Thursday, September 15, 2016

Mangsa Gempabumi Itali Ingin Saman Majalah Biadap Charlie Hebdo. - Anadolu

Korban gempa Italia tuntut majalah Charlie Hebdo Seorang wanita bersama petugas pemadam kebakaran tengah berjalan di antara rumah-rumah yang hancur akibat gempa berkekuatan 6,2 SR yang melanda Pescara del Tronto, Itali pada 24 Ogos 2016. (Foto: Alessio Paduano / Anadolu Agency)
ROME: Mangsa gempa bumi di Itali bercadang melakukan tindakan undang-undang kepada majalah tukang hina Charlie Hebdo, lapor Anadolu (13/9/2016). Majalah yang dikenali biadap sering menghina melalui gambar kartunnya itu membuat sebuah gambar yang berjudul "Gaya Gempa Orang Itali". 
Kartun menggambarkan korban lelaki penuh darah, dengan sebutan "Penne dalam sos tomato" dan seorang wanita berbentuk makaroni dan keju. Sebuah bangunan runtuh, penuh dengan darah dan kaki yang keluar dari tingkat disebut sebagai "Lasagna".
"Ini adalah penghinaan yang mengerikan, tidak bijaksana, dan penghinaan kepada korban bencana alam," kata Mario Cicchetti, peguam dewan bandar di Amatrice, yang dilanda gempa pada 24 Ogos.
Hasil carian imej untuk Charlie Hebdo Penne dalam sos tomato" dan
Hampir 300 orang terbunuh dalam gempa tersebut, dengan 230 mayat ditemui di Amatrice saja. Teknik pembinaan yang buruk dipersalahkan kerana kemusnahan dan kehilangan nyawa.
Setelah warga Itali marah, Charlie Hebdo menerbitkan kartun kedua yang lebih panas dan biadap lagi menggambarkan gempa Itali dan diberi judul, "Itali, bukan Charlie Hebdo yang membina rumah kamu, melainkan mafia." (IH/arrahmah.com) 

5 comments:

Anonymous said...

Dari maklumat yang boleh dipercayai....sebenarnya geng pas tu dah siap semua dokumen untuk saman serawak report...tapi oleh sebab haji hadi, ton ton blue film dan abaduh sibuk....jadi dokumen tu telah diberikan kepada seorang ahli pas dari ranting kg laklok untuk diserahkan kepada queen counsel tetapi ahli pas tu tersalah beri kepada queen elizabeth....itu sebabnya dan tarikh penghantaran saman tu ditangguh pada bulan depan...kahkahkah.

Ir Anonymous said...

Jika Pas berdiam diri dan tidak meneruskan saman, tanggapan ramai ialah mungkin benar parti itu atau pemimpin tertentunya ada menerima bantuan kewangan daripada Najib sepertimana yang didakwa Sarawak Report itu.

Anonymous said...

Hadi Bawang sudah makan dedak si Mapadulung bagi maka kenalah sokong parti yang merompak wang rakyat.

Syed Amier said...

Apa salahnya makan dedak sama2
Pas ngan bn kan sekutu
Undi pas sama mcm undi bn
Tarak apa punyaaa...

Anonymous said...



Oh! Tuhanku tiada KAU jdkan ini semua SIA2..


PIGS = Parti ikatan gagasan sjhtra @pigs

Drp PASIK dah tukar trus jd @pigs

Krn lalok FITNAH terus jd mabuk pilkuda jd nya nama pun bertukor2, cantik!



Oh! Tuhanku tiada KAU jdkan smua ini SIA2..



Betul ler tu bila dah jd PIGS @pigs memang power cakor siku & Lutot

Memang tabiee PIGS @pigs aci langgor sondol FITNAH uturn PONTENG/tidor bila dpt dedak

Bapak PIGS @pigs lg hebat sbb buleh menyalak babi ddlm bukit tu woi!



Oh! Tuhanku tiada KAU jdkan smua ini SIA2..



Dok asyik2 FITNAH & kutuk Pan DAPigs..akhirnya mnjelma sbnr2 PIGS @pigs!

Bila dah jd spesis PIGS @pigs memang TAK guna OTAK sampai bila2 tak akan sedor!

Adakah PIGS @pigs itu sedor bhw mrk itu adalah spesis PIGS @pigs? Oh! No no no!



Oh! Tuhanku tiada KAU jdkan ini smua SIA2..



Kita semua wajib sokong..

Memang bagus hudud PIGS dan Ruu pigs itu dibuat tetapi biar lah diperuntukkan kpd sepisis PIGS @pigs dan yg sama wktu dgn nya shj..



"Rabbana ma holkta haza BATILAA.."

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails