Monday, February 29, 2016

Ini, "Parti Komunis Malaya baru”? -Ulas Tan Khai Beng

Gambar rajah di atas sedang viral di media sosial sejak dua hari lepas.
“Parti Komunis Malaya baru,” ulas Tan Khai Beng yang merujuk terhadap gambar rajah tersebut.
Gambar rajah itu mendedahkan Setiausaha Agung Parti Komunis Malaya (PKM) Chin Peng mempunyai hubungan dengan bekas Setiausaha Agung PAP (People Action Party) Singapura, Lee Kuan Yew dan bekas Setiausaha Agung DAP (Democratic Action Party) Malaysia, Lim Kit Siang.
Turut dikaitkan juga hubungan kekeluargaan Ching Peng dengan Anthony Loke (Pengerusi DAP Negeri Sembilan), Nga Kor Ming (Pengerusi DAP Perak), Ngeh Koo Ham (Penasihat DAP Perak), Dato’ Seri Ir. Haji Mohammad Nizar Jamaluddin (Pengerusi Pakatan Harapan Perak) dan Lim Guan Eng (Setiausaha Agung DAP).
Teresa Kok (Naib Pengerusi DAP pusat) mempunyai hubungan kekeluargaan dengan Kit Siang melalui isterinya, manakala Tony Pua (Pengerusi DAP Selangor) mempunyai hubungan kekeluargaan dengan Kuan Yew.

29 comments:

Anonymous said...

komunis tak komunis. yg dok menyusahkan rakyat skrg adalah 'komunis' melayu berleluasa. jgn dok cuba alih perhatian. ulama2 pas pun ada dok sokong 'komunis' melayu menyengsarakan rakyat

saerie Lat said...

betul tu 1.04pm kita duk sibuk fitnah DAP pemimpin melayu sedap duk sapu dan pelingkup negara...apa punya melayu kebangsaan PAS pun duk tumpang sekali...apa punya parti...

Ali said...

Bila sendiri buat salah, salahkan org lain. Tu je yg senang alih dosa. Sial punya manusia.

Anonymous said...

Kah kah kah ........ transformasi komunis @ DAP vs transformasi kapitalis @ BN ......... dua2 memudaratkan rakyat !

Anonymous said...

ini semua "hantu baru" yg direka untuk menakut-nakutkan orang melayu. wal hal sebenarnya siapa skrg ini yg menyebabkan malaysia porak peranda..semuanya untuk menyelamatkan perut dan benda bawah perut.

Anonymous said...

Meroyan lg geng JJlge. hi hi hi.

Anonymous said...

Setuju sańgat2.

bat8 said...

Yang meroyan tu puak PAS PIS PUS....dah b3ngkrap adea h3ndak berpolitik secara Islam..ini hala tuju politik PAS dibawah kepimpinan presideng yg dibangga-banggakan kerana bertaraf ulamak dan memileki ijazah sarjana dalam politik Islam dari Al Azhar...hancur lebur la nampaknya...politik Islam taik kucing...

Anonymous said...

Kominis ka tak kominis ka la nie semuanya melingkupkan negara adalah oghang politik dulu kata oghang puteh laknat bagi gula-gula pada rakyat dan ghampai hasil bumi negara betuah nie tapi lepaih oghang balik melayu dan oghang politik perentah pasai melayu betambah miskin dan cina betambah hereta hinggakan semua tanah rizab melayu tegadai sapa yang gadai dan sapa perentah adakah cina kominis yang gadai ni hakikat bukan cerita reka-reka aku tau la sebab aku dok kereja dipejabat daerah negeri bahagian pegambilan tanah semua ahli politik akan masuk kampung cari oghang melayu untuk nak ambik tanah dengan mudah atas alasan nak buat pembangunan akhiaq sekali habeh punah ranah.

Kiedentech Kiedentech said...

macam perangai bodoh tok arab bani saud asyik salahkan yahudi dan keturunannya dan sanggup mengetuai perang di syria tanpa melupakan kewujudan israel di palestin

Kiedentech Kiedentech said...

negara israel tak disentuh pun walupun menzalimi rakyat palestin

Anonymous said...

Petua baru dah keluar......Pasal Parti Komunis Baru. Parti Komunis Baru inilah yang sedang menjahanmkan negara masa kini.Puak2 penjilat dan walaun akan menelan umpan baru ini.Hakikatnya Melayu Haprak lah yang merosakkan negara, menyusahkan kehidupan rakyat, meruntuhkan ekonomi negara....

Anonymous said...

Yg dok menyiksa kita now parti komunis jugak. Nama dio amno. Gst kena semua barang mahal hutang pekerja bertambah hutang negara khabarnya dah rm840b. Agaknye takpernah bayar sejak zaman paklah. Lagu ni negara boleh bankrap. Umno pulak bergasak sama sendiri. Pas pulak nk berdamai dgn umno demi islam konon. Yang susah rakyat semua. Huhu

Anonymous said...

Tan khai beng ni sapo? Professor doktor engineer tokeh hardware ke tokeh ayam. Tk pernah dengar nama dio. Aku kalu kopi o beng biasa jugak minom. Haha

Anonymous said...

jangan lupak pulak satu lagi puak yang amat bahaya
munapik
kapir komunis yahudi jelas

Anonymous said...

Sebenarnya ialah di ubah oleh ibnu hasyim,,, kenyang ke makan daging mentah,,, nak menpertahan najib dwngan hadi,, sangup buat fitnah ke pihak lain,, sudah sudah lah bertaubat,, rumah kata gi,,, liang lahat kata mari,,,

Anonymous said...

Yang lebih bodo dok kata kominis baru tu oghang UMNO la sebab depa dok bawa masuk jalang cina kominis dari negeri cina termasuk bodohnya melayu UMNO dan Presiden PAS kerana dok bela panda cina kominis dok bagi makan dengan tempat duduk dia kalau bagi dekat orang yang dok tidoq bawa titi(jambatan) tu depa boleh beli rumah mampu milih dua buah tau,itulah bodonya pengampu dan penjilat UMNO.

Anonymous said...

Alaa bro. Takat carta organisasi lagu tu budak darjah 4 pon boleh bikin. Tahniah pk hashim. Kelakor sangat. Adoii sakit perut ni

Anonymous said...

Habis tu Parti Komunis 1.5juta Banglasia nak letak mana ni??? Carta tu dah tak relevan dah ni... Aduhh

Anonymous said...

Melayu umno dimomokkan dgn parti komunis. Tp tiap2 tahun parti komunis china (CCP) hantar wakil ke himponan agong umno @ himponan lemboo. Carta lagu ni elok dibuat oley prof sejarah spt khoo kay kim zainal keling ramlah adam. Ok gak. Tp dibuat oleh tan khau beng. Rasa nye ah beng ni prof tepi jalan jer. Kehkeh

Anonymous said...

Ubah @ letak term agen komunis, agen us,agen yahudi atau agen shiah pd suatu parti itu maka ramailah yg percaya. Dah selamatlah parti pemerintah yg korup. Nak tanya agen yahudi,agen us,agen komunis,agen mossad,agen shiah dan banyak lg takde ke dlm parti pemerintah? Itulah senario rakyat malaysia yg semakin bodoh dek makan makanan yg kurang berkhasiat akibat harga bahan mentah yg mahal.

Anonymous said...

Bodoh sebab dari kecik diberi makan dedak. Dah 60 thn sekarang umur si pemberi dedak.

Anonymous said...

LKY adalah penentang keras KOMUNIS..x kiralah sepupu ke atau tidak. masalahnya sekarang Msia nak jahanam bukan disebabkan komunis tapi melayu yang songlap duit


asyik nak takutkan rakyat pasal DAP je x de faedah. DAP x akan perintah Msia itu je pakcik nak cakap.

Anonymous said...

hok herang orang dok jemput dia kat toksey mari..ker guaner ding..bawok2lah tobat adming banmyok care nok cari makang..petik apple kat ostralia kor lebey halal

An Anonymous said...

Pada sesapa yg dah makan dedak DAP pasti tiada masalah dgn carta di atas...

mohd saifuddin said...

Kalau belajar agama akan tahulah bahawa akidah islam itu perlu dipertahankan. Dan jika ada akidah islam dihati seseorang itu walau jahat mana sekalipun dia akan dimasukan Allah ke syurga selepas diseksa dineraka tetapi yang tiada akidah dan menyekutukan Allah walau sebaik mana atau semulia mana perbuatannya hatta menolong Islam sekalipun tetapi akan kekal dineraka Allah kerana syirikan Allah. Itu lah hakikat yang perlu kita ketahui. Inilah bezanya Orang kafir dan Islam asiq

Anonymous said...

Cerita basi.. bangkai busuk mana plk nak tutp ni.

http://www.sinarharian.com.my/nizar-saya-bukan-saudara-chin-peng-1.204784

Hidup Najib! said...

Lepas ni dia akan kaitkan anwar anak sedara lenin atau pak menakan hitler..biar melayu cina bergasak..diorang kebas..bro..Allah bagi otak bkn untk buat pameran je

Anonymous said...

Hutang negara kabarnye dah capai rm840b? Ringgit jatuh ekonomi terok barang mahal. Dermarasuah rm2.6b masuk poket. Parti islam umno yg perentah. Hudud kelantan sampai now tk laksana. Semua salah dap komunis?? Pls bro. Jgn jadi wala unta spt an anon. Jgn jd macai.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails