyat terhimpit oleh segala kenaikan, PAS seolah menjadi penyelamat kepada UMNO dlm meneruskan agenda penindasan.

Pada saat yang terbaik untuk berpeluang menukar kerajaan dan memberikan harapan baru kepada rakyat, PAS akan menjadi penolong dan pembantu dalam satu kezaliman. Pelbagai skandal dan isu yang melilit, adakah PAS terus membuta mata?

Adakah Islam hanya menetapkan satu hukum sahaja disebalik seluruh kesyumulan hidup sebagai ad den?

Selamat menikmati segala kenaikan kos hidup yang ada.





Anonymous said...

Anon 9:40am. Baloi atau tak berbaloi tu pi tanya Dap laa ok. Tanya kepada si pencetus

Anonymous said...

Nak tanya DAP buat apa. Parlimen dah bg ruang bentang dan bahas ruu 355. Yg ketua lebai PAS dok asyik tangguh kenapa?

Dah sampai tahap menipu mcm ni pun walaun2 biol tk boleh nampak kemunafikan lebai2 penunggang agama.

Anonymous said...

kami tak akan menyebelahi musuh-musuh islam tak peduli siapa pun samada orang politik parti mana pun atau sesiapa saja pergi jahanam dan mampus pun kami akan tentang dan akan maki habis-habisan dan kami akan terus mendoakan kehancuran untuk sesiapa saja menentang islam samada yang terang-terang dan yang secara sembunyi tu kami minta Allah yang hancurkan mereka., itu janji kami sehingga Allah datangkan ketentuan yang dikehendakki olehNya

Anonymous said...

3.29

Memang itulah yang diajar oleh Lobai-lobai dari dulu. Kalau itu yang tuan-tuan doakan, mohon selitkan sekali doa meminta:

1. keberanian puak PAS meneruskan Saman SR, jangan duk membebel tapi habuk pun takada.
2. Keberanian Hadi Awang membentangkan RUU355 yang 2 kali ditangguhkan;
3. keberanian walaun meminta surat Ah Qadrawi, untuk bukan hearsay

Hari ini, sekali lagi, dalam kepayahan rakyat Malaysia berhadapan dengan tsunami kenaikan harga barang, rasuah yang menggila, keborosan dan ketirisan, pemotongan subsidi dan belanjawan,keruntuhan akhlak dan kemaksiatan, fenomena sha La La La;

Pas lebih memandang bahawa RUU355 mengatasi segala keperluan hidup di Malaysia. Apakah kebajikan rakyat bukan lagi sebagai keutamaan, pembenterasan korupsi dan rasuah juga bukan lagi menjadi pemdorong perjuangan? Keborosan dan ketirisan tidak lagi diberi perhatian? Hutang negara yang membebankan kita?

Jika esok dan hari seterusnya, kita terpaksa mengeluh tentang kenaikan harga barang, kejatuhan matawang negara, rasuah melata-lata, pembaziran dan kebocoran harta negara tidak dijaga, hutang negara yang semakin menggunung dan terpaksa ditanggung oleh generasi kita masa hadapan, jangan kesal kerana itu pilihan PAS yang memberikan nyawa kepada pemerinta sekarang.

Anonymous said...

Eh bukan ke soalan ko baloi atau tak ka? Jadi ofcoz la kena tanya tuan punya khadam. Baloi ka apa hasilnya master khadam buat tu dgn mencampuri hal ehwal Islam. Klu master khadam tak boleh jawab baloi ka tak baloi. Prebet khadam tolong la jawabkan on behalf dap

Anonymous said...

Prebet khadam 4:38 tolong tanya jugak your master khadam dap...

Dap lebih memandang bahawa RUU355 mengatasi segala keperluan hidup di Malaysia kah sampai sibuk nak masuk campur urusan Islam?. Apakah kebajikan rakyat bukan lagi sebagai keutamaan, pembenterasan korupsi dan rasuah juga bukan lagi menjadi pendorong perjuangan? Keborosan dan ketirisan tidak lagi diberi perhatian? Hutang negara yang membebankan kita? Apakah kaitan hudud dan ruu untuk master khadam campurtangan mengatasi rasuah, keborosan dan ketirisan?

Anonymous said...

anonymous 3.29
mana sikap awak sebagai daei...

Anonymous said...

Kamu anon 9.40 mengatakan hudud tak berapa penting.. masalah ekonomi lagi penting. Eloklah tu apa yang kamu mahu hanya memenuhkan temolok dan perut saja.

Anonymous said...

Anon 3.29...
Ustak belajor dengang ustak...boko haram alias daesh alias isis...
Panggil mung masuk surga sorang sorang....
Tok nok pulokk....

BEROONG....!!!!!!

Anonymous said...

Dok panggil org khadam tak sedar diri tu dah biol. Rela jd khadam lebai2 penunggang agama. Dah jelas lebai2 munafik dlm Pas mempermainkan Islam utk kepentingan diri masing2.

65 thn hudud pun tarak. Yg kedengaran skrg hududuit 90juta.

Parlimen dah bg ruang utk bentang dan bahas ruu355. Dua kali Hadi munafik mtk tangguh. Pastu salahkan DAP dan org lain sana sini. Dasar parti mangkuk ayun walaun biol.

Pas skrg merosakkan Islam yg mulia.

Anonymous said...

Sibuk sgt nak buat hudud menunjukkan kegagalan institusi agama dan parti lebai mentarbiah org2 melayu menjadi muslim yg baik.

Sebab tu Pas yg memerintah Kelantan lebih 20thn menjadi negeri melayu yg miskin tp aktiviti maksiatnta paling tinggi.

Bukankah kemiskinan itu menghampiri kemiskinan? Lebai2 penunggang agama pun lebih mementingkan tembolok 90juta mrk. Walaun2 biol apa dapat?

Anonymous said...

*kemiskinan menghampiri kekufuran

Anonymous said...

Walaun biol Pas ni tak sedar ke yg dia jd khadam lebai2 penunggang agama peralatkan Islam utk kepentingan tembolok masing2.

Bila parti lebai nak saman SR rasuah 90juta?

Anonymous said...

anon 7.51 pm

Ini kisah Rasulallah apabila sampai di Madinah.

Hadis : Dari Abdullah bin Salam r.a, dia berkata : ‘Pertama kali Rasulullah saw datang ke Madinah, orang ramai berkerumun kepadanya (dan) aku termasuk orang yang datang kepadanya manakala aku memperhatikan wajahnya dan menelitinya dengan seksama (beliau menilai wajah Rasulullah saw), aku mengetahui bahawa wajahnya bukanlah wajah seorang pendusta.’ Abdullah bin Salam r.a berkata lagi, ‘Ucapan pertama yang aku dengar dari beliau (Nabi SAW) adalah, “Wahai manusia, sebarkanlah salam, berikanlah makan , solatlah di waktu malam sementara orang-orang sedang tidur (dan) nescaya kalian masuk syurga dengan selamat’.” [0949] Sahih. Riwayat Al-Timidzi (Hasan Sahih), Ibnu Majah dan Al-Hakim.-At Targhib

Jika Hudud itu dianggap amat penting dan diantara yang teratas, lalu mengampa Rasulallah tidak menyebutnya di awal kehadiran baginda di Madinah? Bukankah Islam itu lebih kepada membawa Rahmat dan kesejahteraan kepada umat?



Susah nak fahamkan lebai yang taksub Hadi Awang.

ini last posting aku dalam tajuk ni. Aku tak nak berbahas lagi di tajuk ini. Kalau lebai2 masih nak menyalak kununnya hudud adalah keutamaan pertama di dalam pentadbiran Islam, terserah.Tajuk lain aku boleh sambung maki ketololan dan kebengapan walaunta PIGS mentafsir sistem pertadbiran.


i rest my case.

Anonymous said...

Prebet khadam 8:16...

Back to the original question yg kau tanya...berbaloikah Dap mencetuskan isu agama ni...

Jawab dgn bijak ok seban kau menjawab on behalf of Dap...kalau jawapan asyik lari je macam mana khadam master nak naikkan pangkat kau jadi koperal khadam? Prebet la selamanya nanti...

Anonymous said...

Alamak...pls la prebet khadam10:05...

Bukan kau sendiri ke yang cakap terlalu banyak urusan negara yang lebih penting...rasuah, ketirisan, ekonomi dan kebajikan rakyat yang perlu diambilkira...jadi apa kaitannya penentangan Dap terhadap Islam dengan isu kebajikan rakyat, rasuah dan ekonomi? Sebagai benteng pertahanan Dap, malulah kalau tak tau rasional tindakan master khadam sendiri...kalau tak nak diturunkan pangkat yang lebih rendah drpd prebet, sila jawab dengan jelas yer....tolong jangan bazirkan duit khadam master.

Anonymous said...

Anon 10:34...

no denying the fact that Rasulullah menyebarkan syiar Islam bukanlah dengan memperkenalkan hudud. Ulamak tahu dan orang Islam biasa seperti aku juga faham perkara itu. Malah Haji Hadi pun pernah menerangkan dalam ucapannya di parlimen. Ianya sesuatu yg berperingkat peringkat untuk dicapai bagi umat Islam.

Tapi yang aku nak tanya all this while mana nas menunjukkan pula yang kafir boleh mempunyai hak untuk membahaskan hukum Islam seperti yang dibuat oleh kafir-harbi Dap. Hudud itu termaktub dlm al Quran. Sebagai orang Islam kita perlu menghormati hukum Islam ini. Kalau belum sesuai dilaksanakan pun sekurang kurangnya pembentangan/pengkajian keatasnya perlu dibuat secara berterusan. Bukan dibiar ianya dilekehkan oleh kafir jenis harbi ini.

Anonymous said...

Mana pergi ir badut Pas. Dah tukar identiti baru ke?kihkihkih

Aku tanya..apa yg DAP tentang selama ni psl Islam? Hudud bila masa Pas bentang? Ruu 355 bila masa Pas bahasnya?

Pom pang sana sana sini walaun2 biol pertahan lebai2 penunggang agama. Dah jelas hudud dan ruu355 adalah retorik Pas demi mengisi tembolok lebai2 munafik peralatkan Islam.

Umat Islam seluruh dunia nak tahu bila PAS nak saman SR psl rasuah 90juta?

Anonymous said...

Aku bkn anon 9:40am

Yg aku persoalkan adalah kemunafikan lebai2 penunggang agama dlm Pas adalah jelas. Mrk memperalatkan Islam. Hudud dan ruu355 adalah retorik Pas semata2 utk mengisi tembolok lebai2 munafik.

65thn habuk hudud pun tarak. Yg ada hududuit 90juta. Dua kali ruu355 ditangguh ketua lebai Pas. Ini pun mesti salah DAP..fitnah walaun2 biol.

Anonymous said...

Ko ingat Agung, Raja2 Melayu, PM, AG, Ketua2 tertinggi dlm kerajaan yg 90% melayu nak luluskan hudud Pas? Mrk bukannya ahli DAP pun. Maknanya ko mmg dah biol.

Najib kata negara akan huru hara kalo hudud dilaksanakan. Org mcm ni yg Hadi peluk sedondon nak buat kerjasama. Dasar lebai munafik jual agama.

Islam itu luas. Hudud jugak yg dijaja sana sini. Membuktikan institusi agama dan Pas gagal mentarbiah org2 melayu selama ni.

Indonesia negara ulamak paling ramai pun takde gila nak jd tuhan menghukum org mcm lebai2 dlm parti Pas.

Sebab itu Kelantan aktiviti maksiatnya paling tinggi walau ditadbir parti lebai puluhan tahun. Ini pun mesti salah DAP jugak..kata walaun2 biol.

Kemiskinan menghampiri kekufuran. Hudud tak boleh kenyangkan perut org2 miskin kecuali kalu dpt sama2 dgn para lebai berkongsi dedak 90juta.

Anonymous said...

Akhbar HARAKAH kini sukar di perolehi adalah kerana adanya cina 2 kapir harbi dari parti DAP yg menyorokkannya untuk menaikkan harga bagi mengaut keuntungan yg besar....


CUKUP UNTUK HARI INI, BESOK SAMBUNG LAGI....
MENGERTI KAMU ANAK ANAK ...SEKALIAN....
FAHAM....
FAHAM ATAU TIDAK....JAWABBBBB..!!!!!!
JANGAN TERCENGANG CENGANG......

Anonymous said...

Prebet khadam 1:13....

So ini ke nas yg mengatakan kafir-harbi Dap layak untuk berijmak berkenaan undang2 Islam??...iaitu..

''Ko ingat Agung, Raja2 Melayu, PM, AG, Ketua2 tertinggi dlm kerajaan yg 90% melayu nak luluskan hudud Pas? Mrk bukannya ahli DAP pun. Maknanya ko mmg dah biol''

Itu bukan nas ya prebet. Itu ialah lesen ciptaan prebet khadam bagi menghalalkan tindakan khadam master Dap untuk melabel dan menentang hukum Islam...

Jadinya tolong fokus sikit ya pada persoalan asas iaitu...apa kepentingan dan kaitannya Dap mencampuri hal ehwal Islam dengan isu2 perjuangan Dap iaitu rasuah banglo, rasuah terowong, ketirisan2 dan kebajikan rakyat?

Hehe susah nak jawabkan? Ok takpelah aku bagi yg senang sikit...kenapa senang? Sebab soalan ni base drpd tulisan prebet sendiri...kalau prebet khadam dgn confidentnya petik nama Agung, Raja dll bahawa hudud tak boleh laksana di Malaysia, tapi kenapa Dap yang terlebih takut pada hudud sampai jadi huru hara politik pembangkang ya. Nampaknya prebet khadam dah lawan bosnya sendiri. Ke lebih sudu dari kuah? Ke dah terperangkap dgn tulisan sendiri? Ceciter

Anonymous said...

Anon 10.23 am

bila DAP menentang hukum HUDUD, maka bertempiran seluruh walaun PAS mengecam tindakan DAP.
tapi, mana hudud yang PIGS kata nak bentang?
Soalannya, mana HUDUDnya?
Mana janji PAS nak kemukakan hudud di Parlimen?
Mana janji Ahmad Yaakob nak letak jawatan kalau Hudud tak terlaksana hujuung 2015?
Yang dinetangkan adalah RUU355...ops, bukan dibentangkan, diberikan tajuk dan ditangguhkan 2 kali.

Tindakan yang serupa macam Lebai Malang.
Pakatan Pecah dan RUU tak terbentang
Bila bergabung dengan Ikatan yang membentuk PIGS, HUDUD pua nak ditangguhkan
Secara gelap, mengidamkan bergabung dengan UMNO....hihihih

Sekarang ni HUDUD nak laksanakan ke tak
atau cuma RUU355
atau ditangguhkan
atau Ahmad Yaakob kena letak jawatan

Aku tuntut janji walaunta PAS sebab mulut org Islam ni kalau berjanji tak tepati, jadilah munafik
mulut yang berkata nak menyaman, tapi berbohong, jadilah munafik
mulut yang berdustra, jadilah munafik

yang kau nak marah sangat dengan kafir harbi tu buat menda
mcm bodoh jer










Anonymous said...

Prebet khadam 11:03

Toksah cerita pasal nama2 lain. Jawab dulu apa sebabnya Dap beria ia menentang hal ehwal Islam. Mana nas yang membolehkan mereka campurtangan?

Prebet cakap byk hal lain yang lebih pentingkan? Tapi kenapa lak master khadam nak campurtangan hal ehwal Islam?

Tapi ayat prebet yang last tu oklah... sekurang kurangnya prebet pun dah ngaku yang Dap ni type kafir-harbi. Jadi apabila kafir-harbi sibuk mencampuri urusan hal ehwal Islam, maka tindakan Pas sebagai sebuah parti Islam untuk memutuskan hubungan dengan Dap itu secara automatiklah menjadi relevan....betul tak? Kalau betul....apakah Pan itu relevan?? jadi sekarang sapa yang harus bertanggungjawab memulakan pergolakan blok pembangkang ini? Sila jawab

Anonymous said...

PAS bkn perjuangkan Islam. PAS Parti Ajaran Syiah yg peralatkan Islam oleh lebai2 penunggang agama dan khadam2 walaun mrk spt anon 12:13 @ badut biol PAS. Simple..

Anonymous said...

Anon 12.13

Bro,
Kau tak payahlah nak bersyahdu sangat siapa yang nak buat gocang dlm blok pembangkang.
Aku dah redha pun golongan penunggang agama mesti dijauhkan selagi Hadi Sotong masih di atas. Selagi ada yang menjatuhkan iman saudara muslimnya, selagi masih bercakap bohong dengan ahlinya dan selagi ada kata ADA KAD AHLI PAS , BOLEH MASUK SYURGA.

wakakakakakakakakakkakakka lawak siut
silap-silap aku pun kena tanam jirat Cina

Jadi, aku setuju sesangat Anon 3.03 kata memang kau penunggang agama yang ambik kepentingan dunia. 90 juta tu jangan makan sorang, bahagilah sesama ahli.

Bro
MCA tu kafir apa?
MIC kafir apa?
Gerakan kafir apa?

wakakakakakakakakakakakakakakakakakak
dah nak geng, kenalah berlunak sikit


so walaunta bangang dan kaki kena kencing hancing, bodoh dan barua Hadi
teruskan memaki dan selamat kena kencing

(bodoh ya amat....bahasa kias pun fail)

khalas

wakakakakakkakakakkakkakak.........

Anonymous said...

WALAUNTA BANGANG dan kerap kena kencing anon 12.13

nak buat pertanyaan sikit;

kalau ada kad ahli PAS
boleh tak kalau saya tak payah hadir Persidangan Parlimen walau di pilih sebagai Ahli Parlimen?

saya akan tetap masuk syurga juga kan sebab ada kad tersebut?







maka mengangguklah walaunta2 apabila wakil mereka membisu tentang isu rasuah, 1mdb, ponteng persidangan sambil merenung kad ahli sebab di sana telah sedia menanti Sang Bidadari..



wakakakakakakakakakkakakakkakakakakkakakaka

Anonymous said...

Laaaaa....cerita pasal kad pulak dah...asalnya preber sendiri cerita ttg banyak isu yang khadam master perjuang, then persoalkan kenapa hudud itu pulak perlu dijadikan isu...bila ditanya balik simple logic...mula2 bagi jwp hadis, lepas tu agong, sultan, syiah, mca mic dlln...tapi soalan yg ditanya pendek je..soalan asas kepada tindakan khadam master.

Soalannya prebet khadam kata isu hudud tak penting setelah Dap menolak mentah2 isi kandungan al Quran itu seperti ianya takde value untuk orang Islam. Kalau tak penting bagi prebet, kenapa masternya takut? Prebet berteriak membela master khadamnya. Tapi tak tau jawapan bila ditanya rasional dan objektif tindakan masternya...

Jawab soalan 1 dulu. Lepas tu baru supportkan dgn nas yang membenarkan harbi menentukan hukum Islam..

Anonymous said...

Biasanya yg suka spin fakta ni takde org selain anon ir aka badut biol Pas. Setiap jam walaun2 biol PAS penunggang agama dok ratib DAP, DAP, DAP..Kesiannn betul.

BILA HADI NAK BENTANG HUDUD?

BILA HADI NAK BAHAS RUU355?

Walaun2 biol PAS sila bg pencerahan pd pembaca blog yg celik politik.

Anonymous said...

Ni ada soalan utk walaun2 biol penunggang agama PAS..

BILA HADI NAK BENTANG HUDUD?

BILA HADI NAK BAHAS RUU355?

Anonymous said...

UMAT ISLAM SELURUH DUNIA NAK TAHU BILA HADI NAK SAMAN SARAWAK REPORT KES RASUAH 90JUTA?

Anonymous said...

anon 5.19

sebenarnya kau nak tahu apa walaunta PAS? Apa soalan yang masih bermain di fikiran kau dengan segala ratib ?

bawa datang soalan kau sini....aku cuba tengok.


wakakakakakkakakakakkakakakakakka

tak faham ke atau memang bangang walaun ni?
atau selalu dah minum kencing UMno sampai bengap?

lepas ni kita cerita pulak pasal korban memali yang
.................................sedey sesangat
dulu lawan UMNO, skrg Hadi Awang bersahabat dengan UMNO

sesia je mati

Anonymous said...

Laaa katanya celik politik...soalan simple pun masih tak faham lagik?

Takpelah..kami faham...sedangkan khadam master pun tak boleh jawab soalan ni...inikan la pulak prebetnya...

Oklah...actually Dap ada bagi jawapan tentang persoalan yg aku tanya korang ni. Tapi waduh jawapannya memang ke laut...masalahnya prebet2 khadam ni tau tak? Kalau tau cerita la...saje nak test sikit...

Anonymous said...

Persoalannya..

BILA HADI NAK BENTANG HUDUD?

BILA HADI NAK BAHASKAN RUU355?

Masalahnya walaun2 biol lebai penunggang agama ni tau tak? Kalau tau cerita la..saje nak test sikit..

Anonymous said...

wakakkakakaka

,eroyan bila dtak dapat ingat soalan apa nak ditanya.
takper, cari Hadi Awang, dia tahu kat mana nak cari pengedar pil kuda
belikan sekali utk dia,jawapan dia merewang sana sini kalau tak dapat pil kuda

PAS dh ready dengan HUDUD?
Kafir Harbi DAP dah bersedia nak menentang tu
takkan kecut
belum bentang, orang belum tentang, bertempiaran

Hadi Awang jangan goreng kata RUU355 tu hudud
menyamakan bukan menyaman tau; hukum manusia dengan Hukum ALlah tu kerja orang kafir,munafiq
So bila hudud nak dibentang

Mana HUDUD
Bila nak SAMAN
Apa kisah KUIS?
KAD PAS tiket masuk syurga


wakakakakakkakakkakakakkakakakakka
teruskan mewalaunta keldai PIGS semua
ana kaya, antum semua dapat pahala
ada kad, sama-sama masuk syurga
bidadari sana...masyallah.....goerjes


wakakakkakakkakakkakakakkakakakakakakka

Anonymous said...

Prebet khadam 8:33..

Janganlah nak tunjukkan seolah olah menyokong hudud...

Pan apabila nak diajak berunding ruu355 shj abam Anuar Tahir dah meroyan bgtau RUU355 ini pemecahbelah hubungan antara kaum? Mahkamah syariah tu boleh dia sebut pemecah belah kaum? Namanya konon parti Islam...tapi Mahkamah Syariah sendiri macam nak diruntuhkan. Itu memang kata2 Cheap Khadam ie setiausaha agung Pan...itu baru betul penjual agama yang didedak oleh khadam master. Takut dan tidak percaya dengan agama sendiri.

Anonymous said...

Prebet khadam 5:42...

Masih tak faham2..?? basic question je kot...bulletnya ialah ketawa terbahak bahak...kerana itulah kata kata Imam Syafie ini amat sesuai untuk kau..

''Aku mampu berhujah dengan 10 orang yang berilmu tetapi aku pasti akan kalah berhujah dengan seorang yang jahil kerana orang yang jahil tidak pernah faham landasan ilmu".

Jadi tahniah sbb jawatan prebet tu bakal kekal la dengan tahap pemikiran yang kau ada...hujah semata mata untuk kepuasan hati sendiri dan kesetiaan kpd khadam master...sesuaikanlah perbelanjaan yg diberikan khadam master untuk dijimat2kan sampai pru14 ok...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails