Friday, September 16, 2016

Dr Harun Din Sendiri Minta DiKebumikan Di AS.

Hasil carian imej untuk harun Din
Mursyidul Am PAS, Allahyarham Datuk Dr Haron Din mengamanatkan untuk dikebumikan di Amerika Syarikat (AS) jika ditakdirkan meninggal dunia di negara itu.

Amanat terakhir arwah itu disampaikan kepada ahli keluarga dan rakan seperjuangannya di negeri ini, menurut BH Online. Memetik kenyataan Pesuruhjaya PAS Perlis, Mohd Shukri Ramli, pesanan tersebut disampaikan arwah di Pusat Rawatan Darussyifa di Santan, Kangar sebelum berlepas ke AS pada 10 September lalu.

"Amanat itu disampaikan sebagai persediaan kerana ini kali keenam Allahyarham menjalani pembedahan," katanya ketika dihubungi, menurut laporan yang sama.

Arwah yang juga pendakwah terkemuka meninggal dunia di Hospital Stanford University, San Francisco, AS pada usia 76 tahun.

Terdahulu, arwah dilaporkan dimasukkan ke Unit Rawatan Rapi (ICU) hospital berkenaan selepas mengalami masalah jantung.

Beliau meninggalkan seorang isteri Datin Khatijah Din dan lima cahaya mata.
Allahyarham mula bergiat aktif dalam PAS sejak 1974 sebelum dilantik sebagai Ahli Jawatankuasa Kerja PAS Pusat (1975-1983) dan dipilih sebagai Mursyidul Am PAS selepas pemergian arwah Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat.

Mengulas lanjut, Mohd Shukri berkata, solat jenazah ghaib akan diadakan di Kompleks PAS Perlis di Jalan Stadium Utama, Kangar malam ini. (IH)


21 comments:

Anonymous said...



Ini bukan FITNAH

Ini yg benar2 telah pun terjadi dan terbukti dari mulut Haji Hadi dan arwah Haron Din sendiri..

Haji Hadi sebut parti @ Pakatan Ikatan Gagasan Sejahtera = PIGS

Arwah Haron Din sebut nak dikebumi kat bumi Amerika, tempat sekuler Yahudi nasrani dan juga terang2 mnjd tempat kafir harbi


"Oh! Tuhan kami, tiada KAU jd kan semua ini dgn SIA2.." khususnya kpd mereka yg benar2 berAKAL..




Anonymous said...




Ber kata BENAR lah sekalipun ianya pahit


DAN..


Jgn sesekali FITNAH merapu yg keji sprt FITNAH pilkuda t.hari dgn tanpa hadirnya sebarang saksi & BUKTI




Ir Anonymous said...

PAS tak perlu lagi melayan karenah musuh islam.. ini kerana mereka hanya cakap berdegar2 tapi bila buat demo tak de sambutan.. rupa2nya betul org kata bhw PAN ni cakap macam bom nak meletop tapi sebenarnya hanya mercun shj yg mampu meletop!!

Anonymous said...

Cari. Besi buruk. Di syria. Dan. Irak. Lagi. Baik.......
Daripada. Duduk. Nge teh di. Warung. Felda........
Kalau. Mati pun. .......
Ada. Kad. Ahli. Syurga.......

Ada peluang. Jadi. Orang. Kaya baru.......

Saudagar. Besi. Buruk and. Trading....
Import. Export.......
Walakkkkkkkkkkkkkkkk

Anonymous said...

1, KENAPA. MESTI. BUAT. RAWATAN. DI AMERIKA.??????
2, BERAPA. KALI. BUAT. RAWATAN. DI SANA.??????
3, TIADAKAH PAKAR 2 TEMPATAN.????????
4, KENAPA. TERLALU TAKSUB. KPD. PERUBATAN. BARAT..??????
5, KENAPA. MESTI. 6. KALI....??????
6 , BERAPA. KOS. SEKALI. PERGI.????????
7, BERAPA. KOS. KESELURUHANNYA..????????
8. SUMBER DANA. DARI. MANA.???????????
9, APA. KOMEN. MAJLIS. SYURA.????????
10, KENAPA. PILIH. AMERIKA.???????????
11, KENAPA TAK. NAK. KEBUMIKAN. DI. MALAYSIA.???????????
12, KENAPA. TIBA 2. NAJIB. NAK. TOLONG. PINJAM.KAN. JET.??????
13 , KENAPA. SEMUA. MEMBISU...?????????


SAYA. .....TUNGGU. JAWAPAN. DRP. PIMPINAN. PAS. PUSAT......
JANGAN. TER CENGANG. CENGANG..........

Anonymous said...

Tentera kacang merah (red Bean Army) adalah setaraf dengan babi ternakan pemimpin-pemimpin Ultra Kiasu kafir harbi sebab mereka berkongsi dedak dan sikap dan personaliti BABI !

Anonymous said...

Kita merasa dukacita kerana kehilangan Dr Harun Din yang merupakan ulama Islam yang gigih memperjuangkan ajaran Islam. Semoga Allah mengampuni semua dosa beliau dan membalas kebaikan beliau dengan balasan syurga.

Malangnya terdapat haiwan-haiwan ternakan Ultra Kiasu dan liberal yang biadab dan tidak bermoral cuba memburuk-memburukkan Dr Harun Din. Ini jelas menunjukkan orang-orang kafir tidak akan redha terhadap umat Islam.

Wahai umat Islam, Allah dan RasulNya melarang umat Islam melantik orang-orang kafir menjadi pemimpin umat Islam. Oleh sebab itu kita semua tidak boleh mengundi pemimpin-pemimpin kafir dalam PRU14. Marilah kita semua mengundi calon-calon parti Islam PAS dalam PRU 14.

Anonymous said...

Ekeleh mamat anon 12.06 ni. Lu standard gengster taman bunga la bhai. Provokasi bebudak sekolah pondok yayasan pondok assabiyah. Grow up bhai...sampai bila karakter low class lu tu? Anakbini pun tgk malu tau.

Anonymous said...

Undi kafir tak boleh. Tapi pergi negara kafir ok, berubat negara kafir pun ok gak, makan ubat kafir beri ok lak, kebumi negara kafir pun ok pulak?

Anonymous said...

Anon 12:20 AM meroyan sakan sebab dia adalah pencacai low class Red Bean Army! Grow up bhai...sampai bila karakter low class lu tu? Anakbini dan jiran-jiran dan towkay babi pun tgk malu tau. Berlagak samseng dalam kandang babi! Babi pun benci lu !


Anon 12:25 AM adalah contoh pencacai low class Red Bean Army yang tidak memahami ajaran Islam. Lu sendiri makan ubat negara kafir...apa cerita? Cakap tak serupa bikin...Babi pun tak respect sama lu!

Anonymous said...

Bila dah terlalu taksub dgn lebai pembohong bersiri..keldai2 tunggangan lebai otaknya kat lutut. Tak boleh berfikir dgn rasional.

Anonymous said...

Kah Kah Kah gengster taman bunga nak mengamok dah tu. Anjing-anjing Parti Assobiyah 1Malaysia memang kuat menyalak. Kelakau tengok orang yang bodoh begini, mengaku Islam tapi sebenarnya bukan Islam.

Syed Amier said...

Anon 12.46 di atas orang Islam ke? Tak mungkin orang Islam mulut busuk seperti itu. Bila bukak je mulut dah bau taik, bila bercakap je taik pun keluar tanpa henti. Buruk betul perangai. Ini agaknya cara Islam Pas, bila tak mampu berhujah secara intelek, plan B adalah mencarut, maki hamun, provokasi.

Anonymous said...

Pencacai-pencacai Red Bean Army Ultra Kiasu seperti 3:58 AM memang mulut amat busuk. Bila bukak je mulut dah bau taik, bila bercakap je taik pun keluar tanpa henti. Buruk betul perangai. Inilah cara Ultra Kiasu , bila tak mampu berhujah secara intelek, plan B adalah mencarut, maki hamun, provokasi.

Syed Amier said...

Jangan dilayan binatang seperti anon 10.27 tu. Dia bukan ada hujah nak cakap. Dia cuma melakukan provokasi dengan niat hanya untuk menyakitkan hati orang. Biasalah orang tiada pelajaran ugama yang cukup. Jangan kita layan lagi dia. Biarkan dia meroyan sorang-sorang. Semoga dia bertaubat dan kita doakan Allah mengampuninya. Dia tak sedar tu tiket masuk Syurga keluaran Hadi Awang sebenarnya tak laku. Sama seperti gores dan menang sahaja.

Anonymous said...

Wah....Anon 11:11 AM dan 3:58 AM berlagak 'suci' tetapi komennya penuh dengan maki hamun dan fitnah yang layak ditulis oleh syaitan bertopeng manusia.

Anonymous said...

Biasalah barua-barua Tentera Kacang Merah (RBA) Ultra Kiasu sangat suka menghina, memaki hamun, memburuk-burukkan dan menfitnah ulama-ulama Islam dan parti Islam. Mulut mereka seperti mangkuk tandas awam dan otak mereka setaraf otak zombie. Jika kita basuh mereka sekali, mereka akan meroyan gila babi berkali-berkali seperti komen-komen mereka di atas. Tidak bermoral langsung!

Anonymous said...

Mana yang komen "penuh dengan maki hamun" tu? Lu tau baca ka baca tarak faham?

Anonymous said...

Provokasi lagi....ampunkanlah dia ni ya Allah, sesungguhnya ahli Pas tidak jamin masuk syurga. Kesianlah pada dia sebelum dia mampos tak lama lagi. Amin

Anonymous said...

Boleh...tapi undi kafir sbg pemimpin negara Islam tetap tak boleh...:-)

Ir Anonymous said...

Mesia ni negara Islam ke?

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails