Saturday, April 16, 2016

Elak 'disembur arak', Khairul Idham, Pelumba M'sia Memenangi Kejohanan MotoGP Dunia.


SUKAN

PELUMBA Malaysia pertama yang memenangi Kejohanan MotoGP Dunia dalam kategori Moto3 pada Grand Prix Motosikal Argentina, Khairul Idham Pawi memberikan contoh menarik dalam sebuah video yang viral hari ini. 

Video yang dimuatnaik ke Facebook awal pagi tadi menunjukkan Khairul Idham melarikan diri dari podium sebelum disembur arak yang dibuka oleh pelumba bukan beragama Islam.
Pelumba Malaysia Khairul Idham Pawi

'Sembur arak' merupakan satu trend yang seringkali disaksikan apabila pelumba bukan Islam membuka arak di atas podium dan menyemburkannya ke arah satu sama lain atau orang ramai.

Tindakan pantas Khairul Idham mendapat pujian pelayar laman sosial yang beragama Islam.

"'Respect' diharap beliau akan terus dapat mempertahankan jati diri Islam.. Amin," kata pelayar, Shahrir.

"Tahniah... Alhamdulillah.. kita jaga agama ALLAH SWT, ALLAH SWT jaga kita. Kita menangkan agama ALLAH SWT, Insya ALLAH ALLAH SWT menangkan kita," balas Ana Zaujah  pula.


Khairul yang berusia 17 tahun yang merupakan pelumba dari pasukan Honda Team Asia berjaya mencatat masa 41 minit 35.452 saat dalam 21 pusingan di Litar Termas de Rio Hondo, Argentina. (SH)

2 comments:

Anonymous said...

Elak disembur DAP, PAN tidak berani membangkang Ramasamy yg menggelar Zakir Naik sebagai SATAN.


Rupanya slogan progressive inclusive dan peduli oleh PAN adalah bacul tahap gaban

Anonymous said...

Dah lah walaunta hadi awe. Hadi pon dah tanggoh hudud. Kena pinda perlembagaan dulu. Maafkan samy. Tershashol tu. Hihihi

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails