Wednesday, March 09, 2016

Pagi Lagi, MPSP Mengganas Di Pekan Kepala Batas

mpsp1
AIDCNews – 08/3/16 – Pagi tadi Majlis Perbandaran Seberang Perai (MPSP) menjalankan kerja rutinnya meroboh gerai-gerai penjaja kecil di depan Masjid Jamiul Badawi Pekan Kepala Batas, Pulau Pinang.
Menurut Facebook ‘Kepala Batas No1‘ gerai-gerai peniaga kecil yang menjadi mangsa perobohan itu adalah gerai cucur pisang dan cucur ubi.
mpsp
mpsp2
Azman Haj berpendapat usaha bersunguh-sunguh MPSP meroboh gerai-gerai peniaga kecil Melayu itu sebagai strategi Kerajaan Negeri Pulau Pinang untuk mengutip duit segera daripada rakyat bawahan.
“Pagi tadi MPSP meneruskan kerja mereka dengan meroboh dan merampas gerai-gerai tepi jalan, majoriti yang meroboh adalah Melayu dan majoriti yang kena roboh juga Melayu atas arahan Lim Guan Eng.
“Ramai yang marah dengan tindakan ini, tapi lepas tu tak marah dah, sebab barang rampasan dipulangkan dan peniaga kena bayar denda dan kalau berani boleh buka balik 4,5 hari lepas tu.
“Tapi ramai yang tak pernah terfikir permainan apa yang sedang dibuat oleh MPSP. Sebenarnya operasi ini bukanlah bertujuan untuk mengurangkan gerai haram, tetapi lebih kepada macam pemeras ugut dan AhLong.
“MPSP tak minat nak bawa peniaga naik turun mahkamah sebaliknya “menggalakkan” peniaga bayar kompound atau denda ja. Proses yang bersih dan pendapatan pulak lumayan.
“Sebab tu kita merasa hairan kenapa peniaga bukan Melayu dan gerai-gerai mamak macam tak disentuh dan kebal…jangan tak tau mereka telah membayar “wang perlindungan” secara sah seperti mana yang dibenarkan oleh undang-undang kecil MPSP.
“So jangan tertipu dengan permainan kerajaan DAP yang diterajui oleh Lim Guan Eng, yang hanya mahu memeras wang rakyat!!,”katanya. (IH)

5 comments:

Anonymous said...

baik pos citer bogel je lah... punye la besepah kes majlis ni kat negeri lain...

Anonymous said...

Gerai pati tuu....jk dia ada ic pasti ada lecen...jk ada lecen niaga mpsp tk berani... Bleh saman balik.

Anonymous said...

Sabar sabar.. nti pak haji post kn cite bogel..seks..hrp bsabar ye peminat blog pak haji sekelian..

Nasrudin Abd Shukor said...

MPSP pun umno punya org...kerajaan TEMPATAN mana Ade pilihanraya..BNumno ngok je pilih....dahtu salahkan kerajaan negeri...sebab tu kena adekan pilihanraya tempatan...PAS tak stuju plak ..jadi mcm umnoNgok...dah tu salahkan kerajaan negeri PP....

Nasrudin Abd Shukor said...

MPSP pun umno punya org...kerajaan TEMPATAN mana Ade pilihanraya..BNumno ngok je pilih....dahtu salahkan kerajaan negeri...sebab tu kena adekan pilihanraya tempatan...PAS tak stuju plak ..jadi mcm umnoNgok...dah tu salahkan kerajaan negeri PP....

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails