Friday, March 11, 2016

Blok Politik Ke 3 Pembangkang: Pas Bersama Parti Ikatan Bangsa Malaysia?


KUALA LUMPUR - Pas mungkin bekerjasama dengan beberapa parti politik bagi mewujudkan blok politik ketiga pembangkang.

Ketua Dewan Ulama Pas, Datuk Dr Khairuddin Aman Razali berkata, Parti Ikatan Bangsa Malaysia merupakan antara parti yang dijangka bekerjasama dengan parti tersebut.

Menurut Khairuddin, blok ketiga yang bakal diwujudkan membawa kelainan dari Pakatan Harapan dan Umno.

“Kita yakin ada lagi parti yang tidak bersedia untuk bersama Pakatan Harapan dan Umno. Sebagai contoh, Parti Ikatan Bangsa Malaysia dan di luar sana banyak lagi parti kecil di Sabah dan Sarawak. Di samping itu, ada NGO (badan bukan kerajaan) yang tidak masuk parti seperti Kongres Rakyat,” katanya.
Khairuddin berkata, Pas mengubah konsep bekerjasama dengan mana-mana pihak setelah terkuburnya PR.

“Sebenarnya perbincangan ke arah itu (bekerjasama) sudah lama dijalankan Pas iaitu sejak parti itu tidak menganggotai Pakatan Harapan.


“Mereka (pihak-pihak yang akan bekerjasama dengan Pas) menunggu masa untuk kita buat satu persefahaman dalam masa terdekat. Cuma saya tidak boleh umum kena tunggu pengumumannya," katanya. (SH)

16 comments:

Anonymous said...

Saya bagi 5 HA..mmg maharajalawak mega..

HAHAHAHAHA!!!!

Anonymous said...

Kat mana lawaknya saudara? Bagi la huraiannya sekali. Kenapa usaha pas tu dikatakan lawak....atau sedara yg buat lawak tak?

Anonymous said...

Masa tok guru dulu dap kata depa bleh jd ekor walaupun kata sj la tp kita sangka baik.sekarang nah terbukti depa nak jd kepala sbb bkn saja disokong oleh orang cina tp org melayu juga.jd mereka ingat mereka dah kuat sgt.jika tak kenapa bising bising bertegang urat diselangor sbb nak proksi(kuda) mereka berkuasa.ada yg rela tunduk kpd muka manis yg beracun mereka itu.kita kena berhati hati dgn licik org bkn islam.wpun kita tak menyokong kerajaan zalim sekarang kita perlu cari alternatif lain yg lebih memberi keselamatan kpd rakyat seluruh

Sutera Kasih said...

TUJUAN NAK DITUBUHKAN BLOK KE 3 SUPAYA PAS DAPAT JADI KEPALA / KETUA SEBENARNYA.......JANGAN JADI GOBLOK SUDAH LAH.....HAHAHAHAH

Anonymous said...

Boleh ke pas jd ketua.....? Ape rasionalnya.....? Kata keputusan bersama.... Dlu pas for all.... Skrg....? Mna ujung mna pangkal...? Ape keputusan presiden selepas istikhoroh.... TGNA lbh menyerlah.

Anonymous said...

Ek eleh...jeles le tue,,yg depa jd balaci khinzir ape cer...dh kiciwa toksah sembang ar...

Anonymous said...

Ikatan bangsa mamak kadiaq sheh fadzir. Hmmmm. Berapo org ahli nye?? Pas tertipoo lagi. Kesian. Hhuhuhuhu

Anonymous said...

Ikatan bangsa parti mamak kadir sheh. Huhuhu. Kesian pas tertipooooooooo. Huhuhuhu

Anonymous said...

Baik pas jadi ketua,,rasulullah saw pun jadi ketua. Pan lain lah, parti balaci Dap, mesti suka Dap kapir jadi ketua. Makan la lagi dedak Dap tu bnyk2,, kan dah jadi baruah ( budak sebulan) Dap....parti Islam konon, tapi berketuakan kapir penentang hudud, sekarang dah jilat tun mahathir, dah berapa kali kena patuk lah....

Anonymous said...

PAS NAK JD PARTI GOBLOK.

Saya tambah lg 4 HA..

HAHAHAHA..!!!

Anonymous said...

Layak ker Pas jd ketua?? Tuang Presidengnya kaki ponteng mkn elaun rakyat haram, ckp suka putarbelit, pemfitnah, punahsihat 25% ketua penyamun Najib.

PAS NAK JD PARTI GOBLOK.

Saya tambah 4 HA lg..

HAHAHAHA!!!

Nasrudin Abd Shukor said...

Hampeh punya PAS..
chittt.

Anonymous said...

usah dilayan puak PAS gile nok jadi ketua, kalau cakap pon kejap kiri kejap kanan kejap depan kejap belakang, yg lagi bangang ikut ler,

Anonymous said...

Semasa PRU14 nnt semua rakyat Msia berbilang kaum sama2 tolak PAS.

Pastikan PAS berubah jd badan dakwah @ ngo slps PRU14 nnt..TAKBIRRR!!

Anonymous said...

Tahniah pas,,teruskan usaha murni tersebut. Biar islam berada di atas dgn menjadi peneraju, tidak seperti pan,berada di bawah telunjuk Dap,, senang cerita parti angkut najis cina Dap,

Anonymous said...

Pas takde Islam lebih kuat dan teguh di Msia. Pas pencemar ajaran Islam yg suci.

Pas menjauhkan non muslims mendekati Islam. Menyesatkan org2 melayu dgn fatwa2 songsang mrk.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails