Thursday, March 03, 2016

PAS Gagal Laksana Hudud? Nik Amar Jawab.



KOTA BHARU - Timbalan Menteri Besar, Datuk Mohd Amar Nik Abdullah mempersoalkan tindakan sesetengah pihak yang mendakwa kerajaan negeri sebenarnya gagal melaksanakan Enakmen Kanun Jenayah Syariah II atau hudud di Kelantan.

Menurutnya, kerajaan negeri tidak pernah mengalah dalam usaha untuk melaksanakan hudud dinegeri ini walaupun berdepan pelbagai cabaran.

“Apa yang dimaksudkan dengan gagal tersebut, kita belum berjaya lagi, ini bukan bermakna kita gagal. Contohnya, orang naik kelapa, kita baru sampai separuh, orang tak panggil gagal lagi.
“Mungkin kita berhenti untuk ambil nafas, selepas itu kita naik baliklah, kecuali kalau kami (kerajaan negeri) gelonsor turun dari pokok, itu barulah maknanya kami gagal, kami tidak gelongsor pun. Cuma kami tersangkut ditengah-tengah,” katanya kepada media di Kompleks Kota Darulnaim disini.

Beliau diminta mengulas mengenai dakwaan sesetengah pihak yang menganggap Pas sebenarnya gagal melaksanakan hudud yang diperjuangkan semenjak keberadaan arwah Datuk Nik Abdul Aziz. - SH

19 comments:

Ab Sheikh Yunan said...

Kalau niatNya memang tak betul... hudud ala PAS itu bersandarkan kepada selain dari semata-mata kerana Allah... sebalikNya kerana kepentingan duniawi - politik maka tidak melangkaui keraguan yang munasabah...
... Haji Hadi sendiri mengatakan bahawa huduk belum boleh dilaksanakan di malaysia.
... tidak kah PAS sendiri yang mengatakan bahawa hudud tidak ada dalam manifetor PRU13
... tidak kah hudud kelantan telah diluluskan - 1986 tapi masih gagal digezetkan
... tidak kah semua UMNO DUN kelantan menyokong hudud kelantan di bawa ke parlimen
MAKA... tidadk ada sebab untuk letak kesalahan pada UMNO...
Sekarang pula di letak atasnama belum lagi mendapat perkenan Raja Raja Melayu...
... Politik nie memang kotor kalu perkara Agama : Ketuhanan & Furuq dijadikan modal, alat, bahan, tukaran, sebab & alasan... ???

Anonymous said...

Tuan sheikh altololi .......... andakah anda tak faham antara hudud dilaksanakan di Malaysia dgn di kelantan ? Sekiranya tidak tuan sheikh altololi semmgnya benar2 tolol walaunta !

An Anonymous said...

Perjuangan perlu diteruskan.. Allah tak tanya samada berjaya atau tidak.. yg akan ditanya ada usaha perjuang hudud atau tidak..

Jangan jadi macam ada satu parti yg tak ada perlembagaan tu..sanggup tolak hudud kalau DAP tolak hudud.. lebih akur pada ulamak DAP dari ulamak islam yg ada perlembagaan berasaskan al quran dan as sunnah...

INGAT PAN INGAT DAP INGAT JUA PAP..

SEHATI SEJIWA SEFIKRAH SEHA---JA---!!

Anonymous said...

Sudah2 lh nik amar perangai ko org ngan perangai parti Keris 2×5 je beza cuma kopiah dengan songkok je lagi semua boroikn perut.di takdir kan ntt kalah election aku redha walau pun aku kelantanese supaya pak lebai pak lebai ni buka mata jgn sombong ckp jgn takabur.

Anonymous said...

Ya betul kata tuan tu dlm pas sekarang ni banyak sngt sheikh al-tololi

Anonymous said...

kenyataan syok sendiri. wakakak..

Anonymous said...

Bodo nik amar. Ingat cerdik. Byk kali kena tipu ke umno. Haha. Belom berjaya dgn gagal tu sama maksudnye. Mcm sos bilis dgn budu. Haha. Sejak bila nik amar naik pokok kelapo? Yg naik pokok kelapo ni beruk mat yeh jer. Takper. Selamat berhudud

An Anonymous said...

Walau pun 0.0001 percent pun hudud tetap perlu diperjuangkan..kita ni org awam hampir pasti x boleh menyamai alim2 ulamak di zaman silam malah zaman sekarang jg di mana amalan mereka pasti kita tak berapa atau tak mampu langsung nak ikut.. jadi sekurang2nya dapat bersama2 parti yg perjuang hudud pun dah kira bertuah bro... jgn bersama parti yg sanggup tolak hudud kalau DAP tolak hudud..

An Anonymous said...

Macammana plk org kelantan x sokong parti yg nak hudud.. terpulang lah kalau tuan nak pilih parti yg tolak hudud joka DAP tolak hudud.. jawab sendiri nanti di akhirat..

Anonymous said...

Wala unta ni ashik dap yg salah. Sapa perintah kelantan? Pas ke dap? Dap sekerat pun takdak di kelantan. Tengok brunai. Senyap2 dia laksana hudud. Pas sembang lebih. Buat tidak. Mungkin tak mampu atau tak bijaksana. Kerja wala unta ashik salahkan orang. Munafik jebon fasik barua broker dan macam2. Perasan semporna dan maksom konon. Ingat hadi awe haron din dah confirm syurga ke? Belom tentu bro.

Anonymous said...

Sejak 1990 kami beri peluang pas perintah kelantan. Dah 26thn. Hiway takdak. Hudud yilekk. So kelantanese akan ajar pas yg cakap tak serupo bikin. Dok ratib hudud2. Tapi yilekk

Anonymous said...

Ada olamak serban besor drp temerloh. Dipanggil din vellfire al tontowi. Sempat gi german tengok tv porno pay per view. Haha. Ternyata olamak tak maksom. Kihkih

Anonymous said...

Ohhh. Olamak siku & lutut. Hehe

An Anonymous said...

Kalau korang tak nak hudud pun kitaorg tak kesah.. tapi x payah lah kacau daun... huhuhu.. konon nk bagi org benci TGHH.. tapi lihat semakin korang benci semakin ramai masuk PAS.. sebaliknya plk pd Mat Sabu.. semakin korang sayang Mat Sabu semakin x ramai nk dgr ceramah PAN apatah lagi nak masuk PAN.. kasihaaaannnñn..

Anonymous said...

Ohhh. Olamak siku & lutut. Hehe

Anonymous said...

Sejak 1990 kami beri peluang pas perintah kelantan. Dah 26thn. Hiway takdak. Hudud yilekk. So kelantanese akan ajar pas yg cakap tak serupo bikin. Dok ratib hudud2. Tapi yilekk

Anonymous said...

Hai wala unta. Jika sekira nye kamu dihidang taik unto goreng salot tepong oleh bidadari drp marang ganoo. Nescaya kamu makan ker? Ohhh alohhhai

Anonymous said...

Hai wala unta. Jika sekira nye kamu dihidang taik unto goreng salot tepong oleh bidadari drp marang ganoo. Nescaya kamu makan ker? Ohhh alohhhai

Anonymous said...

Wala unta ni ashik dap yg salah. Sapa perintah kelantan? Pas ke dap? Dap sekerat pun takdak di kelantan. Tengok brunai. Senyap2 dia laksana hudud. Pas sembang lebih. Buat tidak. Mungkin tak mampu atau tak bijaksana. Kerja wala unta ashik salahkan orang. Munafik jebon fasik barua broker dan macam2. Perasan semporna dan maksom konon. Ingat hadi awe haron din dah confirm syurga ke? Belom tentu bro.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails