Friday, March 04, 2016

Berita Seks Sampit Kalimantan: Pelacur Mula Tinggalkan Kerjanya.



SAMPIT: Ramai pekerja seks telah meninggalkan pusat pelacuran di daerah Kotawaringin Timur, Kalimantan Tengah kerana mengecut bilangan pelawat atau pelnggannya.

"Mereka mengadu mengenai bilangan pengunjung semakin berkurangan. Ramai daripada mereka mengambil keputusan untuk pulang ke kampung rumah mereka di kawasan-kawasan lain," kata ketua pejabat Hal Ehwal Sosial daerah Bima Ekawardhana kepada Bernama di sini pada Selasa.



Rupa-rupanya Kotawaringin Timur bukan tempat yang menguntungkan untuk perniagaan seks, berkata Bima. Terdapat tiga pusat pelacuran di Kotawaringin Timur dan lokasi yang tidak jauh dari bandar perbandaran Sampit.

Tahun lepas, terdapat 224 kanak-kanak perempuan di pusat pelacuran Pasir Putih, tetapi jumlah itu telah lebih kecil pada 196 minggu lepas, katanya. Beberapa gadis-gadis berubah pekerjaan mereka untuk menjadi tukang masak, tukang jahit, gadis solek, dan lain-lain bergantung kepada kemahiran yang mereka dapati dari latihan sering diberikan oleh pejabat hal ehwal sosial.

"Jumlah pekerja seks di Parenggean dan Tangar pusat pelacuran juga telah menurun," Bima.


Pelacur terjangkit HIV , Aktif layani tamu

Beliau berkata jelas lelaki mula melihat bahaya dijangkiti penyakit HIV / AIDS yang amat ditakuti akibat seks bebas. Serbuan yang kerap oleh pihak berkuasa juga membantu menggalakkan orang daripada pergi ke pusat-pusat pelacuran, katanya.

Sumber: Antara.

Lihat..
E-Buku IH-51: Catatan Perjalanan
E-Buku IH-51: Catatan Perjalanan
Perjalanan Ke Kalimantan

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails