Tuesday, March 01, 2016

Sokong A.Hadi, Tukar Pimpinan Negara Melalui P'raya

https://towardsmardhatillah.files.wordpress.com/2010/01/hj-hadi-awang.jpg 
SHAH ALAM: Senada dengan Presidennya, Pemuda PAS juga mahu sebarang peralihan kuasa dilakukan menerusi pilihan raya.

Timbalan Ketua Dewan Pemuda PAS Pusat, Muhammad Khalil Abdul Hadi menyokong kenyataan Datuk Seri Abdul Hadi Awang yang mahu rakyat mahupun pemimpin menggunakan saluran yang betul untuk mendesak Perdana Menteri berundur. 

Beliau berkata demikian bagi mengulas perhimpunan anti-Najib yang dijadualkan pada penghujung Mac depan. 

"PAS sebagai sebuah parti yang ingin melakukan perubahan politik dengan cara yang mengikut undang-undang yang dibenarkan. 

"Kita masih kekal dengan pendekatan menyertai pilihan raya walaupun kita tahu proses pilihan raya itu banyak penipuan, rasuah dan sebagainya," katanya kepada Antarapos, hari ini.

Terdahulu Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang menyatakan pendirian untuk tidak menyertai apa sahaja perhimpunan bagi mendesak pengunduran Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak.

Perhimpunan berkenaan dianjurkan oleh bekas Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Zaid Ibrahim supaya Najib meletak jawatan atas beberapa kontroversi yang melanda kepimpinannya.

Bagaimanapun pendirian Hadi itu mengundang rasa tidak senang terhadap Naib Presiden PKR, Rafizi Ramli yang 'menasihati' pemimpin berkenaan agar tidak mengeluarkan kenyataan yang mengelirukan seolah-olah mengiyakan parti itu menyokong Najib.

Diajukan hal itu terhadap Khalil, beliau bagaimanapun enggan mengulas lanjut atas alasan tidak mahu mencampuri urusan parti lain.

Sementara itu Hadi memaklumkan Pemuda PAS akan akur dengan sebarang pendirian parti berkenaan penyertaan perhimpunan itu.

"Kami ikut arahan pucuk pimpinan. Tunggu apa yang diputuskan," ujarnya. (IH)

29 comments:

Anonymous said...

Kesian khalil. Mestilah ikut cakap bapak kan. Setahun sekali kuar kenyataan. Pemuda apo ni???

Anonymous said...

Inilah pandangan dan prinsip politik bersandarkan siku,pale lutut yg tak pernah dbuat dek orang waras. Kipidap...

Anonymous said...

kesian guan eng, anaknya kena ikut diktator kit siang.
yg bodoh-ngong nya gang JJlge. Jilat Juboq lim guan eng..
takut lwn tok gurunya. kalu mati panggil lah tok guru guan eng sembahyang kan.
rugi dunia akirat..
hi hi hi.

Anonymous said...

Jgn terlibat dgn najib dan umno, dah nak karam.

Anonymous said...

ya hentam pas aja. Umno jangan usek. bodoh punya gang JJlge.

Anonymous said...

Bodoh, nk sroh najib undur ganti dgn pemimpin umno lain yg ada belaskasihan skit kt rakyat. Bkn nk ganti kerajaan. Pas mmg bodoh skrg. Aku dh geram dgn pas yg aku undi setiap pru lepas.gerammmmmmm

Anonymous said...

Hadi nak kawan umno.. bawak pas sekali.. walaon yg tk reti guna otak pun follow sekali.. hehehe..
dia dpt habuan.. hangpa dpt apa?
asal nampak pakai serban jer terus follow like buffalo..

An Anonymous said...

PAS tak perlu undi dari org bodoh.. ada ke pengganti najib dlm UMNO yg ada belas kasihan.. kalau ada mesti dah bersuara menentang bila muhyiddin kena gantung.. bangang..

An Anonymous said...

Habis tu takkan TGHH nak bawak ahli PAS jadi barua DAP??

Anonymous said...

Wala unta. Hj hadi nk bawa ahli pas jadi barua umno najib. Wala unta buta akai buta mata. Kesian

An Anonymous said...

Kalau parti kita tak de perlembagaan memang mudah terjebak jadi barua perti lain..

Anonymous said...

Hadi awe barua umno najib. Pas nak Kerjasama dgn penyamun perompak umno najib. Hudud entah kemana. Takkan penyamun nk sokong hudud?? Bodo nye wala unta pas chai. Pakai siku n lutut jer. Haha

Anonymous said...

Kalu otak udang. Mudah jadi makanang jerung umno. Kiki

Anonymous said...

Haron din jadi ketua kluster dakwah mpi bawah zahid komedy. Nasharudin jd ceo Gmm bawah najib. Semua kerja bawah umno. So lagu mano nk lawan umno? Jadi barua boleh ler. Kohkoh

Anonymous said...

Geng umno dlm ni ashik jilat juboq jer. Takdak hujah. Mencarut jer. Ini budaya umno. Now budaya ini diikut oleh wala unta pas. Hehehe

Anonymous said...

Hadi awe barua umno najib. Pas nak Kerjasama dgn penyamun perompak umno najib. Hudud entah kemana. Takkan penyamun nk sokong hudud?? Bodo nye wala unta pas chai. Pakai siku n lutut jer. Haha

An Anonymous said...

No worries..

INGAT PAN INGAT DAP INGAT JUA PAP..

SEHATI SEJIWA SEFIKRAH SEHA---JA---!!

Anonymous said...

Hadi awe barua umno najib. Pas nak Kerjasama dgn penyamun perompak umno najib. Hudud entah kemana. Takkan penyamun nk sokong hudud?? Bodo nye wala unta pas chai. Pakai siku n lutut jer. Haha

Hidup Najib! said...

Abis apa sudah jd ngan amanat hjhadi?..dah dibakulsampahkan ke sejak bergabung ngan umno

Anonymous said...

Haha. Terus follow like buffalow. Tepat sekali for wala unta an anon, wan rosli dan yg sewaktu dgn nyer. Tahniah bro. Kahkah

Anonymous said...

Hj hadi dah lupo amanat 1981 di banggol peradong. Ramai dah bakulsampah. Haha. Now taawwun atau kerjasama dgn umno. Terus follow like buffalo. Kihkihkih

Anonymous said...

nak menang melalui p/raya. alhamdulillah. tp bila dah menang tu biarlah bertahan lebih drpd SATU penggal. wan rosli tak ada modal lain ka. tiap malam mimpi ngeri DAP. carilah hujah lain pula. bosan

An Anonymous said...

Kelakar bila perlembagaan DAP masih tak luluskan..lalu dijadikan senjata oleh DAP..kalau kau nak aku luluskan perlembagaan parti kau biar aku cucuk hidung kau.. lalu jadilah kes yg pertama..sekarang aku nak tolak hudud kau mesti sokong tau.. ya kami akur tok guru ku..kata si barua itu..

An Anonymous said...

INGAT PAN INGAT DAP..

Anonymous said...

Bodoh lg mu yg dok rosakkan pakatan!

Anonymous said...

Ingat hadi awe ingat broker barua jebon pil kuda. Ingat an anonymous ingat wan rosli. Rupanye hadi nak jadi barua najib. Kesian wala unta

Anonymous said...

Haha. Terus follow like buffalow. Tepat sekali for wala unta an anon, wan rosli dan yg sewaktu dgn nyer. Tahniah bro. Kahkah

Anonymous said...

Haron din jadi ketua kluster dakwah mpi bawah zahid komedy. Nasharudin jd ceo Gmm bawah najib. Semua kerja bawah umno. So lagu mano nk lawan umno? Jadi barua boleh ler. Kohkoh

Anonymous said...

Hadi awe barua umno najib. Pas nak Kerjasama dgn penyamun perompak umno najib. Hudud entah kemana. Takkan penyamun nk sokong hudud?? Bodo nye wala unta pas chai. Pakai siku n lutut jer. Haha

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails