Friday, September 16, 2016

Dr Haron Din, 'Kehilangan besar' Dalam Gerakan Dakwah. -Mohamad Sabu

Mohamad Sabu
Presiden Amanah, Mohamad Sabu menyifatkan pemergian Datuk Dr  Haron Din ke rahmatullah sebagai satu kehilangan besar dalam gerakan dakwah di negara ini.
"Allahyarham menemui Pencipta pada Penghulu Segala Hari. Bagi Amanah, pemergian Allahyarham satu kehilangan besar pada gerakan dakwah di negara ini malah pada seluruh rakyat Malaysia umumnya.
"Sepanjang hayatnya, Allahyarham banyak berjasa kepada masyarakat khususnya dalam aspek dakwah," ujarnya kepada Malaysia Dateline. 
Beliau yang juga dikenali sebagai Mat Sabu, pemergian Pengerusi Majlis Syura Ulamak Pas itu turut dirasai oleh kalangan ahli Amanah.
"Walaupun berbeza pandangan politik, saya percaya seluruh ahli Amanah merasai kehilangan Allahyarham atas dasar insaniah dan persaudaraan Islam.
"Apatah lagi kami pernah bersama dalam satu wadah sebelum ini," ujar Mat Sabu lagi.
Allahyarham Haron Din yang merupakan pengasas Persatuan Kebajikan dan Pengubatan Malaysia (Darussyifa') meninggal dunia pada usia 76 tahun di San Fransisco, Amerika Syarikat pagi tadi.
Komen: ...dan juga politik.

5 comments:

Anonymous said...



Apb nabi SAW wafat..

Dia tlh menyuloh dgn terang pd kita musuh2 sprt Abu Jahal & Abu Lahap...bapak penyamun klepet serta bapak penCURI perompak!

Quran yg turun kpd nya menyuloh terang akn kezaliman FIRAUN Haman & Karun yg menindas dgn kekejaman serta kerakusan trhdp harta serta jiwa raga rkyat nya


Nani SAW juga menyuloh terang perihal laku ahlul2 KITAB aka agamawan penjilat penipu & PeNYAWAR pengeliru yg coba menutup sbnr2 erti CAHAYA kbnaran yg baginda bawakan!


Nabi SAW membawa kita bnar2 ddlm sulohan CAHAYA yg bnar2 TERANG hatta walau "satu" SEN pun diklepet kita semua boleh NAMPAK...inikan pulok 42'billiyun!

Buleh pulok ugamawan rasa ok bla 2.6biliyun masuk kdlm akaun pribadi, dan buleh pulok tolol setuju, oh! itu "DERMA".. tak ker pelik tue!?

Apb seseorg tue meninggal dunia elok sama2 kita renong kan..adakah dia menyuloh CAHAYA yg terang sprt nabi SAW lakukan ATAU pun sama dan serupa sprt penipu peNGELIRU "kegelapan kesamaran" yg agamawan2 ahlulKTAB dulu2 pernah lakukan..

Wktu nabi SAW wafat hanya ada 2 @ 3 "dirham" shj ddlm saku poket bajunya..
Itu mnjd ""BUKTI"" nabi SAW bnar2 LURUS tulus telus sbg pemimpin umat

DAN nabi SAW wafat pun ddlm rumah usangnya serta ddlm pangkuan kluarga, dan tak perlu pun mndpt kan rawatan Yahudi mahupun Nasrani baik di Rom @ Farsi


Itulah hebatnya KALAM sejarah utk dijdkan ukuran serta renongan..


CAHAYA akan membawa cahaya, yg gelap samar kliru akan pasti bersama2 ganjarannya..

ACTION speaks louder than words jubah n thorban wahai abg Mat..







Anonymous said...

Pandangan dari puak sekuler libral yang benci kepada pejuang islam.

Anonymous said...

Agaknya siapa yg suka label org ya?

Ir Anonymous said...

Undi Munafikun = Undi Kafir Harbi!

Tergamakkah kita sendiri malah tergamakkah juga kita mengajak ahli keluarga kita yg dikasihi di dunia dan akhirat untuk sama-sama mengundi kedua pihak di atas??

Anonymous said...

Undi Pas = Undi Parti Assabiyah 1Malaysia.

Tergamakkah kita sendiri malah tergamakkah juga kita mengajak ahli keluarga kita yg dikasihi di dunia dan akhirat untuk sama-sama mengundi kedua pihak di atas??

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails