Wednesday, April 13, 2016

Markas Penjenayah Highland Towers Digempur.

Unit kondominium Highland Towers.

Sebahagian barang penjenayah yang ditemui di sebuah unit kondominium Highland Towers.

Hulu kElang – Kes-kes jenayah pecah rumah yang bermaharajalela sejak dua tahun berakhir semalam apabila tiga daripada penjenayah mati ditembak berhampiran hutan di Kondominium Highland Towers di sini.
Dalam kejadian pukul 5 pagi itu, tiga lagi penyangak terbabit berjaya meloloskan diri ke arah hutan berhampiran kondominium terbiar itu dan sehingga lewat malam tadi mereka belum dapat dikesan.
Pasukan polis dari Ibu Pejabat Kontinjen Polis (IPK) Selangor dan Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Ampang yang memeriksa kawasan kondominium itu mendapati penjenayah dipercayai warga Indonesia itu menjadikan sebuah rumah kosong di tingkat 1, Blok C sebagai markas operasi, persembunyian dan lokasi menyimpan hasil pecah rumah.
Jarak tiga penjenayah ditembak mati dengan Blok C Kondominium Highland Towers ialah 50 meter. Blok C dan Blok B kondominium itu terbiar selepas tragedi Blok A kondominium itu runtuh pada tahun 1993.
Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Selangor, Datuk Mohd. Adnan Abdullah berkata, sebelum kejadian, risikan dan siasatan polis menerima maklumat pada pukul 12.30 tengah malam me­ngenai kumpulan enam penjenayah itu bersembunyi di sebuah unit di kondominium tinggal di situ.
Menurut beliau, kehadiran polis yang disedari enam penjenayah yang sedang berehat ketika itu menyebabkan mereka cuba menyerang polis menggunakan parang dan pistol angin sebelum kumpulan itu melarikan diri dari rumah tersebut menuju ke arah bukit berhampiran. (IH)

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails