Friday, March 04, 2016

‘Ini, Grand Design’ Tawan Putrajaya @M'sia. Siapa Di Belakang?

Dua ‘grand design’ untuk menawan Putrajaya pada Pilihan Raya Umum ke-14 (PRU 14) adalah menggunakan platform Pakatan Harapan (PH) dan Grand Coalition (GC)
PH dibentuk pada 22 September 2015 yang menggabung tiga parti pembangkang, DAP, PKR dan PAN yang bakal bertanding melawan BN pada PRU 14. Datuk Saifuddin Abdullah (bekas timbalan menteri daripada UMNO) dilantik sebagai Ketua Sekretariat PH.
grand dap
GC pula dihasilkan melalui retreat DAP Selangor Selasa lepas yang menghimpunkan tokoh-tokoh politik tertentu diklasifikasi mempunyai pengaruh yang mempunyai agenda sama untuk menyelamatkan Malaysia. Salah seorang tokoh yang sudah dilantik dalam GC adalah Datuk Zaid Ibrahim (bekas menteri daripada UMNO) ditugaskan mengetuai perhimpunan Anti-Najib, 27 Mac ini.
Platform GH ini bertujuan untuk mengikis sokongan terhadap BN dan meningkatkan sokongan PH. Kedua-dua platform ini diilhamkan oleh pemimpin supremo DAP, Lim Kit Siang bagi mencapai impian perjuangan parti itu untuk mewujudkan Malaysian Malaysia (Malaysia Untuk Rakyat Malaysia).
(AIDCNews)

9 comments:

Anonymous said...

Tok aji hashim ni dah jadi barua Pas pula.Dulu sokong dap puji guan eng. Sekarang sokong hadi gila tu tuduh orang lain nak guling kerajaan pula. Haji pergilah bertaubat dan nampak haji ni otak dah mereng.

Anonymous said...

Lu yg xsedar diri jadi balaci guan eng. Tobatlah! Panggil guan eng jadi imam sembahyang.

Anonymous said...

aku rasa orang yang menyokong PAN dan DAP kena pergi ke Pajabat Agama Negeri dan melafazkan Kalimah Syahadah semula... melainkan diorang memang kafir dah

mansor said...

budak sek men yg gagal spm pun dapat baca rekaan yg dinamakan ` grand design`....hanya pendokong Ibnu Hasyim dan sewaktunya yg akan bulat2 percaya....jenis spesis ini yg zionis - amerika suka...boleh dihembus dgn mantera fitnah, terus terkulai layu.....

Anonymous said...

JJlge meroyan lagi. ha ha ha. JJ=Jilat Juboq..

Unknown said...

Macam biasa apa yg DAP buat atau cakap semua betul dan dah dikira assunnah atau hadis bg PAN.. simple...

Koperasi Prihatin Kedah Berhad said...

Bagaimana DAP boleh memerintah Malaysia? Jika DAP memerintah Malaysia dengan bertanding 70 kerusi berbanding 222 kerusi parlimen, apakah 152 kerusi parlimen yang lain itu akan berdiam diri? Bagi mengelakkan DAP bertanding disemua kerusi maka adalah perlu gabungan untuk menghadkan kawasan pertandingan. Perlu diingatkan bahawa jika PAS bergerak sendirian maka pertembungan diantara DAP, PAS dan BN akan menyebabkan DAP mempunyai peluang cerah kerana kaum cina secara keseluruhan telah menolak BN manakala kaum melayu pula terpecah 2 antara PAS dan BN.

Koperasi Prihatin Kedah Berhad said...

Strategi yang berkesan dan jangka panjang perlu dirangka. PAS perlu menjadi parti yang dominan dalam satu gabungan besar dan bukan menjadi sebagai parti mengacau kerana jika PAS menjadi parti pengacau maka peluang cerah DAP mendominasi dalam mendapat kerusi parlimen. Kita kena melihat kebodohan pemimpin-pemimpin Umno telah menyebabkan hampir 60% kerusi parlimen mempunyai lebih 30% pengundi dari kaum cina. Kalau di kawasan bandar pula sudah pasti DAP mendominasinya, PAS harus sedar bahawa ini semua adalah dari kebodohan Umno yang memerintah selama ini. Pertandingan 3 penjuru akan menyebabkan peluang terbuka kepada DAP atau BN. Maka satu gerakkan dan strategi perlu dirangka dan diketengahkan sebelum PRU.

Koperasi Prihatin Kedah Berhad said...
This comment has been removed by the author.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails