Thursday, March 10, 2016

MP DAP & PKR Pertikai Islamisasi. A.Hadi Jawab... Apakata Kuncu Islamnya Yang Lain?

ahli parlimen-islamisasiAIDCNews – 09/3/16 – Kedaulatan Islam dalam perlembagaan perlu dipertahankan walaupun dipertikaikan oleh Ahli Parlimen DAP dan PKR, kata Timbalan Menteri di Jabatan Perdana Menteri (Hal Ehwal Agama), YB Senator Dato’ Dr Asyraf Wajdi Dusuki.
Beliau merujuk kepada pertikaian yang dikemukakan oleh Ahli Parlimen DAP Bandar Kuching YB Chong Chieng Jen dan Ahli Parlimen PKR Penampang YB Ignatius Dorell Leiking.
YB Chong adalah Pengerusi DAP Sarawak, manakala YB Ignatius adalah Naib Presiden PKR.
“Semalam Ahli Parlimen DAP Kuching YB Chong Chieng Jen mempersoalkan agenda Islamisasi yang dilaksanakan kerajaan Barisan Nasional sejak merdeka hingga kini.
“Hari ini seorang lagi Ahli Parlimen Pakatan daripada PKR YB Ignatius Dorell Leiking, bangun seolah-olah mempertikaikan kedudukan Islam dan mendakwa kononnya semua pihak perlu hormat hak agama-agama lain,”kata Dr Asyraf dalam Facebooknya hari ini.
hadi
Walau bagaimanapun kata Dr Asyraf pertikaian mereka itu dibidas oleh Ahli Parlimen Marang, Datuk Seri Abdul Hadi Awang.
Abdul Hadi yang juga Presiden PAS berkata sepatutnya perkara itu tidak berbangkit kerana kedudukan Islam telah termaktub perlembagaan sejak dari zaman Malaysia mencapai kemerdekaan lagi.
“Beliau (Abdul Hadi) bangun menegaskan kepentingan untuk semua kembali kepada Perlembagaan Negara yang meletakkan asas yang penting sejak merdeka iaitu Perkara 3, Islam sebagai agama Persekutuan namun agama-agama lain boleh diamalkan secara bebas.
“Apa yang penting kata beliau usaha untuk mendaulatkan Islam sebagaimana Titah Tuanku Agong mesti terus diperkukuhkan.”
Dr Asyraf juga turut membetulkan fakta berkenaan dakwaan yang mengatakan hak agama-agama lain tidak dihormati di negara ini.
“Bila masa di Malaysia hak agama-agama lain tidak dihormati tatkala agenda mendaulatkan Islam terus diperkasakan sebagaimana asas yang terbina dalam Perlembagaan.
“Malah Malaysialah yang paling menghormati agama-agama lain seperti perayaan agama-agama lain yang menjadi hari cuti kebangsaan di kala negara lain hanya iktiraf cuti satu-satu agama sahaja.
“Bahkan di Malaysia kita memiliki pusat-pusat ibadah agama-agama lain yang tersergam besar seperti Patung Hindu terbesar Asia di Batu Caves, patung-patung Budha terbesar Asia bahkan dunia di Kelantan dan gereja terbesar di Asia Tenggara di Bukit Jalil,”katanya lagi.
Komen Weblog Ibnu Hasyim: Kita nak dengar apakata ketua pembangkang di parlimen, atau ahli parlimen parti berkenaan yang beragama Islam dan kuncu-kuncunya, apa pendirian mereka? 
khalif

39 comments:

Anonymous said...

PARTI PENJUAL AGAMA. TANPA PAS ATAU UMNO ISLAM TETAP BERDIRI DGN TEGUH..

Bila non muslims persoal kemusykilan ttg Islam, berdakwahlah dgn berhemah dan bijaksana..

Islam mula2 sampai di Tanah Besar China sblm sampai Asia Tenggara. Penduduk Islam China lebih ramai dari orang Melayu Msia.

Sepatutnya tanya pd Hadi knp layak jd MB Tganu cuma sepenggal saja? Orang2 Melayu Tganu taknak hudud Pas ke?

Hudud Pas dah jd Hududduitt.

KAH KAH KAH!!!

Anonymous said...

Musuh-musuh Islam tahu bahawa orang Islam adalah penduduk majoriti negara ini iaitu 61.3% yang bererti orang-orang Islam boleh menubuhkan kerajaan Islam di negara ini.

Oleh sebab itu, musuh-musuh Islam dan para munafik telah memperkenalkan dan menyebarkan pelbagai ideologi ciptaan manusia yang sesat dan menyesatkan seperti sekularisme, liberalisme, pluralisme, hedonisme, kronisme, Machiavellianisme, kapitalisme, komunisme, sosialisme, feminisme, women lib, dll untuk memecah-belahkan dan melemahkan perpaduan umat Islam di negera ini.

Malangnya terdapat manusia-manusia jahil yang merelakan diri mereka menjadi balaci, barua, macai dan hamba abdi bagi pemimpin-pemimpin kafir dan munafik untuk menyebarkan ideologi-ideologi tersebut yang bertentangan dengan ajaran Islam dan hukum Allah dan memecah-belahkan perpaduan umat Islam.

Bahkan terdapat pemimpin-pemimpin yang mendakwa mereka beragama Islam tetapi mereka menolak ajaran Islam dan hukum Allah semata-mata kerana mereka mahu menjaga hati orang-orang kafir sedangkan kita tahu orang-orang kafir tidak pernah redha terhadap umat Islam dan agama Islam.

Pemabalasan untuk manusia yang mengingkari perintah Allah dan RasulNya:

"Tidakkah engkau (hairan) melihat (wahai Muhammad) orang-orang (munafik) yang mendakwa bahawa mereka telah beriman kepada Al-Quran yang telah diturunkan kepadamu dan kepada (Kitab-kitab) yang telah diturunkan dahulu daripadamu? Mereka suka hendak berhakim kepada Taghut, padahal mereka telah diperintahkan supaya kufur ingkar kepada Taghut itu. Dan Syaitan pula sentiasa hendak menyesatkan mereka dengan kesesatan yang amat jauh."(An-Nisaa' 4:60)

"Sesungguhnya orang-orang yang kufur ingkar kepada ayat-ayat keterangan Kami, Kami akan membakar mereka dalam api neraka. Tiap-tiap kali kulit mereka masak hangus, Kami gantikan untuk mereka kulit yang lain supaya mereka dapat merasa azab sengsara itu. Dan (ingatlah) sesungguhnya Allah adalah Maha Kuasa, lagi Maha Bijaksana."
(An-Nisaa' 4:56)


"Dan orang-orang yang mendustakan ayat-ayat Kami dan pertemuan hari akhirat, gugurlah amal-amal mereka (yang baik). Mereka tidak diberikan balasan (pada hari akhirat) melainkan (bagi) apa yang mereka telah kerjakan (dari perbuatan kufur dan maksiat)."(Al-A'raaf 7:147)

"....Dan barangsiapa yang tidak memutuskan menurut apa yang diturunkan Allah, maka mereka itu adalah orang-orang yang kafir" (QS al-Maidah [5]: 44).

Ibnu Abbas mengatakan:

مَنْ جَحَدَ مَا أَنْزَلَ اللهُ فَقَدْ كَفَرَ. وَمَنْ أَقَرَّ بَهَ وَلَمْ يَحْكُمْ، فَهُوَ ظَالِمٌ فَاسِقٌ

"Barangsiapa yang mengingkari apa yang diturunkan Allah, sungguh dia telah kafir. Dan barang siapa mengakuinya namun tidak berhukum dengannya, maka dia adalah dzalim-fasik."

Anonymous said...

Sejak negara ini telah mencapai kemerdekaan dalam tahun 1957, kita dapati hanya parti PAS sahaja yang menjadikan Islam sebagai matlamat perjuangan parti PAS iaitu menjadikan Islam sebagai cara hidup umat Islam di negara ini dan menubuhkan kerajaan Islam yang adil, cekap, adil, jujur, tegas, bijaksana, membela hak rakyat dan agama Islam dan takut pada Allah.

Oleh sebab itu, kita mencabar semua balaci, barua dan macai sekular totok termasuk Anon 11:50 PM untuk memberitahu kita nama-nama parti politik di negara ini selain dari parti PAS yang menjadikan Islam sebagai matlamat parti.

Kita telah bosan membaca pelbagai dakwaan karut yang telah dicipta oleh balaci, macai dan barua sekular totok untuk menfitnah dan menghina parti PAS dan ulama-ulama Islam tetapi sehingga hari ini kita tidak melihat sebarang kerjasama antara parti PAS dan UMNO. Dan kita juga dapati UG (Unity Government) yang diheboh-hebohkan oleh balaci, macai dan barua sekular totok tidak wujud !

Ini bererti balaci, macai dan barua sekular totok tersebut adalah makhluk yang tidak bermoral dan tidak boleh dipercayai 100%! Bahkan sikap mereka yang suka berbohong mencerminkan sifat munafik yang meloyakan !

Mohd Fadzli Hussain said...
This comment has been removed by the author.
Anonymous said...

Mana geng Pan Imayam

Anonymous said...

dinegara2 kapir eropah amerika, umat Islam adalah sikit dan tidak memberi sebarang kesan kpd pilihanraya disana.

tp dimalaysia, bangsa cina dan india berjumlah amat besar sehingga melebihi org melayu dibbrp kwsn. undi mrk boleh menentukan kalah menang parti yg bertanding.

demi menarik undi mrklah, maka umno memberi cuti kpd perayaan2 agama mrk. dulu thaipusam hanya diselangor, tp skrg dah hampir jadi cuti umum.

Anonymous said...

Yg tinggal dlm pas masih ramai balaci,baruah dan Macai lebai totok yg tak tau berpolitik,tu yg asyik kena kencing dgn Umno tak sedar2 lagi.Asal lilit kat kepala je kira ulamak tetapi semasa muktamar agen penyebar fitnah melalui wassap dan sbgnya.Kalau dah bahlol jd mp dan adun mkn gaji buta la,pakai kereta mewah2 berlagak,apa,ingat Rakyat tak nampak ke sandiwara ko!!!kepentingan diri bertopengkan agama!

Anonymous said...

Mana ding ayam? Sonyap jo. Menantu aboh tok guru hadi al marangi. Ding ayam. Hang jgn dok sibuk dgn pan imayam. Ke putu mayam. Kshksh

Anonymous said...

Musuh2 Islam yg sebenar adalah org2 Islam yg menjual agama demi kepentingan diri dan tembolok mrk. Pakaian mrk bertopengkn Islam tp nafsu bagai serigala.

Ambil cth Kelantan dipegang parti islam Pas lebih 20thn..Jenayah sosial paling tinggi. Kelantan dn Tganu antara negeri org melayu paling miskin di Msia. Adakah tazkirah2 dan usrah ulamak2 Pas gagal?

Hudud tk buat salahkn DAP padahal adun DAP Kelantan cuma seorg yg lainnya Pas dn Umno.

HUDUD PAS JD HUDDUDUITT..TAKBIR!!

Anonymous said...

Mana ding ayam? Sonyap jo. Menantu aboh tok guru hadi al marangi. Ding ayam. Hang jgn dok sibuk dgn pan imayam. Ke putu mayam. Kshksh

An Anonymous said...

Tanya lah jgk kenapa ir nizar jadi mb perak tak sampai pun sepenggal malah hanya setahun.. kui kui kui..

An Anonymous said...

Sebabnya ialah..

INGAT PAN INGAT DAP..!!

An Anonymous said...

Nampak tak permainan PAN.. DAP juga yg disanjung.. wpun adun PKR sampai menangis dlm DUN ditipu DAP.. tapi DAP tetap betul..

INGAT PAN INGAT DAP..

Anonymous said...

Daripada kalangan mp pembangkang, hanya ahli parlimen pas sahaja yg berani pertahankan islam di parlimen. Nak harapkan mp pkr yg muslim, wan azizah sendiri tidak sokong hudud dan arahan semua mp Muslim pkr tidak sokong jika enakmen hudud dibentangkan di parlimen haritu. Dalam keadaan anwar selamat daripada fitnah liwat jika hudud adalah undang-undang yg diguna pakai,wan azizah menolak hudud. Nak harapkan pan, mereka adalah talibarut Syi’ah yg bersembunyi di dalam pas sebelum ini,sekarang mereka adalah sekutu rapat Dap, apa mereka pedulikan isu2 islam ni, mereka hanya nak tawan Putrajaya saja. Lagipun, banyak ahli mp pan seperti mat sabu dan mujahid yg makan dedak kerajaan Dap ppinang, mana berani lawan tokey. Sekadar tu je lah kekuatan dr mujahid JIM.

Anonymous said...

INGAT PAS INGAT UMNO, MCA, MIC, GERAKAN.

INGAT PAS INGAT HUDUDDUIT..

INGAT PAS INGAT TUANG PRESIDENG KAKI PONTENG MKN ELAUN HARAM.

KAH KAH KAH!!!

TAKBIRRRR!!!

Anonymous said...

bila plak mat sabu jd mp mcm mujahid? faktanya, org tny dan jawab la. apa mslh plak klu nak marah2 org kapir tny ttg islam? masa ni la bdakwah.... alhamdulillah, penasihat dari PAS dah mula jalankan tanggungjawab..

Anonymous said...

Tuang Presideng parti islam yg kuat ponteng pun majoriti org melayu tolak. Hadi cuma layak mb Tganu sepenggal. Setakat Nizar apalah sgt..he he he

INGAT PAS INGAT HUDUDDUITT..

INGAT PAS INGAT UMNO, MCA, MIC, GERAKAN.

INGAT PAS INGAT OSTAT PAY PER VIEW.

KAH KAH KAH!!!

Anonymous said...

INGAT PAS INGAT MEMALI..

INGAT PAS INGAT OSTAT PAY PER VIEW.

KAH KAH KAH!!!

Jas said...

mereka mempertikai pelaksanaan islam oleh umno

apa yg dipertikai perlu penjelasan

dan umnu yg perlu jawab bukan pas

yg dipertikai ialah perlaksanaan bukan dasar negara terhadap islam

mereka pertikai maka kita hujah sajalah.. tkperlu nk memusuhi mereka
dan tk pelru ambil kesempatan utk jadi hero islam kunun sedangkan
diri sendiri pun byk ponteng dn tidak islamik sgt.

hujah lawan hujah, bukan dibuat musuh.

Anonymous said...

Pan balaci Dap dah keliru, tanya tentang islam lain,,pertikaikan islam lain. Sehati sejiwa sungguh pan dgn dap nampaknya sehinggakan mp Dap pertikaikan islam dikatakan bertanya tentang islam. Maknanya,apabila dap kata kami menentang pelaksanaan hudud di Kelantan haritu,, sebenarnya mereka bertanya tentang islam la ye?? Apa pan ni dah betul2 mabuk dedak Dap ke?

Hadibiol said...

9.50

dap tentang hudud kelantan atas sebb teknikal

lagi pun mereka bukan islam

yg pas tak buat2 hudud dikelantan dan ponteng tu apa hal?

sejarah ponteng hudud dh termaktub.


kalau ditanya Tuhan nnti kenapa kamu ponteng bentang hudud dan
seronok2 kat nippon, adakah hadi akan jawab..DAP YG HALANG SAYA BENTANG HUDUD
DAP YG KIDNAP DAN PAKSA SAYA PERGI KE NIPPON. DAP YG TAKNK HUDUD SO SAYA
PUN TK BUATLAH HUDUD

pas parti gila dah

Anonymous said...

Semua macai dan barua sekular totok yang menjadi penjilat kaki pemimpin kafir dan munafik yang menentang Islam tidak pernah menunjukkan sebarang bukti untuk menyokong fitnah-fitnah mereka terhadap parti PAS.

Sebagai contoh, Anon 7:42 AM tidak pernah menunjukkan sebarang bukti untuk menyokong fitnahnya iaitu "Jenayah sosial paling tinggi. Kelantan dn Tganu antara negeri org melayu paling miskin di Msia. " Ini bererti Anon 7:42 AM telah membuat dakwaan yang tidak boleh dipercayai.

Negeri Kelantan adalah negeri Melayu yang paling kaya berbanding negeri lain sebab:

(1)Rumah di Kelantan banyak besar-besar, dan merupakan rumah tanah lot, bukannya rumah taman yang kena beli. Dan ianya milik Melayu Kelantan.
(2) Emas di Kelantan antara emas paling baik di Malaysia. Dan Kelantan antara negeri pertama perkenalkan Dinar Emas sebagai matawang ... dan pelaburan.
(3)Ramai penduduk Kelantan terutama wanitanya pakai emas sampai berat leher, gelang sampai ke lengan.
(4)Emas dijual secara jaja menjaja je ..jual tepi jalan je .....maknanya ramai mampu nak jual beli emas kat Kelantan.
(5)Kaum bumiputera Kelantan antara ramai paling berjaya dalam perniagaan dan akademik dan dalam bidang professional. Banyak bisnes sendiri yang berjaya di Kelantan.
(5)Lembu-lembu dijual di tepi jalan je ... fresh ... daging fresh selalunya mahal,tak macam tempat lain lebih suka daging sejuk beku dari India, Australia.
(6)Kedai perniagaan di Kelantan, majoriti adalah Melayu. Besar-besar lak tu.
(7)Masih lagi banyak kuih-muih dan makanan yang dijual murah - tunjukkan bahawa peniaga di sana tak kesempitan hidup untuk sewenangnya naikkan harga barang.

Sekarang kita cabar macai, balaci dan barua sekular totok untuk memberitahu kita nama-nama negeri di negara ini selain Kelantan di mana orang-orang Melayu menguasai bidang ekonomi. Dan kita cabar mereka untuk memberitahu kita negeri manakah yang telah merobohkan 26 kampung Melayu.

Ini bererti semua macai dan barua sekular totok tidak boleh dipercayai kerena mereka sentiasa berbohong yang jelas menunjukkan mereka bersifat munafik.

Anonymous said...

Anon 9:57 AM jelas mendedahkan kebodohan Anon 9:57 AM sendiri kerana dia tidak memahami undang-undang negara ini. Untuk melaksanakan hukum Hudud di Kelantan, kerajaan negeri Kelantan perlu mendapatkan kebenaran Parlimen. Jika speaker Parlimen menolak pembentangan Hudud di Parlimen, Hudud tidak boleh dibentangkan dan dibahaskan di Parlimen.

Sebenarnya lembu lebih cerdik dari Anon 9:57 AM yang menyokong parti roket yang menentang Islam!

Anonymous said...

Walaun2 dan macai2 umno..

Sebenar2nya musuh Islam itu adalah org2 Islam yg menjual dan menggadai agama utk habuan duniawi.

Hudud takkan dilaksanakn di Msia. Ulamak2 Pas tahu hakikat itu dan mrk pergunakan isu hudud dan Islam berterusan utk menipu orang2 Melayu yg jumud dan bodoh.

HULAMAK2 SERBAN DLM PAS SANGGUP MENIPU AHLI2 DAN MEMUTARBELIT AYAT2 QURAN IKUT NAFSU SENDIRI.

Anonymous said...

Ingat PANdir teringat DAPig.Dua2 sengal rupa2nya.dulu madey alkataki dbenci sekarang dipuja..djadikan ketua pulak tu...hehe sakit perut ambe,,

Anonymous said...

Rakyat Kelantan paling ramai merempat cari makan di negeri2 lain..pastu berlagak bodoh sombong..

Bukti boleh tgk dgn mata dan guna akal utk berfikir.

ULAMAK2 MUNAFIK ADA RAMAI DLM PAS. GUNA HUDUD CARI MAKAN UTK TIPU AHLI2 BODOH DAN ORG2 MELAYU KAMPUNG.

KAH KAH KAH!!!

TAKBURRR!!!

Anonymous said...

Anon walaunta 10:46am

Semasa pembentangan hudud di Parlimen tuang presideng parti Islam Pas sibuk menikmati mee ramen di Jepung.

Mana lebih penting mee ramen atau hudud wahai walaun2 tolol?

Sampai bila Pas nak menipu ahli2 dan org2 melayu di kampung? Hadi awang ulamak kaki ponteng dan selalu ckp bohong.

Anonymous said...

Walaunta tolol pujaan Hadi Awang kaki ponteng mkn elaun haram duit rakyat, suka ckp bohong..sakit perut ambe.

Anonymous said...

Seperti biasa balaci 11:36 AM tidak memberikan kita sebarang bukti untuk menyokong fitnah yang diciptanya. Kita cabar balaci 11:36 AM untuk menamakan negeri-negeri Melayu selain Kelantan di mana orang-orang Melayu menguasai ekonomi. Orang Melayu Kelantan berhijrah ke negeri-negeri lain untuk memajukan negeri-negeri lain supaya kaum kafir tidak memonopoli ekonomi secara total. Nabi Muhammad s.a.w. pun pernah berhijrah ke negeri lain.

Balaci 11:36 AM juga mempunyai masalah mental yang kronik kerana beliau melabelkan ulama-ulama yang menyeru manusia kepada kebaikan sebagai munafik ! Memang jelas balaci 11:36 AM adalah makhluk BODOH SOMBONG YANG TAKBURRRRR !

Tuduhan Balaci 11:36 AM yang tidak berasas jelas menunjukkan lembu lebih cerdik dari Balaci 11:36 AM .

Anonymous said...

Walaun tolol 11:59am

Masa banjir besar di Kelantan hampir setahun melayu kelantan duduk dlm khemah2 mcm pelarian. Bantuan diminta sana sini termasuk bantuan dari pihak kafir.

Kerana terlalu kaya, gaji guru2 agama YIK tertunggak puluhan juta oleh kerajaan Islam Pas.

Hasil balak negeri dirompak kroni kerajaan islam Pas. Siasatan masih dlm tangan SPR. Kayalah sgt.he he he

Anonymous said...

ramai jugak org melayu yang menentang islam dlm ni.

Anonymous said...

Kita cabar balaci tolol 1:11 PM menunjukkan bukti-bukti yang jelas bukan dakwaan yang tidak berasas ! Tanpa sebarang bukti, balaci tolol 1:11 mengakui lembu lebih bijak dari balaci tolol 1:11 !

Anonymous said...

Walaun tolol 1:52pm

Ko ni baca harakah saja ke? Satu dunia tahu banjir besar di kelantan akibat pembalakan haram di sana.

Melayu2 Kelantan hidup mcm org pelarian duduk dlm khemah hampir setahun. Aku tahu sbb aku terlibat dlm operasi bantuan kemanusiaan utk rakyat malang Kelantan.

Tgk akhlak buruk walaun2 Pas suka maki hamun org lain spt mana ulamak2 mrk. Pas pengkhianat Islam sebenar.

Aku lebih percaya ulamak2 yg berdakwah di luar Pas.

HUDUD PAS DAH JD HUDUDDUITT..

Anonymous said...

Sebenar2nya musuh Islam itu adalah org2 Islam yg menjual dan menggadai agama utk habuan duniawi.

Hudud takkan dilaksanakn di Msia. Ulamak2 Pas tahu hakikat itu dan mrk pergunakan isu hudud dan Islam berterusan utk menipu orang2 Melayu yg jumud dan bodoh.

HULAMAK2 SERBAN DLM PAS SANGGUP MENIPU AHLI2 DAN MEMUTARBELIT AYAT2 QURAN IKUT NAFSU SENDIRI.

Anonymous said...

Semasa pembentangan hudud di Parlimen tuang presideng parti Islam Pas sibuk menikmati mee ramen di Jepung.

Mana lebih penting mee ramen atau hudud wahai walaun2 tolol?

Sampai bila Pas nak menipu ahli2 dan org2 melayu di kampung? Hadi awang ulamak kaki ponteng dan selalu ckp bohong.

Anonymous said...

Seperti biasa balaci-balaci sekular totok gagal membuktikan dakwaan mereka yang tidak berasas terhadap parti PAS dan ulama-ulama Islam yang bererti balaci-balaci sekular totok ini adalah makhluk yang tidak bermoral yang lebih bodoh dari lembu.

Kita cabar balaci-balaci sekular totok menunjukkan kita bukti yang jelas ! Seperti biasa balaci-balaci sekular totok tidak mempunyai sebarang bukti untuk menyokong dakwaan karut mereka ! Mereka hanya pandai menfitnah PAS ! Budak tadika pun akan ketawa membaca cerita dongeng yang dicipta balaci-balaci sekular totok !


Anonymous said...

Mengapa Balaci 2:01 PM gagal menunjukkan sebarang bukti untuk menyokong SEMUA dakwaan karut dalam komen Anon 1:11 PM? Jika Balaci 2:01 buta huruf, sila minta tolong budak darjah satu membaca semula komen Anon 1:11 PM.

Kalau setakat banjir besar, bukan Kelantan sahaja yang mengalami banjir, negeri-negeri lain pun mengalami banjir juga dan rakyat mereka juga terpaksa tinggal di pusat pemindahan banjir seperti kata Balaci 2:01 "hidup mcm org pelarian duduk dlm khemah" . Kegagalan operasi menyelamat dan membantu mangsa banjir mencerminkan kegagalan kerajaan pusat yang mengawal jentera penyelamat mangsa banjir.

Anonymous said...

KAH KAH KAH!!!

Woii..walaun Pas sudah2lah nak menipu diri sendiri. Informasi skrg di hujung jari lg mau menipu orang ramai.

Kata negeri penuh dgn org kaya tp hidup susah kena mtk bantuan pihak luar. Kerajaan Pas berhutang gaji guru2 agama puluhan juta lg.he he he

Cukup2lah nak menipu ahli2 Pas yg tolol dan org2 melayu kampung. Ulamak2 Pas pembohong penjual agama utk perut dan bwh perut mrk. Tk percaya balaci 2:57pm boleh tanya pd ostat siku lutut pay per view.

KAH KAH KAH!!!

Anonymous said...

dap tentang hudud kelantan atas sebb teknikal

lagi pun mereka bukan islam

yg pas tak buat2 hudud dikelantan dan ponteng tu apa hal?

sejarah ponteng hudud dh termaktub.


kalau ditanya Tuhan nnti kenapa kamu ponteng bentang hudud dan
seronok2 kat nippon, adakah hadi akan jawab..DAP YG HALANG SAYA BENTANG HUDUD
DAP YG KIDNAP DAN PAKSA SAYA PERGI KE NIPPON. DAP YG TAKNK HUDUD SO SAYA
PUN TK BUATLAH HUDUD

pas parti gila dah

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails