Thursday, September 15, 2016

Berzina Di Jalan-Jalan. Mengapa?


Hasil carian imej untuk Berzina Di Jalan-Jalan. Mengapa?

SEBULAN yang lalu terjadi aksi tolak pekan kondom nasional (Minggu Kondom Nasional) yang banyak dilakukan oleh ratusan ormas (Organisasi Kemasyarakatan) Islam di Indonesia.
“Solusi” praktis yang dipaksakan oleh negara melalui Menkesnya ini banyak ditentang lantaran terlalu besar madharat yang ditimbulkan dan terlalu mahal harga yang harus dibayar.
Betapa tidak, bagi-bagi gratis (percuma) kondom adalah sosialisasi massif agar zina dilegalkan. Tidak ada pesan yang mudah diterima oleh masyarakat awam selain bahawa free sex, zina, atau gonta-ganti pasangan adalah sah, asal memakai kondom.

Betapa mengerikannya kondisi akhir zaman yang digambarkan oleh Rasulullah Shalallahu ’Alaihi Wassallam. Saat dimana akal manusia sudah tidak lagi berfungsi lantaran terlalu tebalnya cairan syahwat dan syubhat yang menutupinya.

Rasulullah Shalallahu ’Alaihi Wassallam bersabda:
وَالَّذِي نَفْسِي بِيَدِهِ، لا تَفْنَى هَذِهِ الأُمَّةُ حَتَّى يَقُومَ الرَّجُلُ إِلَى الْمَرْأَةِ فَيَفْتَرِشَهَا فِي الطَّرِيقِ ، فَيَكُونَ خِيَارُهُمْ يَوْمَئِذٍ مَنْ يَقُولُ لَوْ وَارَيْتَهَا وَرَاءَ هَذَا الْحَائِطِ

  • “Demi Dzat yang jiwaku berada di tangan-Nya, tidak akan hancur umat ini hingga kaum pria mendatangi kaum wanita, lalu dia menggaulinya di jalan. Orang yang paling baik di antara mereka saat itu berkata, ‘Seandainya engkau menutupinya di belakang tembok ini.” [Diriwayatkanoleh Abu Ya’la Al-Haitsami berkata, “Dan perawinya adalah perawiash-Shahiih.” Lihat Maj’mauz Zawaa-id (VII/331)]
Dalam riwayat yang lebih umum Rasulullah Shalallahu ’Alaihi Wassallam menyatakan bahawa di antara tanda-tanda kiamat adalah,  ”….menyebarnya zina” (HR. Bukhari dan Muslim).
Maka, sungguh benar apa yang beliau sabdakan, betapa nubuwat tersebut benar-benar telah mewujud nyata. Seks bebas barangkali sudah menjadi penyakit umat sejak dahulu. 

Umat-umat sebelum kita juga sudah terkena fitnah ini. Tetapi, apa yang kita saksikan hari ini benar-benar membuat bulu kita merinding. Apa yang kita saksikan melalui layar kaca membuat kita sangat-sangat khawatir jika kejahatan seks bebas itu sangat mungkin menimpa sebagian anggota keluarga kita. 

Betapa tidak, sebuah hasil penelitian dan survei tentang prilaku seks bebas remaja di negeri ini menyuguhkan angka-angka yang fantantis. Kota-kota besar seperti Jakarta, Bandung, Jogja, Surabaya, Medan dan kota lainnya di Indonesia seakan saling berlomba untuk menyodorkan angka tertinggi perzinahan dan prilaku seks bebas.

Media cetak dan elektronik sedemikian massifnya memberitakan kepada kita tentang apa yang diprediksi oleh Rasulullah Shallahu ’Alaihi WassallamJika dahulu perbuatan itu hanya dilakukan oleh sekelompok orang tertentu, maka hari ini kita menyaksikan bahawa ia menjadi menu sehari-hari kebanyakan orang. 

Bukan hanya kaum muda saja yang terjerumus dalam kekejian ini, bahkan yang paling mengerikan adalah perbuatan itu juga dilakukan oleh anak-anak yang belum baligh, termasuk kakek yang tua renta. Skalanya bukan hanya di perkotaan dan hotel berbintang, namun juga merambah di pelosok-pelosok desa dan tempat-tempat umum. 
Akhir Zaman: Manusia akan Berzina di Jalan-Jalan
Ini bas kondom yang melakukan kempen kondom keliling Kota Jakarta pada 1 -7 Desember 2013 yang sempat kontroversi.

Flyover di Kalibata Jakarta ini menjadi ajang pacaran ABC terang-terangan tiap malam tanpa ada satupun yang peduli mengingatkan [ilustrasi]
Flyover di Kalibata Jakarta ini menjadi ajang pacaran ABC terang-terangan tiap malam tanpa ada satupun yang peduli mengingatkan. 

Hasil carian imej untuk Berzina Di Jalan-Jalan. Mengapa?

Komen: 

Zaman Puncak Kerosakan.

Perzinahan dengan segelar nama dan istilah yang dipakai untuknya telah menjadi hal yang lumrah terjadi pada setiap lapisan masyarakat. Akan tetapi, meski demikian tidak seluruh masyarakat (setidaknya secara formal dan simbolik) menyetujui perbuatan tersebut. 

Banyak kalangan pendidik, akademisi, kiai, santri, dan LSM-LSM yang mengutuk dan menolak praktik-praktik perzinahan massal. Mereka tetap menganggap perbuatan itu adalah buruk dan harus dijauhi. Perselingkuhan,  married by accident, kumpul kebo, prostitusi,  wanita panggilan atau apapun macam perzinahan yang terjadi, secara umum tetap dikecam oleh banyak masyarakat dan dianggap sebagai perbuatan yang tercela.
Demo ratusan ormas Islam atas kempen minggu kondom nasional adalah satu satu bukti. Namun, riwayat di atas tidaklah menunjukkan hal yang demikian. Bila kita merujuk kepada tanda-tanda kiamat yang banyak disebutkan dalam kitab-kitab ‘Al-Fitan’, kita akan mendapati bahawa zaman itu (yang disebutkan dalam hadits di atas) belum terjadi pada masa sekarang, setidaknya secara umum. 

Sebab, sebagaimana dijelaskan di atas, hari ini kita masih menjumpai orang-orang yang sehat dan waras yang mengutuk dan melakukan aksi untuk menolak tindakan criminal tersebut. Padahal hadits di atas menjelaskan bahawa ‘manusia terbaik’ saat itu adalah mereka yang hanya bisa mengelus dada dan menyarankan agar para pelaku seks bebas itu melakukannya di dalam ruang tertutup, di balik tembok, atau di ruangan yang tidak terlihat oleh orang ramai. 

Inilah tindakan manusia terbaik saat itu. Bahkan, ada riwayat lain yang juga menyebutkan bahawa manusia terbaik saat itu adalah mereka yang mengatakan di dalam hatinya bahawa ia juga menginginkan perbuatan itu, namun ia tidak menginginkan jika dilakukan secara terbuka layaknya binatang keledai yang melakukan persenggamaan.

Ia sangat ingin berzina, tapi di ruangan tertutup yang tidak terlihat orang. Kriteria ’orang baik’ seperti ini nampaknya belum terjadi pada umat zaman ini. Banyak riwayat menyebutkan bahawa akan muncul angin lembut di akhir zaman yang akan mencabut nyawa setiap orang beriman. 

Setelah itu yang tersisa hanyalah manusia-manusia kafir, jahat dan ingkar. Mereka akan hidup layaknya binatang, tidak ada norma dan aturan, tidak ada yang mencegah dan melarang mereka dari mengumbar nafsu dan syahwat. Saat itu seluruh manusia seperti serigala bagi lainnya.

Semuanya saling makan, saling terkam, saling melampiaskan syahwatnya layaknya binatang keledai yang melampiaskan syahwatnya. Di masa itu manusia terbaik yang tersisa adalah sebagaimana yang dijelaskan dalam riwayat di atas. 

Mereka masih memiliki perasaan dan masih mampu menjaga sebagian fitrahnya. Mereka itulah yang ketika menyaksikan kawan-kawannya berzina di ruang terbuka dan dipamerkan kepada setiap orang; hanya mampu berkata, ”Sekiranya engkau melakukan hal itu di balik tembok ini”.

Bahkan orang itu boleh jadi juga menginginkan perbuatan keji itu, namun ia menginginkannya bukan dengan terang-terangan dan di tempat terbuka. Ia juga menginginkan perbuatan zina itu, tetapi jika dilakukan di ruangan tertutup atau di balik tembok.
Itulah zaman yang menjadi puncak kerosakan manusia, zaman yang sesaat lagi akan berakhir dengan ditiupnya sangkakala oleh Malaikat Israfil. Terlepas bahawa riwayat di atas belum menjadi kenyataan secara massal, namun tanda-tanda itu kian memperjelas bahawa akhir zaman kian mendekat.

Setiap muslim dan muslimah perlu waspada bahawa fitnah ini akan menerkam siapapun. (IH/Hidayatullah)

10 comments:

Anonymous said...

Ini semua agenda puak2 LGBT dan Liberal. Malangnya ada parti2 politik tertentu menyokongnya hanya kerana memancing undi...... Memang parti tersebut dah hilang maruah dan harga diri serta tidak amanah dgn perintah2 Tuhan

Anonymous said...

Baca kisah Ameer yang hampir
muflis tiba-tiba mendapat RM60
ribu sebulan hanya dengan satu
aplikasi!
Klik http://bit.ly/2czbbyv

Anonymous said...

Jika tiada golongan manusia yang menyeru kepada kebaikan dan mencegah kemungkaran maka sudah pasti Mengundang bala Allah.

Syed Amier said...

Allah swt dah perintah kalau nak Islam masuk seluruhnya. bermakna amal yg baik dan cegah yg mungkar. inilah asas kehidupan Islam.

tp ada ahli agama seru org buat baik, tp dia abaikan bab cegah kemungkaran. dia kata tak lojik kalau ada org tu masukan duit songlap berbilyun2 dlm akaun peribadi dia. dia kata penyamun berjiwa besar. dan final nail on the coffin is dia kerja dgn malaun tu. ini bermakna iman dia hanya separuh.

dan Rasul saw telah memberikan kayu ukur kpd iman - kalau kuasa, cegah dgn tangan. kalau tidak, cegah dgn lisan. kalau tak mampu juga, cegah dgn hati. inilah selemah-lemah iman.

lu fikirlah tahap iman org yg sokong / kerja dgn penyamun???

Anonymous said...

Keadaan terjadi bila pemimpin rosak. Membunuh...rasuah..merompak...
Balaci2 nya pula terus membodek dek kerana kuasa dan pulus. Kerana utk menjaga perut, balaci yg sial ini sanggup menipu rakyat.

Anonymous said...

Sekiranya percaya dakwaan tampa bukti org tu menyamun berbilion bersandarkan andaian syak wasangka
semata2 mcmana pulak nk kira tahap imanya?heh

Anonymous said...

Kalau mendakwa tanpa bukti, kalau yang dituduh percaya dakwaan itu fitnah, kenapa tak saman saje? Cakap sahaja nak saman tapi tak saman-saman. Macamana orang nak percaya yang dia tak ikut sama bersetongkol dalam upacara menyamun dan merompak harta rakyat? Usah kata nak saman, sekurang-kurangnya buatlah SD satu, at least adalah usaha nak meyakinkan rakyat. Sudahnya harapkan rakyat percaya saje cakap dia? Dah gila ke apa?

Anonymous said...

Pas sbg parti jual agama wajib saman SR krn ini melibatkan maruah Islam dan tahap keimanan lebai2 boleh dianggap munafik.

Tak pernah lg dgr lebai2 pemakan dedak 90juta menafikan tuduhan kecuali walaun2 mrk yg meroyan kepanasan kata fitnah.

Ir Anonymous said...

Islam versi PAN merangkumi:

a. Doa
b. Fitnah

Selain di atas akan dianggap oleh PAN sebagai telah menjual agama dan menipu Allah..

Sebab itu kini harbi pun amat dapat merasai bahawa islam versi PAN memang selari dan sesuai sangat dgn kefahaman harbi itu sendiri mengenai islam.. malah mungkin boleh mencapai sehingga ke tahap harbi sendiri pun merasakan bahawa mereka sudah pun menjadi islam; jika islam versi PAN inilah yg menjadi sandaran harbi..

Patutlah G18 amat marah pabila majoriti ahli PAS tak mahu langsung mengikuti jejak langkah mereka utk masuk PAN! Kerana PAN masih menyangka bahwa semua org perlu tunduk kpd harbi spt mereka! Yg lucunya PAN tak perasan pun bhw sebenarnya selama ini hanya PAN sahaja yg tergamak utk tunduk kpd harbi! kih kih kih..

Sebab tu dalam PAN boleh:

a. Membiarkan tonggang arak secara terang2an spt acara Octoberfest selagi mursyidul am PAN redha dan langsung tidak bersuara!

b. Perjuangkan hak2 pengamal LGBT asalkan PAN boleh meraih sebanyak mungkin akan sokongan bukan islam serta harbi!

c. Perjuangkan hak2 pengamal murtad kerana PAN sedar bahawa ianya adalah amat selari dgn perjuangan harbi yg dikasihinya!

d. Fitnah parti islam dgn melanggar sumpah bai'ah kerana katanya parti islam telah "mengkhianati" rakyat walaupun secara faktanya ialah G18 yg kecewa lantaran tewas dalam muktamar parti islam lalu menubuhkan PAN!

e. Fitnah para pewakaf dgn merampas harta wakaf mereka di mana org2 yg telah wakafkan harta kpd parti islam sejak dulu samada yg masih hidup atau yg telah mati dianggap "sudah pun tahu" bahawa G18 akan keluar parti islam lalu "diserahkan" hak wakaf tersebut kepada PAN!

f. Fitnah dgn membuat ramalan tok nenek mereka jika sipolan2 itu dan ini masih hidup adalah diyakini akan turut serta jadi ahli PAN!

g. Fitnah parti islam berUG dgn UMNO tapi jika PAN dgn parti harbi tidak mengapa!

h. Fitnah ada 10 org ADUN akan lompat parti tapi jika tak menjadi kenyataan PAN hanya perlu buat muka bodo!

i. Membentak seorang mufti kerana menyokong RUU 355 tapi jika harbi MENENTANG RUU 355 tak mengapa kerana ini yg PAN katakan rahmatal lil aalamiin!

j. Fitnah parti islam habis2an dgn hanya bersandarkan berita dari sumber asing SR. Al-maklumlah kini sumber tersebutlah yg kini diimani oleh PAN berbanding sumber dari alQuran yg terang2 perintah org2 beriman agar melaksanakan hukum Allah. Ini juga lantaran PAN amat takut (berbanding takut kpd Allah) jika nak laksanakan hukum Allah kerana pasti mendapat tentangan hebat dari golongan harbi yg dikasihi serta ditunduki mereka!

Sekian seadanya kehidupan terkini para sang pengkhianat!!

Anonymous said...

Mangkuk kopipes mai dah.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails