Sunday, March 06, 2016

Deklarasi: Undur Bukan Rampas -Mukhriz. Tapi Apa Guna Pada Pembangkang?


SHAH ALAM HAH ALAM - Bekas Menteri Besar Kedah Datuk Seri Mukhriz Mahathir‎ berkata, matlamat Deklarasi Rakyat ialah mahukan Datuk Seri Najib berundur sebagai perdana menteri.

Oleh itu, tegasnya adalah silap jika mengatakan bahawa Deklarasi Rakyat tujuannya untuk merampas kuasa bagi menjatuhkan penguasaan kerajaan Barisan Nasional (BN).

"Perlu difahami bahawa matlamat  yang dipelopori oleh Tun Mahathir dan semua yang menandatangani Deklarasi Rakyat ialah agar Datuk Seri  Najib berundur sebagai PM.
"Tiada langsung niat untuk menjatuhkan Kerajaan BN yang memerintah ketika ini,"katanya dalam satu kenyataan.

Ujarnya, adalah tidak masuk akal sama sekali dakwaan bahawa tindakan Dr Mahathir  ini akan menguntungkan Pembangkang termasuk DAP.

"Adakah BN akan tumbang jika Najib undur? BN tetap mempunyai majoriti kerusi Dewan Rakyat.
"Yang hanya perlu dilakukan ialah pelantikan PM yang baru - dari kalangan Ahli-ahli  Parlimen BN, bukan daripada Pembangkang," katanya.
‎Katanya, bagi  mempertahankan kedudukan BN sebagai Kerajaan, Najib perlu diganti pemimpin BN lain sebagai perdana menteri sebelum PRU14.
"Jika Najib masih memimpin BN hingga PRU14, BN akan menerima padahnya.
"Amarah Rakyat sudah tidak boleh dibendung lagi. "Tunggulah PRU nanti. Kami tahulah apa nak buat". Itu yang  kedengaran rata-rata dikalangan Rakyat sekarang,"katanya.

Terdahulu, Dr Mahathir, yang mengambil keputusan keluar daripada Umno pada 1 Mac lalu,Jumaat lalu bersama-sama beberapa pemimpin pembangkang dan bekas pemimpin Barisan Nasional (BN) dan Umno menandatangani Deklarasi Rakyat mahukan Najib meletakkan‎ jawatan perdana menteri.

Antara yang turut hadir menandatangani deklarasi itu ialah Tan Sri Muhyiddin Yassin, Datuk Seri Mukhriz Tun Mahathir, Lim Kit Siang dan Datuk Mustafa Ali. (SH)


Komen Weblog Ibnu Hasyim: Mengapa Dr M keluar UMNO, Mukriz tidak? Mengapa hanya mahu menjatuhkan Najib dari PM, bukan menjatuhkan BN? 

Ini membuktikan Dr M hanya mahu Najib tersungkur sebelum PRU 14 tetapi BN tambah segar bernafas baru dan menang besar selepas PRU 14, dengan kumpulan yang Mukriz berada di dalamnya. Hanya menjaga kepentingan misi Dr M melalui anaknya Mukriz dari perjuangaan UMNO, seperti Lim Kit Siang dalam DAP.

Tapi bagi rakyat tetap terus ditindas kezaliman, lepas mulut harimau masuk mulut buaya..  Apa guna pula pada pembangkang yang nak tawan Putrajaya? Pada saya (Ibnu Hasyim), lebih baik desak pilihan raya umum disegerakan. Pembangkang perlu satukan kekuatan. 

Memang susah dengan kepala DAP yang degil bebal, tetapi itu perlu jika mahu pembangkang ambil-alih Putrajaya/Malaysia, walaupun DAP menganggap adanya duri dalam daging pembangkang jika PAS ada didalamnya. DAP takut tiada guna pembangkang menang di Malaysia tapi dia tiada kuasa 100% seperti kelakuannya di Pulau Pinang. (IH)

22 comments:

Anonymous said...



Kisah zaman kuno Mesir:

Apabila Fir'aun pertama yang menindas, memperbodohkan dan menipu rakyat digulingkan, Fir'aun ke2 akan menaiki tahta. Selepas itu Fir'aun ke3 , ke4, ke5 dan seterusnya. Jika parti Fir'aun digulingkan melalui proses demokrasi, semua Fir'aun dan badut dan pelawak Fir'aun akan dipenjarakan kerana kezaliman, salahguna kuasa, pecah amanah, rasuah, kronisme dan nafsu serakah mereka sendiri! Inilah langkah terbaik untuk menyelamatkan rakyat dan negara!

An Anonymous said...

Terbaek tuan.. mereka2 itu hanya berfikiran singkat..

Kalau ikut PAS taat pd ulamak sehingga akhir hayat..
kalau ikut PAN taat pd ulamak DAP sehingga akhir penggal.. harap2 jgn2 sampai akhir hayat...

Anonymous said...

umno sgt perlukan pembangkang yg bodoh mcm pascai

Anonymous said...

Matlamat parti Islam ialah menjadikan Islam sebagai cara hidup umat Islam dan melaksanakan ajaran Islam dan hukum Allah supaya negara dan rakyat negara ini diberkati Allah. Oleh sebab itu orang ramai terutamanya umat Islam sepatutnya menyokong dan mengundi parti Islam untuk membentuk kerajaan Islam yang jujur, amanah, bijaksana, tegas dan takut pada Allah dan membela kebajikan dan hak rakyat.

Rasulullah telah bersabda: الْعُلُمَاءُ وَرَثَةُ اْلأَنْبِيَاءِ “Ulama adalah pewaris para nabi.” (HR At-Tirmidzi dari Abu Ad-Darda radhiallahu ‘anhu). Orang-orang munafik sahaja yang menghina dan menfitnah ulama-ulama Islam dan mengagungkan-agungkan pemimpin-pemimpin kafir dan munafik yang menentang ajaran Islam dan hukum Allah.

Sekarang kita cabar semua balaci, macai dan barua parti-parti sekular totok memberitahu kita parti manakah selain dari parti Islam yang menjadikan Islam sebagai matlamat parti?

Anonymous said...

Hari ini pemakan-pemakan dedak membuat bising dan kecoh kerana mereka bimbang bekalan dedak yang menjadi makanan harian mereka akan terhenti dan Towkay dedak dan badut dan pelawaknya merasa terancam kerana deklarasi anti-dedak.

Towkay dedak akan menggunakan akta rahsia untuk melindungi syarikat yang membekalkan dedak dan operasi dan urusniaga dedak.

An Anonymous said...

Hsnya tuduhan kosong dan direkacipta.. menunjukkan betapa rendahnya tahap intelektual PAN.. yg bestnya pandai plk nak paksa TGHH agar menurut kata2 rafizi..

Pemkmpin PH yg PAN rasa cerdik termasuk DAP pun dah kena main dgn mukhriz..
Pemimpin pembangkang bukannya ditipu TDM..tapi ditipu oleh anak beliau Mukhriz yg menyatakan pengganti Najib pasti dr BN juga.. TDM bukan taraf mereka..anak beliau dah cukup utk tipu..

Anonymous said...

Regim Najib kini sedang sibuk mengusulkan bahawa Dr mahathir sebagai pengkhianat bersekongkol dengan Pembangkang. Biarkanlah. Itu tandanya mereka mula resah dan panik.

Cuma usaha murni mesti diteruskan untuk meyakinkan Presiden PAS yang tersalah sangka Deklarasi ini satu pakatan Politik.

Saya rasa Presiden PAS pun telah menerima Najib sebagai Cash Is King. Ada cakap cakap yang menyatakan pemilihan Presiden PAS tempoh hari itu ditaja oleh Najib sebanyak RM13juta.

Dan rawatan sakit jantung Presiden Pas di Turki di taja juga oleh Najib.
Kalau benar, baguslah. Bantuan kemanusiaan.

Cumanya Pas jangan tersalah langkah lagi kerana Pas selalu diperkudakan.

Membaca kenyataan Presiden, Timbalan Presiden dan Nasruddin Tantawi mungkin membawa maksud Pas telah menerima sesuatu ganjaran dari Najib.

Kalau tiada angin masakan pokok bergoyang.

Cakap cakap buruk berkenaan Parti Islam SeMalaysia ini sedang berterusan.

Harap tidak benarlah.

Wallahualam. Wassalam.

Anonymous said...

Molek taat kpd olamak pas selagi mereka taat kpd allah dan rasul. Masalah nye mereka olamak chai. Masa muktamar media umno sokong olamak chai. Begitu jugak selepas muktamar. Kalu musuh suka apo yg kita buat. Bermakna ada yg tidak betul. Olamak chai amat disukai umno krn bodoh dan bangang mereka. Kahkah

Anonymous said...

Madey dh msuk grup alkataki tu yg korang suke saaangat.dulu paling benci sikalang manyak syg woo...
Bodoh punya geng kiciwa.najib jatuh amnor tmbah kuat lar ngok.

Anonymous said...

Dewa kekayaan

Anonymous said...

Najib jatuh umno pon jatuh jugak. Pemimpin lain tk reti cari derma. Umno hidop dgn wang. Wang habih umno mampoih. Ko tu ngok ngek. Tk sedor diri ngok n bahalol. Kahkah

An Anonymous said...

Terima kasih kerana mengiktiraf ulamak yg taat pada Allah dan rasul.. jgn jadi macam parti yg x de perlembagaan tu.. taat pd ulamak TGLGE dan TGLKS hanya kerana mereka menjanjikan putrajaya..

An Anonymous said...

Oh jadi masa pak lah jatuh tu umno jatuh jugak lah.. kurang cerdiklah komen anda ni..

An Anonymous said...

Hanya tuduhan kosong dan direkacipta.. menunjukkan betapa rendahnya tahap intelektual PAN.. yg bestnya pandai plk nak paksa TGHH agar menurut kata2 rafizi.. 

Pemimpin PH yg mana PAN rasa cerdik termasuk DAP pun dah kena main dgn mukhriz..

Pemimpin pembangkang bukannya ditipu TDM..tapi ditipu oleh anak beliau Mukhriz yg menyatakan pengganti Najib pasti dr BN juga.. TDM bukan taraf mereka..anak beliau dah cukup utk tipu..

Anonymous said...

Molek taat kpd olamak pas selagi mereka taat kpd allah dan rasul. Masalah nye mereka olamak chai. Masa muktamar media umno sokong olamak chai. Begitu jugak selepas muktamar. Kalu musuh suka apo yg kita buat. Bermakna ada yg tidak betul. Olamak chai amat disukai umno krn bodoh dan bangang mereka. Kahkah

Anonymous said...

Pak lah bukan jatuh. Cuma letih dan tertidur. Zzzzzz. Ngok

Anonymous said...

Nik bedoh dah tanya. Mana baik menipu atau kena tipu? Ini contoh olamak pas. Mudah kena tipu ke umno. Parti lebai malang. Huhu

Anonymous said...

Bro. Ako tangkap nangis baco tulisan dio. Pan dap. Dap pan. Kesiann. Haha

Anonymous said...

Bro. Ako tangkap nangis baco tulisan dio. Pan dap. Dap pan. Kesiann. Haha

Anonymous said...

Nik bedoh dah tanya. Mana baik menipu atau kena tipu? Ini contoh olamak pas. Mudah kena tipu ke umno. Parti lebai malang. Huhu

Anonymous said...

Kalo nk faedah pi join umno. Bubar jer pas parti kluk klek. U turn party. Tengok haron din jd ketua dakwah mpi. Nasha ceo Gmm. Semua masok poket. Rm20k sebulan. Try tanya haron nasha brapo masok. Haha. Malu nk tanya? Bukan luak pon. Bkn nk mintak. Hihi

Anonymous said...

Kalo nk faedah pi join umno. Bubar jer pas parti kluk klek. U turn party. Tengok haron din jd ketua dakwah mpi. Nasha ceo Gmm. Semua masok poket. Rm20k sebulan. Try tanya haron nasha brapo masok. Haha. Malu nk tanya? Bukan luak pon. Bkn nk mintak. Hihi

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails