Monday, January 02, 2017

Pesawat K'jaan M'sia Rentasi Australia Ketika Keluarga Najib Bercuti



Pesawat kerajaan Malaysia jenis Airbus A319 terbang merentasi Australia yang kebetulan sama dengan tarikh percutian keluarga Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak ke sana. 

Kebetulan, selepas pesawat itu singgah di Gold Coast selama satu jam 41 minit sebelum ke Brisbane, anak Najib, Mohd Norashman memuat naik gambar di Instagram. Pesawat itu, dengan nombor pendaftaran 9M-NAA, berlepas dari Lapangan Terbang Sultan Abdul Aziz Shah di Subang Jaya pada 22 Disember pada pukul di 12.07 malam dan mendarat di Gold Coast, Australia pada 10.06 pagi hari yang sama. 

Bagaimanapun pesawat itu hanya berhenti sebentar kerana ia berlepas dari Gold Coast pada pukul 11.47 pagi dan mendarat di Brisbane pada pukul 12.09 tengah hari. Pesawat itu berada di Brisbane selama empat hari.


Pesawat itu berada di Brisbane selama empat hari. Tiada penerbangan komersial antara Brisbane dan Gold Coast kerana jaraknya hanya 110 kilometer atau satu jam perjalanan sekiranya memandu kenderaan. 

Kebetulan, selepas pesawat itu singgah di Gold Coast selama satu jam 41 minit sebelum ke Brisbane, anak Najib, Mohd Norashman menghantar gambar di Instagram. Pada 23 Disember, sehari selepas persinggahan itu, Norashman memuat naik gambar beliau bermain golf di Instagram dan menggunakan tag "#goldcoast". 

"Bermain golf dengan rakan di bumi Australia," katanya. 

Keesokan harinya, Norashman memuatnaik ke Instagram gambar penguin di taman tema Sea World Gold Coast.



"Memerhatikan penguin ini sambil rakan-rakannya berkejar untuk mendapatkan habuan," katanya. 

Pada 26 Disember lalu, jet kerajaan Malaysia berlepas dari Brisbane pada 9.11 pagi dan mendarat di Gold Coast pada 9.35 pagi. Sekali lagi, persinggahan singkat di Gold Coast itu hanya mengambil masa selama dua jam dan 47 minit. Pesawat itu kemudian terbang ke Gold Coast pada pukul 12.22 tengah hari dan tiba di Lapangan Terbang Antarabangsa Perth pada 2.47 petang. Pesawat itu kekal berada di sana setakat ini. 

Kebetulan, Norashman kemudian mula menyiarkan gambar Instagram dari Perth. Pada 28 Disember, Norashman menyiarkan gambar dirinya di dalam bilik sedang bermain gitar elektrik. Posting itu ditandakan sebagai "#Perth".

Keesokan harinya, dia menyiarkan gambar berbasikal dengan rakan-rakan di Perth. Kemudian pada 30 Disember, Norashman menyiarkan gambarnya bermain golf dengan kapsyen "Cuba untuk tamatkan 2016 dengan bergaya" bersama tag "#perth" dan "#meadowsprings". Beliau merujuk kepada Meadow Springs Gold & Country Club di Mandurah, yang mengambil masa sejam jika memandu dari Perth.


Hari ini, Norashman kembali berbasikal apabila dia memuat naik gambar bersama Najib. 

"Kayuhan terakhir tahun ini dengan bapa saya yang paling akrab. Selamat Tahun Baru terlebih dahulu kepada semua dan harap 2017 bagi setiap orang diberkati dengan penuh kasih sayang, kegembiraan dan gelak ketawa," katanya dengan menandakan 'Perth' pada catatan tersebut. 

Semua data penerbangan adalah berdasarkan kepada laman pengesanan penerbangan Flight Aware. 

Kronologi 

Di bawah adalah kronologi ringkas jet kerajaan dan akaun Norashman di Instagram. 

22 Dis - 9M-NAA berlepas dari Lapangan Terbang Sultan Abdul Aziz Shah di Subang Jaya pada 12.07 pagi dan tiba di Gold Coast pada 10.06 pagi. 
22 Dis - 9M-NAA berlepas dari Gold Coast pada 11.47 tengah hari dan tiba di Brisbane pada 12.09 tengah hari. 
23 Dis - Norashman bermain golf di Gold Coast. 24 Dis - Norashman melawat Sea World Gold Coast. 
26 Dis - 9M-NAA berlepas dari Brisbane pada 9.11 pagi dan tiba di Gold Coast pada 9.35 pagi. 
26 Dis - 9M-NAA berlepas dari Gold Coast pada 12.22 tengah hari dan tiba di Lapangan Terbang Antarabangsa Perth pada 2.47 petang. 
28 Dis - Norashman dilihat bermain gitar dalam sebuah bilik di Perth. 
29 Dis - Norashman dilihat berbasikal di Perth. 
30 Dis - Norashman bermain golf di Golf Meadow Springs & Country Club di Mandurah, sejam perjalanan dari Perth.




Sebelum pesawat itu merentasi Australia, Najib menggunakan kapal terbang berkenaan untuk tugas rasmi di Kuantan, Tawau dan Kuching. Data penerbangan menunjukkan 9M-NAA berlepas dari Kuantan pada 9.22 malam dan tiba di Lapangan Terbang Antarabangsa Kuching pada 10.30 malam, 17 Disember. 

Ini adalah konsisten dengan kehadiran Najib pada makan malam Gabungan Persatuan Cina di Kuantan dan laporan New Straits Times kemudian mengesahkan ketibaan Najib di Kuching pada pukul 10.30 malam. Beliau berada di Kuching untuk melancarkan projek jambatan Batang Sadong pada hari berikutnya. 

Data penerbangan juga menunjukkan 9M-NAA berada di Tawau pada 19 Disember, yang hampir sama dengan jadual Najib di sana di mana beliau melancarkan Lebuhraya Pan-Borneo. Keluarga perdana menteri biasanya pergi bercuti di luar negara pada akhir tahun. 

Posted by fakhruddin yusoff 
(Diangkat dari http://mountdweller88.blogspot.my/)

56 comments:

Anonymous said...

Ni semua nak kasi Tuang Presideng Pening Kepala....

..."sebagai penasihat kepada kerajaan yang mengamalkan dasar PIGS, (lari menyondol dengan kepala di bawah sudut 45 darjah utara), saya akang menasihatkan Pewrdana Menteri supaya kalau nak gi bercuri, padamlah transponder kapalterbang, gantung istragram dan FB, barulah aman dan selesa percutian beliau. Itu fungsi saya sebagai Tuang Penasihat ya...yang lain tu dah tue dan uzur. Nok beri nasihat pun tak dengar mender..."

YA, Nasihat yang bernas dari Tuang Penasihat kepada PM kita


YANG MENJALANKAN TUGAS MENASIHAT


...............................................................
Yang paling steady, lain dan uzur dan mata dah tak terang.....
walaun tak per, mereke bantai percayer ape saye kate
01.01.2017hepi new year
ILOVEPM
15rabiulawal

Anonymous said...

RALAT

sila gantikan perkata "bercuri kepada "bercuti"

maklumlah, saya ni yang paling steady, hok laing tu dah tue dan uzur...
Kiter sebagai penasihat kena molek dalang perkataang dan nasihat yang kita berikan.

Sekian wassalam

BERSATU ops, tershusul pulok

WASSSATIYAH BUKAN NAJIS MUTAWASSITOH




.................................................
Menantu Penasihat Yang kerja kat Perangsang
15Rabiul Awal


Anonymous said...

Ngata sekutu PAS, ke?

Anonymous said...

Lobai2 buat bodo je bende ni. Mesti lobai2 ni akan kata "bgi 4 org saksi baru mereka caya"
Ha...ha...ha...ha

Lobai bengong
Lobai tempurung

Anonymous said...

Kaum kerabat najib pergi holiday....PARTI DAP punya angkara kasi pecah lobang.....
Cilako banar cino Kapir harbi punyo karajo....
Kalempong gadang....
Tek...pantek... DAP....!!!!!!!!!

Ir Anonymous said...

Inilah bezanya antara pas dan pan..
pas akan sokong / tentang jika umno dan pkr buat baik / jahat..
pan pulak akan sokong / tetap sokong jika dap buat baik / jahat..

Anonymous said...

Pemimpin PAS mana kesah tentang hal ni ,RM 90 Juta sudah cukup untuk menutup mulut dan perut pun terasa kenyang hingga hari akhirat.Bau hancing pun mereka tak kisah kerana dah terbiasa dikencing UMNO.Yang jadi mangsa adalah penyokong PAS yang memberi 100% sokongan kepada parti.

Anonymous said...

kih kih kih kih

ayat baris kedua dari IR anonymous memang tak boleh belah
kalau boleh hadam, memang champion tahap gaban kategori acara jilat punggung najib dan hadi awang secara bergilir ganti....
memang sebiji ayat macai umno standerd ahmad maslan, kurang sikit dari nur jazlan

isu 2.6 billion masuk personel akaun PM, ada hadi awang pernah berkutik?
isu 1mdb memang tak sekor lebai boleh bersuara, sobab semuanya mengong tak faham
isu belanjawan , pemotongan sana-sini tak pernah berbangkit
paling terer, blah masa nak undi

Ir anonymous,
sebelum bersuara, fikir dulu
sedang gunakan tempurung kepala
atau otak di lutut yang bersuara


loser


YANG TERUS MENYOKONG SAMAN SR TAK KUNJUNG TIBA


...............................
Walaun ibni walaunta ibni penyamoooon
redha jer la nak....
dah memang bebal, terima jer
nak buat macam mana
WELOVEPM

Ir Anonymous said...

Tak serik lagi ke bwk berita fitnah.. walaupun ianya masih lagi gagal jatuhkan tghh?.. kesian.. dah takde point lain ke.. aku bimbang dap akan potong elaun fitnah korang ni bila asyik guna fitnah yg sama..

Anonymous said...

pelawak upahan.. pas tak malu hidung tak berapa mancung nak cium pipi PKR

Ir Anonymous said...

Tak serik lagi ke bwk berita fitnah..? walaupun ianya masih lagi gagal jatuhkan tghh?.. kesian.. dah takde point lain ke.. aku bimbang dap akan potong elaun fitnah korang ni bila asyik guna fitnah yg sama..

Ir Anonymous said...

Bangang rupanya pan ni.. cukuplah pimpinan pas yg lain bersuara pasal 1mdb.. tak perlu semua isu nak kena tghh komen.. macam jgk mat sabu tu ada ke dia komen pasal surat tghh/lge yg sampai sekarang pan tak boleh jawab? Dasar khadam dap!

Ir Anonymous said...

Sila tanya pkr.. sanggup ke mereka tinggalkan pas dan bersekongkol pula dgn pan si khadam dap? Tian chua kata kalau tanpa pan pkr tak perlu masuk pilihanraya.. eh silap.. tanpa pas..

Anonymous said...

pelawak upahan.. ko jangan risau sebab PH dan Bersatu akan bincang pembahagian kerusi di Selangor dan Seluruh negara.. hehe jangaann maaraahh

Anonymous said...

Rakyat tengah susah dengan banjir dia boleh pergi cuti pulak adoyai.....

Anonymous said...

Khadam DAPigs memang macam tu..suka menanamkan sifat bermusuhan antara rakyat.xda fakta. Khadam oh khadam....kesian ko ni khadam..berapa sgtlah duit DAPigs bagi kalau dibandingkan dengan maruah diri ko khadam. Sana sini ko hina presiden PAS. Sanggup khadam hina belakangkan agama dan bangsa demi menjaga si Tuan DAPigs. Jijik...terang2 DAPigs tolak islam, hina islam. Khadam masih setia malah turut sama menghina islam. Jijik khadam..masih belum terlambat utk bertaubat khadam.

Anonymous said...

Ir anonymous

bro, aku tak kisah dgn pembahagian kerusi masa PRU nanti. Pengalaman kena sailang di 7 tempat dengan PAS dahulu cukup memeritkan. Kalau kau nampak tulisan aku selama ini, aku hentam PIGS sebab kecelaruan di dalam agenda pembelaan kepada rakyat. Meletakkan calon di mana calon pembangkang telah berada di situ adalah khianat. Mesra UMNO adalah penutupan mulut sebagai pembangkang dan bersetuju bahawa segala penindasan umno kini di endorse oleh PIGS.

Aku tak ada agenda hendak menjatuhkan Hadi Awang, cuma aku kesal perubahan ini selepas NIK AZIZ tiada.

Jadi, tolonglah baca dengan nurani, bukan dengan penuhnya wang di poket. Kita berbicara tentang rakyat, bukan aku atau kau. aku bukan penulis upahan, aku antara yang terkesan dengan segala keperitan oleh pemerintahan sekarang.

terserah di atas segalanya, namun selagi ketidakadilan dan kebangangan yang dibuat oleh pemimpin kau, selama itu jari ini akan terus meniti di papan kekunci ini.

Biar aku ditanya di Yaumul Mahsyar, jika benar aku menghina seorang ulamak, tapi atas dasar yang aku yakin, hadi awang memang perlu aku tentang di atas segala kebebalan.


YANG MASIH TAK FAHAM MAKNA BANGANG


......................................
Walaunta bin Walaun Penyamoon
Dia bukan maksum



Anonymous said...

Anon 10.43

DAP hina Islam? Ya , sepatutnya ditentang
UMNO hina Islam? hmmm, takper, kita berjabat tangan, dosa segera terangkat
MCA hina Islam? ooo itu parti komponen, masih boleh ditarbiyahkan
MIC hina Islam? ooo itu pun masih komponen, tak apa...tak apa

ini ke Islam yang saudara anuti di dalam memilih pegangan dan mejatuhkan hukuman?
Terpilih-pilih dan berbaur assobiyah

lalu, dengan lunak meminta kami bertaubat sebelum terlambat? Alhamdulillah atas ingatan sebagai saudara seagama, tapi, masihkah akan bersikap terpilih-pilih di dalam membuat hukuman?

tepuk dada tanya iman


YANG RASA HEBAT BERAGAMA


..............................
Hanya aku saja dan pengikutku
yang lain hampeh
babi atas bukit kut

Anonymous said...

Yea la tu... Nak sedapkan hati.

Anonymous said...

Dasar khadam UMNO...

Anonymous said...

Yang duk kata orang lain, boleh lak! Dasar PAS... retorik lebih!

Anonymous said...

Tulisan org PAS mcm ni lah... Retorik saja, tak leh lwn dgn hujah dan fakta!

Anonymous said...

Anon 10.51 dan anon 11.00....
Anda bernas dlm berhujah.fakta anda lojik dan masuk dek akal...
Gempur terus mereka2 itu yg bebal lagi berong....

Apa pun t.kasih dan aku SALLUTTTTTTTT....!!!!!!!!

Anonymous said...

Ir LOSER. Badut Parti Ajaran Syiah.

Anonymous said...

PH gabungan PKR, DAP dan Amanah. PAS parti melukut di Selangor. Melutut dgn DAP dan PKR. Gila kerusi parti jual agama ni. Low class.

Anonymous said...

Ir anon dah mtk maaf kat Maria Pengerusi Bersih5 ke belum? Hari tu berkobar2 fitnah Bersih terima dana yahudi.

Memfitnah dah jd budaya dlm PAS skrg. Matlamat menghalakan cara.

Anonymous said...

Paku dulang
Paku serpih
Mengata orang
Walaun biol yg lebih.

Anonymous said...

To Anon 11.32

Tq

In sha Allah kita sama-sama berhujah agar mereka dapat faham.Kita saling menyumbang idea, asal hujah kita dapat masuk kepala mereka.

Semoga seluruh umat Islam termasuk kita mendapat keampunan dari Allah SWT
secara peribadi, saya juga memohon ampun jika ada yg tersinggung sepanjang perbahasan ini

Tapi. perjuangan ini tidak akan berhenti di sini
kita teruskan di maya yang sempit ini

TQ juga kpd admin Pak Hisyam, sebab buka gelanggang tanpa mencelah walau sepatah
tanpa bersilat membuka langkah dan steady sepanjang masa.

In sha Allah, kita jumpa lagi di lain kala


wassalamualaikum

Anonymous said...

Pas menasihat kerajaan. Bukan menasihat PM. Bojerr.....
Kalau nasihat pun orang x nak ikut wat mendeee.. lantak die le.. mu sibuk wat per..

Anonymous said...

Tuang punahsihat 90juta..hihihi

Ir Anonymous said...

Lagi nama tgna nak dijual.. ok jom kita buka bab zaman almarhum tgna.. tahukah kau bhw di zaman tgna sudahpun bermula calon sosialis ditolak oleh arwah tgna sendiri utk bertanding di kota bharu.. masa tu mujurlah pkr sudah maklumkan lebih awal akan meletakkan calon syed hussein bekas pengerusi psrm. Maka sempatlah penolakan awal dilakukan oleh arwah tgna!

So kejadian yg dikatakan 7 tempat pas bertanding dgn pkr adalah disebabkan punca2 yg hampir sama jugalah.. cuma calon2 tidak dimaklumkan lebih awal oleh pkr! Ada calon sosialis, pil kuda dan lain2. Walaupun pas sudah menyerahkan kerusi2 tersebut utk pkr tandingi, sepatutnya pkr letaklah calon2 yg berwibawa.. ada lagi contoh jelas supaya kau lebih faham.. iaitu di perak dulu yg mana akibat pkr meletakkan calon kaki rasuah dan kaki seks maka tergadailah kerajaan negeri perak begitu sahaja kpd bn.. harap kau dah mula faham sekarang..

Ok sekarang aku nak tanya kau pulak, kenapa kau masih ulang2 benda2 yg dah lama berlaku (walaupun pas sudah memberikan justifikasi yg jelas), sedangkan kau DIAM SERIBU BAHASA dgn pertindihan kerusi di prn sarawak baru2 ni. Oh kau lupa atau buat2 lupa atau tutup sebelah mata rupa2nya.. takde pulak kau kata presiden pkr, setiausaha dap dan mursyidul am pan (ust ahmad awang dan ghani shamsuddin) sbg pemimpin atau ulamak bebal..

Bacalah dgn hati nurani bukannya dgn hati seorg khadam.. itu pun pandai mengaku nak bela rakyatlah konon.. phuiii.. dasar khadam dap!

Ir Anonymous said...

Umno hina islam, macam2 pas dah buat bg menentangnya termasuklah teguran melalui amanat tghh bertanding melawan kerusi2 umno!

Mca dan Mic dianggap kafir zimmi yg masih layak bernaung di bawah pemerintahan org islam. Malah mca baru2 ni ada mengumumkan penubuhan jawatankuasa utk mengkaji ruu 355 itu sendiri. Tahniah kerana tidak berlagak spt ahok di jakarta!

Dap pula secara jelas menolak islam dgn cara mengumumkan hukum hudud bertentang dgn perlembagaan sdgkan perlembagaan itu sendiri bukannya bersifat statik yg sebenarnya boleh diubah jika 2/3 mp mahu mengubahnya. Ada ciri2 ahok malah ditambah pula kelebihan ahok ni ialah punyai khadamnya pula.. wajar ditentang kedua2nya..

Ir Anonymous said...

Anon 11:32am sila baca hujah balas aku dan sila hadamkan dgn hati yg terbuka.. kelemahan ada di mana2 pihak.. kita tak perlu sampai maki hamun ulamak kononnya agar org percaya dgn hujah kita..

Ir Anonymous said...

Aku seorg berfikiran yg terbuka.. lalu aku bersetuju dgn tuan anon 1:23am.. cuma diharap pd tahun 2017 belajar2lah mengelak dari menghina ulamak.. walaupun kita mmg dah cukup seronok giler jadi khadam dap!

Anonymous said...

Surat Ayahtollah Hadi dan walaun biol memfitnah PAN dgn menjual nama Sheikh Qardhawi mana? Kasi copy n paste kat sini. pembaca2 nak tengok. Thats all..

Anonymous said...

Kalo mcm tu Umno pun jelas menolak Islam sama mcm DAP. Umno juga mengumumkan hudud bertentangan dgn perlembagaan negara. Najib pernah berkata negara akan huru hara kalau hudud dilaksanakan. Skrg, Hadi boleh pulak berpeluk sedondon dgn ketua penyamun najib.

Jgn jd munafiklah. Org melayu tak boleh ditipu lg oleh parti lebai. Ini bkn zaman memali. Skrg Pas merosakkan Islam.

Anonymous said...

Kalo berfikiran terbuka beranilah terima kritikan. Hadi ahli politik tp salahgunakan agama utk mencapai matlamat kepentingan diri.

Kesatuan Ulamak Sedunia pun mengutuk keras penglibatan Hadi dgn Iran. Walaun2 biol masih nak cover.

Bercita2 nak jd penasihat 25% ketua penyamun najib dari kerajaan kleptokrasi umno.

Rasuah 90juta pun tak berani nak jawap. Ya atau Tidak?

Anonymous said...

Ko bkn berhujah ir anon tapi spin fakta krn ketaksuban melampau pd manusia dan parti politik. Tak berfikiran waras @ walaun biol.

Ko dgn Hadi dah mtk maaf ke belum pd org2 mukmin yg korang fitnah selama ni..Ada fitnah2 Hadi ucapkan viral dan popular di youtube. Seronok ye dpt share saham neraka dgn tuan guru kesayangan?

Matlamat tak menghalalkan cara.

Ir Anonymous said...

So jom kita bincang.. apa yg tghh salahgunakan agama? Sila bagi contoh..

Ketua kuis boleh sahaja memberi pendapatnya.. tak salah.. tghh kan berfikiran terbuka macam aku juga.. tapi menurut perkembangan terkini di syria, turki pun sudah mula boleh berbaik dgn iran dan rusia selari dgn gagasan tghh semasa ke tehran.. tapi ini tak bermakna turki menyokong negara syiah iran dan juga tak bermakna turki menyanggah pendapat ketua kuis! Hanya strategi terbaik yg dipilih tak kira samada ianya dtg dari ketua atau naib ketua kuis..

Penasihat 25% dan rm90 juta hanyalah mainan fitnah yg masih gagal menjatuhkan tghh.. teruskanlah isu2 fitnah ini kerana ia hanya akan lebih memudahkan para pengundi menilai antara pihak yg mana berusaha gigih utk berjuang demi agama islam dan pihak yg mana pula berusaha gigih utk jadi khadam dap!

Ir Anonymous said...

Pembaca blog ni masih menunggu kalau2 khadam dap ada jawapan atau ulasan kpd surat yg ditandatangani oleh kedua2 pihak tghh dan lge sebelum pru 13 tu! Mereka tak nak gopoh dan gapah.. step by step.. yg dahulu perlu didahulukan.. takkan hanya kerana tak de arahan dari dap, pan akur tak berani lansung nak jawab surat tu!

Dasar pengkhianat serta khadam dap!

Anonymous said...

Spt kata ir anon badut PAS. Step by step. Kami nak baca dulu surat yg Hadi jual nama Sheikh Qardhawi utk memfitnah PAN. Dosa memfitnahkan berat sama spt membunuh. Kita mulakan dgn yg berat dulu ye..Simple..

Anonymous said...

Pandai pulak ko kata org fitnah ye? Ko pernah dgr tak Hadi dan geng lebai penunggang agama menafikan tuduhan rasuah 90juta. Ya atau Tidak? Simple..

Ir Anonymous said...

Pernah.. dan dalam proses menyaman pun.. step by step dan di mulai dgn tuntutan mohon maaf okeh SR dan tuntutan menarik balik dakwaan dlm artikel SR berkaitan.. proses seterusnya will takes place accordingly.. simple..

Sekarang aku nak tanya kau plk.. kau pernah dgr tak lks/lge menafikan tuduhan oleh si razali yg dap dibantu oleh israel sehingga sejumlah wang yg tertentu? Kalau tak pernah dgr aku maafkan kau.

Tapi kalau pernah dengar kenapa kau tak pernah bangkitkan isu ni? Dasar khadam dap!

Ir Anonymous said...

Selepas tu ada ke kau dgr lks kata nak saman si razali tu? Kalau tak pernah dgr aku maafkan kau.

Tapi kalau pernah dengar kenapa kau tak pernah bangkitkan isu ni? Dasar khadam dap!

Ir Anonymous said...

Dah tak boleh berhujah lah tu.. yg beria2 benar mintak surat itu dan ini ialah pan. Bila dah ada tak berani jawab.. dasar khadam dap!

Ir Anonymous said...

Pembaca blog ni masih menunggu kalau2 khadam dap ada jawapan atau ulasan kpd surat yg ditandatangani oleh kedua2 pihak tghh dan lge sebelum pru 13 tu! Mereka tak nak gopoh dan gapah.. step by step.. yg dahulu perlu didahulukan.. takkan hanya kerana tak de arahan dari dap, pan akur tak berani lansung nak jawab surat tu!

Dasar pengkhianat serta khadam dap!

Anonymous said...

Mana bukti surat Hadi dan walaun2 biolnya memfitnah PAN dan jual nama Sheikh Qardhawi? Walaun biol tahu tak hukum dan dosa bagi org yg suka memfitnah mukmin yg lain?

Matlamat tak menghalalkan cara. Simple..

Anonymous said...

Yg nak tgk bukti di sini adalah pembaca2 blog. Sebab walaun2 biol Pas berkobar2 bila sebarkan fitnah merata2. Memfitnah dah jd budaya dlm Pas skrg.

Sudah mtk maaf pd Maria pengerusi Bersih5 ke belum? Tahukan hukum dan dosa memfitnah tu?

Matlamat tak menghalalkan cara.

Anonymous said...

Mana bukti Hadi pernah menafikan dia ada terima rasuah 90juta tu? Bagilah bukti copy n pate atau link youtube ke..mana boleh suka2 ckp merapu mcm razali mamak.

Peliknya ko sorang je yg dgr. Mungkin tgh mimpikan tuan guru munafik kesayangam kot.kihkihkih

Anonymous said...

Razali kena berani buat report polis dulu. Polis akan menahan lks dan pemimpin DAP utk siasatan. Kalo benar DAP kantoi. Kalo tak berasas barulah saman.walaun biol tak guna otak.

Spt Maria pengerusi Bersih5. korang fitnah Bersih terima dana yahudi. Polis tahan dan geledah pejabat dia. Terbukti dia difitnah oleh Hadi dan walaun2 biol Pas.

Dah mtk maaf pd Maria ke belum? Walaun mesti tahu dosa memfitnah hukumnya apa bukan? Thats all..

Ir Anonymous said...

Nampaknya spt yg saya jangkakan pan tak berani langsung nak komen pasal surat tghh/lge tu.. pasti mereka kesipuan kerana baru sedar telah dipermainkan oleh dap selama ini (mmg itu selayaknya buat karektor khadam).. tapi alang2 dah makan upah/dedak dap, apakan daya terpaksa diteruskan jua arahan dap.. Ataupun ada tak khadam pan yg lain berani komen pasal surat tu? I don't think so..

Ir Anonymous said...

Pembaca blog ni masih menunggu kalau2 khadam dap ada jawapan atau ulasan kpd surat yg ditandatangani oleh kedua2 pihak tghh dan lge sebelum pru 13 tu! Mereka tak nak gopoh dan gapah.. step by step.. yg dahulu perlu didahulukan.. takkan hanya kerana tak de arahan dari dap, pan akur tak berani langsung nak jawab surat tu! Hidup mati mesti kena cari dap ke?

Dasar pengkhianat serta khadam dap!

Anonymous said...

Saya tanya walaun biol tahu tak memfitnah org2 mukmin dosanya apa? Cer tanya Hadi munafik bersiri..Simple

Anonymous said...

Mana copy n paste surat rekaan Hadi munafik dan jual nama Sheikh Qardhawi utk memfitnah PAN? Dah berhari2 berlalu walaun masih kantoi menipu.

Apa hukumnya memfitnah org2 mukmin ye walaun?

Matlamat tak menghalalkan cara. Simple..

Ir Anonymous said...

Setelah tanpa rasa bersalah dan dgn sewenang2nya melanggar sumpah baiah, hanya dap iktiraf pan mukmin..

Anonymous said...

Baiah Pas adalah sesat dan berdosa. Merosakkan institusi rumahtangga umat Islam. Pas telah dilaknati Allah skrg krn memperalatkan Islam..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails