Saturday, September 17, 2016

Selesai Solat Jenazah Haron Din, Disemadikan Di AS (20 gambar)


SHAH ALAM 17 SEPT: Jasad Mursyidul Am PAS, Datuk Dr Haron Din selamat disemadikan di Tanah Perkuburan Islam Five Pillars Farm Livermore California Amerika Syarikat.
Melalui satu kemas kini di Facebook rasmi Allahyarham Tuan Guru Dato’ Dr. Haron Din (Official) ahli keluarganya memaklumkan perkara itu.
"4.20 pm / 7.20 am (waktu Malaysia) : Tiba di Tanah Perkuburan Islam Five Pillars Farm Livermore.. Baaa…Subhaanallah… Damai .. Indah.. Tenang… Sebak: Dr. Huda Haron.
"5.57pm / 8.57 am Waktu Malaysia: Alhamdulilahh…. Tempat rehat baba dan bersemadinya jasad baba yang mulia. Sempurna dengan bantuan insan2 yang membantu tanpa soal jawab dan tak mengira apa jua. Terima Kasih dari kami sekeluarga: Dr. Huda Haron,” tulisnya.
Menurut catatan di laman FB itu, keputusan menyemadikan jenazah Almarhum di sana diambil kerana mereka mahu menguruskan jenazah dengan cepat dan sempurna.
cscacqjuaaa8dae
“Baba disemadikan di California. Kami ada beberapa pilihan termasuk membawa baba balik ke Malaysia. Semua pilihan ada pro dan kontra. Kami berbincang dan menimbang semua itu. Bukan mudah untuk kami membuat keputusan. Hati amat berat.
“Kami memilih untuk menguruskan jenazah Baba dengan sempurna dan cepat. Baba berpesan beberapa kali kepada kami bahawa di mana dia menghembus nafas terakhir, di situ dia bersemadi. Maka kami akan kebumikan Baba di California,” katanya.
Jenazah Allahyarham dimandikan pada pagi Jumaat waktu Amerika Syarikat dan dikafankan sebelum disembahyangkan selepas solat Jumaat di Masjid An-Nur, Santa Clara, California.
“2.24 pm / 5.24am (waktu Malaysia) : Selesai solat jenazah yang diimamkan oleh adinda tersayang Hamdi Haron selaku ketua keluarga.. Ramai jemaah Maashaallah…Jemaah Solat Jumaat tiga lapis ( kami sessi kedua)
Alhamdulilaah.. Tsummalhamdulilahh Tsummalhamdulilah..
14291736_1111049432321720_4893414456526733406_n
“Berebut-rebut jemaah datang memeluk dan menyantuni takziah pada kami. Terpana!!! Tidak sangka. Tidak pernah bersua.. Tidak pernah bersapa.. Tidak kenal siapa Cumaa ukhuwwah fillah.. Hangatnya persaudaraan di sini,” tulisnya. EZY

Gambar Permakaman.

 

Alhamdulillah Dato Haron Din sudah dimandikan, dikafankan dan baru shj selesai disolatkan. InshaAllah akan dikuburkan di Five Pillars Cemetery, Livermore


































proxy-24

Video:

14 comments:

Anonymous said...


Renongkan lah..

"Oh! Tuhan kami tiadalah KAU jd kan ini semua SIA2..."


Kutuk lg kaw2 USA Amerika Yahudi laknatullah

Kutuk lg kaw2 DAPigs kafir harbi

kutuk kaw2 porno liwat LGBT

Last2 skali kena kat batang idung sndri, Tuhan tunjukkan kat mana murshiitol korang akhirnya dike bumi!??

Yg uturn pusing2 belit FITNAH pilkuda & PONTENG tak tau nak pi mana lps ni?

Jepun? German??

Slps drp mulut kluor FITNAH pilkuda...kluor pulok PASIK...pastu kluor pulok PIGS


Drp mana korang belajor Islam ceng gini?

Hudud pun dah jd hudud PIGS

Nak tipu lg dgn Ruu PIGS


"Oh! Tuhan kami tidak KAU jdkan semua ini SIA2..." bg yg berAKAL fikiran

Anonymous said...

Mudah mudahan akan beransur ansurlah bumi Amerika menjadi bumi Islam, insyaAllah !

Anonymous said...

Wah....anjing-anjing kurap buruk kepala Tentera Kacang Merah (RBA) Ultra Kiasu sangat suka menghina dan menfitnah ulama-ulama Islam dan parti Islam kerana anjing-anjing RBA amat bencikan Islam dan umat Islam. Mereka menggunakan nama 'orang Islam' untuk menipu dan mengelirukan umat Islam. Bila kita basuh mereka sekali, mereka akan melenting meroyan gila babi berkali-kali !

Kita telah membaca pelbagai komen-komen tidak bermoral yang ditulis oleh haiwan-haiwan ternakan Ultra Kiasu menghina ulama Islam, agama Islam dan umat Islam dalam laman web dan facebook mereka ! Jika mereka berkuasa di negara ini, mereka akan berlagak seperti Komunis Bintang Tiga dan PKM menindas agama Islam dan membunuh umat Islam. Hanya munafik sahaja sokong Ultra Kiasu menentang Islam dna umat islam.

Wahai umat Islam....Musuh-musuh Islam (KAFIR HARBI daN MUNAFIK LIBERAL) telah mendedahkan belang anti-Islam mereka. Oleh sebab itu, marilah kita semua mengundi parti Islam PAS dalam PRU14 supaya PAS boleh menubuhkan kerajaan pusat yang boleh melindungi Islam dan hak umat Islam sebagai rakyat majoriti negara ini.

Anonymous said...

Kita merasa dukacita kerana kehilangan Dr Harun Din yang merupakan ulama Islam yang gigih memperjuangkan ajaran Islam. Semoga Allah mengampuni semua dosa beliau dan membalas kebaikan beliau dengan balasan syurga.

Malangnya terdapat haiwan-haiwan ternakan Ultra Kiasu dan liberal yang biadab dan tidak bermoral cuba memburuk-memburukkan Dr Harun Din dalam laman web dan facebook ultra kiasu. Ini jelas menunjukkan orang-orang kafir tidak pernah redha terhadap agama Islam dan ulama Islam dan umat Islam yang berusaha melaksanakan ajaran Islam dan hukum Allah. Ini bererti haiwan-haiwan ternakan Ultra Kiasu dan liberal menentang prinsip demokrasi dengan menafikan hak umat Islam sebagai rakyat majoriti negara ini.

Wahai umat Islam, Allah dan RasulNya melarang umat Islam melantik orang-orang kafir menjadi pemimpin umat Islam. Oleh sebab itu kita semua tidak boleh mengundi pemimpin-pemimpin kafir dalam PRU14. Marilah kita semua mengundi calon-calon parti Islam PAS dalam PRU 14.

Anonymous said...

Berhati-hatilah dengan barua-barua Tentera Kacang Merah (RBA) Ultra Kiasu yang menyamar dengan menggunakan nama Melayu untuk mengelirukan dan menipu umat Islam supaya mereka membenci ulama-ulama Islam dan menjauhi ajaran Islam.

Anonymous said...



Sdr ku anon:12:19pm

Aku yg tak gi belajor kat Arab slalu terfikir 1USD = 4ringgit

Berulangalik2 gi US naik flght first class ker n masuk hospital kat US yg 1st class ker ber kali2 banyok nyer duit tu?

Tapi bila dah Serawak repot crita 90juta dgn sgl komisyen dan projek2 "ehsan" tanah2 "ehsan" lebih2 lg bila kaw2 cover kes 2.6billiyun t.hari dia berkias dgn istilah 'logic'...logic fikiran ku yg tak belajor kat Arab nih pun sampai


Sbb bg aku ler kbnyakan yg gi belajor kat Arab tu memang "FAILED" matematik!

Nabi SAW swktu wafatnya cumer ada 2@3 dirham jer

Sbb nabi SAW nak bg cth wpun baginda mnjd EMPEROR @ Raja No.1 dunia pd wktu itu soal INTEGRITY-amanah tidak akn samaskali djdkan utk mndpt "ehsan2" rembat BALAK klepet projek, komisyen dgn seDONDON senang2 rasuah @ men CURI!!


Siapa kah yg mengiktiraf mrk ni sbg ulamak? Ada kah sekiranya nabi SAW maseh hidup akan mngiktiraf org sprt ini sbg ulamak?? hmm ulamak Suu'???

Adakah org yg uturn PONTENG berpusing2 khianat serta merapu2 memFITNAH pilkuda itu layak nabi SAW anggap sbg ulamak semata2 krn jubah & sorbannya itu!????

Tidakkah kejatuhan nilai ringgit sgt2 memBEBANkan yg mnyebabkan semua harga barang meningkat dgn drastic skali...dan ditambah lg berganda2 BEBAN itu dgn "GST"??????

Mengapa kehancuran dan BEJATnya ekonomi Negara gara2 penyamun pen CURI dan perompak2 ini maseh tergamak di seDONDONI lg disantuni oleh mrk yg mendakwa sbg ulamak pewaris nabi SAW ini????????

Mrk pun berpolimik dgn isu hudud dan berpusing2 lg dgn polimik baru Ruu ler pulok

Mrk TERANG2 coba bermain2 dgn Allah dan memperOLOK2kan ayat2 Allah..

Skrg balasan & hukuman NYA semakin jls kpd mrk yg bnar2 ber'AKAL..saksikanlah!




Anonymous said...


Kpd saudara2 ku..

Anon 1:27pm anon 1:35pm anon 1:38pm..


Nape wktu Nik Aziz, TGNA meninggal semua org terasa sgt2 sgt2 sedih dan pilu
Sy dan klurga turut sgt2 terasa akan kehilanganya itu

komen2 ulasan bhs melayu, omputeh baik cina dan india SEMUAnya sgt2 sedih n hiba
TAK ADA or NEVER walau sorang pun yg tergamak nak kutuk

Bg aku adalah krn ALLAH sendiri tlh menguci mati hati2 org yg nak mengutuknya itu krn TGNA itu tersgt2 AMANAH...dia tak pernah klepet menCURI walau "SATU" sen pun! Bahkan duit elaun nya yg sgt "BANYAK" sggup diBERIkan semula kpd rkyat..

Begitu lah sbnr2 kekaseh ALLAH itu hanyasanya hanya suka memBERI...dan bukannya klepet sedondon rasuah mencuri..

renongilah bersama2 wahai shbt2ku..

shbt2 ku Anon 1:27pm anon 1:35pm dan anon 1:38pm

Ir Anonymous said...

Kih kih.. Prestasi PAN terkini.. "Kekuatan" PAN kini hanya bergantung pada kekuatan org yg telah tiada walaupun anak arwah sendiri sudahpun berkali2 menafikan.. tapi apakan daya.. masih mengharap benda yg tak masuk dek akal.. apakah kekuatan lagi yg mereka ada selain itu?.. Kesian dan simpati jugak dari saya buat PAN..

Silalah PAN jawab di manakah lagi kekuatannya? Di keris nya kah? Di huruf fa' nya kah? Di perempuan yg nak tangkap MO1 nya kah? Ataupun di dubur LGBT nya kah?

Bagaimanapun, terima kasih jua buat PAN kerana masih terus menerus mengiktiraf seorang tokoh PAS yg sehingga akhir hayatnya istiqamah bersama PAS selari dgn apa yg disarankan oleh Presiden PAS sendiri yg amat dikasihi iaitu istiqamah bersama islam sehingga kemenangan!

Di harap mursyidul am PAN tidak pula berkecil hati dgn sanjungan2 PAN terhadap tokoh PAS yg telah pulang kerahmatullah itu. Apakan daya, kemungkinan beliau sendiri tidak akan mengakhiri hayatnya di dalam PAS! Kan jauh bezanya tu antara mereka berdua! Yg seorg telah tunduk kpd islam sehingga ke akhir hayat manakala yg seorg lagi pula mungkin akan terus tunduk kpd harbi, juga sehingga ke akhir hayat!?

Anonymous said...

https://youtu.be/xCYe9tjnYeQ

Pandangan TGNA terhadap Husam Musa

Ir Anonymous said...

Tak lama lagi giliran Hadi Awang pulak. Mudah-mudahan kepala taik itu sempat mengucap dan bertaubat. Nak tanam kat mana lah pulak tu?

Ir Anonymous said...

http://www.ekeleh.com/lagu-sandiwara-tak-hina-tg-nik-aziz-ini-penjelasan-kru-music/

Sila lihat anon 3:09pm.. Jgn nak lebong!!

Sentimen anti islam ada di mana2 dan pada bila2 masa!!

Anonymous said...

Anon 1.41 ni samada RBA ultra kiasu ataupun melayu kecewa drpd PAN. Nak bercakap ttg fitnah elok ko tegur dulu presiden korang mat sabu tu...
Dulu mat sabulah orang pertama menggelar DSAI sbg aljuburi. Namun almarhum Ustaz Haron Din sendiri mengatakan DSAI bukan jenis manusia yang sebegitu. Itulah cara pemimpin Pas yg tulin. Bukan spt mat sabu yg mengutuk tanpa bukti dan usul periksa.
Namun apabila DSAI berjaya membentuk PKR mat sabu terus menerima orang yang dimatanya seorang peliwat itu. Maksudnya disini ada 2 kesimpulan;
1. Kalau tuduhan mat sabun adalah benar dimata dia. Maksudnya peliwat adalah salah kalau tidak duduk semeja politik bersamanya. Namun peliwat adalah benar kalau duduk sebangku politik bersamanya.

2. Kalau tuduhan mat sabu itu adalah tidak benar dimata dia. Bermaksud mat sabun itu pengFITNAH..!!

Jadi kpd orang PAN pilihlah diantara 2 kesimpulan diatas untuk ditampar kemuka mat sabun

Anonymous said...

Amanah mana ada keris, ir anonymous yang buta. Pas yang ada keris. Keris panjang pulak tu. Buat potong kek....kah kah kah. Apa gunanya keris pun tak tau. Bukan buat potong kek la bahalol...

Anonymous said...

Ekekeke...yg roket tu pulak nak buat apa? Ni aku cadangkan pada anon 2.42...pi tanya sekali la kot logo malaysia ada rimau buat apa, logo us ada helang dan daun buat apa...lawak lawak...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails