Friday, March 11, 2016

Blok Baru Pembangkang Pimpinan PAS 'tidak akan membawa sebarang makna' -Guan Eng.

Lim Guan Eng
BUKIT MERTAJAM - Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng menjangkakan bahawa pembentukan pakatan baharu pembangkang oleh Pas tidak akan membawa sebarang makna jika ia gagal membawa perubahan kepada negara ini.

Lim yang juga Ketua Menteri Pulau Pinang, berkata ia adalah hak mereka untuk membentuk pakatan baharu pembangkang namun ingin tahu sama ada ia akan menjadi inklusif atau eksklusif.

Beliau juga mempersoalkan sama ada kepimpinan Pas mampu memberikan tadbir urus yang cekap dan kekal tegas dalam membanteras rasuah.

"Ia tidak akan menjadi bermakna jika mereka gagal untuk membawa perubahan kepada rakyat memandangkan apa yang mereka lakukan di Kelantan di mana mereka tidak dapat menyediakan tadbir urus yang baik, "katanya kepada pemberita selepas merasmikan kilang baharu Atotech di sini hari ini.

Semalam, Setiausaha Agung Pas, Datuk Takiyuddin Hassan dilaporkan berkata, Pas akan membentuk pakatan pembangkang yang baharu dengan sebuah parti yang tidak dinamakan menjelang pilihan raya umum yang akan datang. - Bernama

7 comments:

Anonymous said...

Puluhan kampung melayu Dap musnahkan,, itu tadbir urus yg baik? Kelantan,,, org cina pun suka kepada kerajaan negeri walaupun kerajaan miskin, ppinang,, org melayu di aniaya Dap,, pan balaci makan dedak saja yg menyanjung Dap

Anonymous said...

ketua pan pernah kata lge nak perintah penang mcm umar ab aziz...uhhukk..uhhuk.

Anonymous said...

Sifu roket sedang membawa perubahan kepada negara iaitu:

(1) Cuba menghapuskan hak keistimewaan orang Melayu sebagai penduduk asal negara ini.

(2) Menentang ajaran Islam dan hukum Allah.

(3) Merobohkan 26 kampung Melayu dan mendapatkan hak milik tanah 999 tahun untuk kaum roket yang bererti sifu roket mengamalkan perkauman dan pilih kasih.

Hanya badut, pelawak dan balaci pemakan dedak cap roket yang menyokong sifu roket melaksanakan perubahan ini kerana mentaliti badut, pelawak dan balaci roket setaraf dengan ayam, itik dan babi yang makan dedak.

Anonymous said...

Betul tu saudara,, lge tipu kita semua sblm ni dgn berpura2 jadikan khalifah umar ibnu aziz sebagai idola,,bangsa kafir penipu. Alhamdulillah, watak sebenarnya kita dah tahu,,anti islam totok tu,,,tapi pan balaci yg paling teruk sekali,,tinggalkan jamaah islam, tubuh jamaah lain. Tu pun dah kira salah,,bersekongkol dgn kafir lagi lawan bekas jamaah dia...itu pun suhaizan kayat kata ph macam pakatan nabi2... Kah kah kah,,diantara nabi ada yg kafir ke? Nauzubillah...

Anonymous said...

KAH KAH KAH!!!

An Anonymous said...

Dah nanpak kegelisahan ketara PAN.. aku cadangkan PAN segera dibubarkan sementara masih BELUM ADA PERLEMBAGAAN..lps tu masuk DAP demi membuktikan betapa tawadduknya mereka pd Tok2 Guru LGE dan LKS.. tahniah..

Anonymous said...

Ini apek sudah goyang maa,,itu PANdir x boleh harap,,haiyaa ini mcm boleh mati loooooo

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails