Wednesday, March 09, 2016

Kit Siang, Mat Sabu, M'kini Perlekeh Yang di-Pertuan Agong?

azamAIDCNews – 08/3/16 – Didakwa menghina titah ucapan Yang di-Pertuan Agong, Tuanku Abdul Halim Mu’adzam Shah ketika merasmikan pembukaan sidang parlimen keempat penggal ke-13 semalam, tiga laporan polis dibuat terhadap Penasihat DAP, Lim Kit Siang.
“Tiga laporan polis dibuat di Sentul, Wangsa Maju dan Rawang pagi ini berkaitan dengan satu artikel di portal Malaysiakini bertajuk ‘Kerajaan sediakan Titah Agong, kata Kit Siang
“Selepas membaca laporan dari portal itu, kami dapati ia suatu penghinaan kepada Yang di-Pertuan Agong.
“Laporan polis ini dibuat terhadap Lim Kit Siang dan Mat Sabu yang memberikan pandangan dan Malaysiakini yang menyiarkan artikel tersebut dengan motif dan niat bersama untuk memperlekehkan institusi Yang Dipertuan Agong..”, kata jurucakap pelapor, Mohd Khairul Azam Abdul Aziz.
Mohd Khairul Azam yang juga seorang peguam berkata mesej yang disampaikan Kit Siang dalam artikel itu difahami dengan jelas oleh orang awam iaitu;
“Bahawa Yang Dipertuan Agong hanyalah burung kakak tua yang hanya tahu mengajuk suara tetapi tidak faham maksud suara yang diajuk.
“Kedua, bahawa Yang Dipertuan Agong adalah satu institusi yang lemah yang hanya mampu membacakan sahaja apa jua teks yang disediakan kerajaan tanpa ada pemikiran baginda sendiri dimasukkan di dalam ucapan berkenaan.
“Ketiga, bahawa semua ucapan Yang Dipertuan Agong berkenaan tidak perlu dipedulikan langsung oleh sesiapa pun kerana yang menyediakan teks itu bukanlah Yang Dipertuan Agong sendiri,”katanya lagi.
kit si
ronnie
kit1

5 comments:

Unknown said...

Pasti PAN akan mempertahankan tok guru mereka ini walau dgn cara apa sekalipun.. pada mereka TGLKS lebih tawadduk dari YDPA.. sampai tahap mcm tu PAN nih.. so apa yg peliknya kalau mereka x suka TGHH..

Anonymous said...

Tu diaaaa..
Badut2 bangang...
aku tak nampak satu apa pun mereka menghina Agung.
yg aku nampak jelas badut tu yg menghina agung..sampai kata "agung mcm burung kakak tua...Agung lemah"

Bodoh punya badut

Anonymous said...

Betul tu
..
Kurang Ajar punya Badut
Sampai buat andaian AGUNG MCM BURUNG KAKAK TUA"

Sial kau badut.
Polis patut tangkap 3 ekor sibadut2 celaka ni.

Anonymous said...

Siapa badut ha...ha...ha...semuaorang tau siapa badut

Anonymous said...

Si badut yg byk tokok tambah..... Jilat laa wahai badut badut umno....selagi dpt habuan.... Jika harapan rakyat memerintah pasti badut badut nie papa kedana.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails