Friday, January 06, 2017

Pastikan Generasi K/Siang Akan Terus Perintah PP?

lim
GEORGE TOWN: Veteran DAP Lim Kit Siang masih belum komited tentang ‘destinasi’ dirinya pada pilihan raya umum akan datang.
Ditanya sama ada beliau akan bertanding di Pulau Pinang, di mana anaknya, Lim Guan Eng menjawat jawatan sebagai Ketua Menteri, beliau berkata: “Saya sedang menunggu mesej daripada kepimpinan parti “.
Kit Siang pertama kali dipilih sebagai ahli Parlimen apabila beliau memenangi kerusi Kota Melaka pada tahun 1969.
Sejak itu, beliau telah bertanding bagi kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) dan Parlimen di Pulau Pinang, Melaka, Kuala Lumpur dan Johor.
Mengenai cakap-cakap bahawa bekas Menteri di Jabatan Perdana Menteri Datuk Zaid Ibrahim akan mengambil alih kerusi Parlimen di Gelang Patah, beliau telah mengemukakan pertanyaan itu kembali kepada pemberita.
“Betulkah?,” katanya pada sidang media di ibu pejabat DAP negeri di sini.
Terdahulu, Kit Siang berkata beliau telah mengarahkan peguamnya untuk mengkaji tindakan undang-undang terhadap sebuah akhbar berbahasa Inggeris kerana menyiarkan berita palsu mengenai dirinya.
Sebuah artikel berita melaporkan bahawa Kit Siang dikatakan telah bertemu dengan bekas Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad pada 3 Disember lalu untuk memeterai perjanjian mengenai siapa yang patut menjadi Perdana Menteri dan Timbalan Perdana Menteri jika Barisan Nasional berjaya digulingkan dalam Pilihan Raya Umum ke-14.
Laporan itu mendakwa bahawa Datuk Mukhriz Mahathir akan menjadi Perdana Menteri manakala Kit Siang akan menjadi timbalannya.
“Saya tidak pernah pun membincangkan tentang persoalan ini dengan Dr Mahathir. Media arus perdana yang menerbitkan berita palsu itu mesti bertanggungjawab sepenuhnya,” katanya – Mstar

PERHATIAN
Peluang kerja kosong di Korea Selatan hanya dengan modal RM3,00 termasuk tambang dan khidmat..

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails