Wednesday, March 02, 2016

Pemimpin PAN Memang 'Gila Kuasa' - Mat Sabu


Bekas Timbalan Presiden Pas, Mohamad Sabu yang kini merupakan Presiden Parti Amanah Negara (PAN) mengesahkan pemimpin Pas yang mengikut jejak langkahnya merupakan pemimpin yang gila kuasa.

Menurut Mat Sabu, beliau serta rakan-rakannya yang lain menubuhkan parti Islam yang baru kerana kecewa dengan Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang yang tidak mahu menguasai pentadbiran negara.

"Sebab presiden parti lama saya (PAS) berkata tidak bertujuan untuk berebut kuasa. Kami (PAN) nak rebut kuasa. Tak guna kita buat makan malam, kita buat kutipan derma, bertanding pilihanraya tapi tak mahu kuasa," kata Mat Sabu.

Patutlah sanggup tubuhkan parti baru... Rupa-rupanya nak kan jawatan dan kuasa... Memang bodoh betul pemimpin-pemimpin PAN ni... Dah tahu Mat Sabu tu bodoh, boleh pula pi ikut sekali.

Mat Sabu pun pernah berkata ketika beliau masih bersama Pas, seandainya dirinya keluar dari Pas satu hari nanti, jangan ada mana-mana ahli Pas mengikut jejaknya kerana ketika itu Mat Sabu dah jadi bodoh... Mat Sabu sendiri yang cakap tau... Bukan rekaan atau fitnah ye!!

Maksud Presiden Pas tidak mahu menguasai pentadbiran negara bukan seperti dimaksudkan Mat Sabu... Sebaliknya, maksud Hadi adalah tidak mahu menguasai pentadbiran negara dengan cara 'kotor'.

Kalau nak menguasai pentadbiran negara, gunalah cara yang betul... Tunggu masa pilihan raya.. Bukan menguasai pentadbiran dengan berdemo menjatuhkan Perdana Menteri... Tu pun Mat Sabu tak tahu ke?? - AndyBolat/Utaranews.com

17 comments:

Anonymous said...

ib-Anu ko lagi bodoh! presiden ko ajak UG dengan umno untuk tumbangkan umno atau untuk kongsi kuasa dengan umno? benda senang pun tak boleh nak pikir ke? walaunta la korang sampai sanggup jilat juboq hadi selagi korang mahu. bodoh punya pas!

Anonymous said...


ruponyo ko geng JJgle..
ha ha ha.

Anonymous said...

Renung dan fikirlah.gila kuasa mcm mana.......gila kuasa untuk siapa????bezalah dulu...fikir...timbsng dengan iman baru berhujah.jgn kita fikir timbang dgn nafsu.kacau tu.gila berkuasa untuk kesejahteraan ummah...salah ka?kalau gila kuasa dgn bersekongkol dgn perompak....pun gila kuasa jg

Anonymous said...

Gila kuasa untuk kesenangan rakyat.

Berbeza gila kuasa untuk tembolok dan perut sendiri.

Anonymous said...

Selayaknya lah kau ni Ibn bersama hadi Pas. Hadi kata dia tak suka Umno tetapi suka ahli Umno.
Mantiknya .Hadi tak suka tong najis tetapi suka dengan najisnya.Jadi orang seperi kau layak main najis.

Anonymous said...

hang ni bekas guru besar .awat bangang sangat.benda simple macam ni pun tak faham.....bengong

al-Pankaloni said...

sampai bila kita nak biarkan UMNO bermaharaja lela menindas rakyat yang tiada kuasa pemimpin UMNO mengaut khazanah negara kita jugalah yang menderita. Ayuh biar pemimpin kita pula memerintah negara

al-Pankaloni said...

sampai bila kita nak biarkan UMNO bermaharaja lela menindas rakyat yang tiada kuasa pemimpin UMNO mengaut khazanah negara kita jugalah yang menderita. Ayuh biar pemimpin kita pula memerintah negara

Hidup Najib! said...

Hh harundin dan ustad nasa suma dah dibeli umno..masyuuk juta2 puak2 walaunta dpt apa?

Anonymous said...

Bukan gilo kuasa. Tapi nk ambik kuasa drp pemimpin gilo. Utk selamat negara dan rakyat. Haha

Anonymous said...

Assalamualaikum marilah kita sama berjuang kejalan allah musuh kita telah racuni fikiran kita supaya memusuhi pejuang islam dan ulamak carilah ilmu untuk menegakkan islam jangan mudah termakan umpanan musuh islam.

Anonymous said...

Ada kee sejarah ...dunia di malaysia bt demo pm pon letak jawatan....org yg bt demo ambil alih...jd PM.

Anonymous said...

Sajer jer buat kacau yg nk demo tu, bukan pernah berjaya pon tuntutan.yg ikut suma otak senak.. sakit ati sebenarnya. Maklum ler asyik kalah lepas tu takde idea lgi buat kacau je lah yg mampu.tu lar bila org bangang x tau yg dia meme bangang

Nasrudin Abd Shukor said...

Baru betul dgn Mat Sabu....gila kuasa untuk tumbangkan BNumno.dah tu barulah segala rakyat jelata sejahtera...mu ibnuHashim pun dah fikir perut mu je...dah macam takpercaya dgn janji tuhan ke?hanya BNumno boleh perintah Msia..piirah.

An Anonymous said...

Begitulah adab pejuang islam.. bukan meminta jawatan atau kuasa mcm mat sabu.. tapi hanya akan menerima sesuatu jawatan hanya jika dilantik..

Anonymous said...

Hadi awe tak gile kuasa. Cuma nk jadi penasihat kpd penyamun umno najib. Haha. Penipooo dan tertipooo. Haha

Anonymous said...

Maksudnya ambil kuasa/pass batton jatuhkan umno/bn sekiranya pas tidak berminat lg utk tumbangkan umno/bn. Bukan gila kuasa! Tidak guna diadakan pilihanraya, tak guna kutip derma dr rakyat utk mendanai jentera pilihanraya! Duit tu buat apa? Baru kias ayat dah xfaham , ke sel otak dah lemah!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails