Saturday, August 15, 2015

GHB Buka Pada Bukan Islam, Lancar Sebelum 31 Ogos -Salahuddin Ayub

Mujahid Yusof Rawa (dua dari kiri) bercakap pada sidang media di Shah Alam, hari ini, yang turut disertai ahli jawatankuasa pusat Gerakan Harapan Baru Salahuddin Ayub (kiri) dan Ahmad Awang (kanan). - Gambar The Malaysian Insider oleh Najjua Zulkefli, 15 Ogos, 2015.

Parti baharu Gerakan Harapan Baru (GHB) yang bakal dilancarkan sebelum sambutan kemerdekaan pada 31 Ogos ini, dibuka kepada bukan Islam untuk menyertainya.

Timbalan Pengerusi GHB Salahuddin berkata, sebahagian besar ahli kumpulan ditubuhkan pemimpin progresif PAS itu akan menyertai parti baharu yang masih belum diputuskan namanya itu.

"Ia juga dibuka pada bukan Islam, tapi kami kekalkan dasar Islam. Mengenai nama, kita tunggu satu sidang akhbar akan dipanggil.
"Terpulang nanti sekiranya ada di antara kami yang ingin ataupun ada pandangan GHB perlu kekal sebagai NGO, tapi yang pastinya sebahagian kami akan menyertai parti baharu itu," katanya pada sidang di Shah Alam, hari ini.

Bekas ahli Parlimen Kubang Kerian selama dua penggal itu berkata, penubuhan parti baharu itu akan turut menjadi pelengkap kepada Pakatan Rakyat baharu sebagai persediaan untuk pilihan raya umum akan datang.

"Itu lebih mudah untuk kita buat keputusan penting, dan kita rasakan perlu diisi dalam kelompangan untuk memperkukuhkan atau membina kembali Pakatan Rakyat," katanya. - 15 Ogos, 2015. (TMI)

21 comments:

Anonymous said...

PARTI PAS DAN PERLEMBAGAANNYA TAK ADA YANG SALAH TAPI PEMIMPINNYA YANG SALAH DAN BERBUAT ONAR > SEMUA ini kerana DIA dan pemimpin jemaahnya kunun pewaris nabi TAPI
1.dia fitnah calon pkr sbg penjual pil kuda?
2.dia hina presiden pkr konon tak ada kelayakan jadi mb?
3. dia cuba hasut azmin dgn jawatan mb?
4. Muktaman dan dewan ulama memutus dgn DAP Penang TAPI MASIH KEMARUK nak pegang jawatan di Penang, letak jawatan la KALAU MASIH ADA TELUR DAN MARUAH- lain le kalu masih cinta duit untuk bayar bil letrik dan kereta ha ha ha
5. ahli mendoa laknat pemimpin2 pro?
6. ahli mengeboo pemimpin2 pro?
7. ahli2 memijak gambar2 pemimpin2 pro?
8. dia gagal bentang ruu dlm mesyuarat pr wlpn dah janji?
9. dia dan penyokong2 melabelkan pemimpin2 pro dgn pelbagai gelaran jebon, tolol, barua yg tak Islam? tp mulut isle isle kunun padahal mcm mulut Longkang
10. masih lagi bertahaluf siyasi dgn dap di Selangor?
11. pas yg masih bertahaluf siyasi berlaku khianat?
12. dia selalu ponteng sidang parlimen? Sekarang macam sayang Najib
13. dia mencanangkan hudud Allah swt tapi tak ada satu hudud pun dlm ruu yg nak dibentangkan diparlimen yg DIA ponteng?
14. Macam merestui pemilihan muktamar lebih jilake dari Israel @ yahudi dengan MENGGUNAKAN CAI, Ulama pas pula seronok gila guna Cai
dan banyak lagi...AKU MEMERHATI KEHAIRANAN KELAKU MEREKA

Anonymous said...

Kajang Move pencetus kerosakan. GHB pembersihan utk kemenangan

Adun Kajang yg sihat segar bugar tiba-tiba letak jawatan. Pkr buat dahulu kemudian beritahu. Ramai salah anggap Selangor ini milik Pkr (tak perlu beritahu parti lain nak buat Kajang Move). Rupa-rupanya Kajang Move ini Anwar nak jadi MB. Selepas keputusan mahkamah Anwar bersalah, maka nak letak isteri pula sbg MB. Sultan minta lebih dari dua nama, Pkr ulang kali beri satu nama hingga Istana sebut derhaka. Presiden Pas arahkan 4 exco Pas tidak letak jawatan (terbukti hari ini mereka menyelamat Selangor drp terlepas kpd pihak lain. Luham bawa budaya baru ke dlm Pas: biadap pada Presiden dan perbezaan pandangan dgn Presiden dan Majlis Syura Ulama dihebah melalui kenyataan terbuka ke media maya. Besar dosa mu Luham. Pasca Muktamar wujud common interest antara tiga pihak iaitu Kecewa Kedah (pencetus pasma), Kecewa Muktamar (yg tidak terpilih), dan Pengkagum Anwar (termasuk dua Adun Pas Selangor yg walak pada Anwar). Pertemuan common interest ini maka lahirlah GHB. Besar dosa mu Luham. Dari Kajang Move rekaan Pkr, masalah ditimpakan oleh Luham kpd Pas. Presiden Pas dituduh oleh Pkr, Dap, dan Pasma-Luham sbg pengkhianat. Jumaat 14 Ogos 2015 dgn permohonan maaf di mahkamah oleh Saifudin kpd TS Khalid terbuktilah Pkr khianat. Malangnya orang-orang dlm Pas yg kini nak buat GHB turut sama menyambung pengkhianatan kpd Pas. Dap seronok dan atur strategi. Apa yg berlaku suatu pembersihan utk kemenangan. Dua pilihan sahaja: insaf dan kembali atau terus hanyut ke kepupusan, terpadam amalmu.

TERUS BERISTIQOMAH DGN PAS

Catatan
2:03 pagi Sabtu 15 Ogos 2015

ramboo-t said...

Subhanallah.. Pencerahan yg baik dari anon@3:42..sapot ulamak, tolak liberal.

Anonymous said...

tkasih anonymous 3.25 berikan jelas yg baik..kerana dlm setahun dua ni, tengokkan perangai Pas terutamanya presideng nya..seolah2 dlm BN bukan dlm PR..Penjelasan tuan anonymous 3.25 dpt berikan jawapan kpd ramai yg terhairan cara2 Pas laksanakan muktamar awal Jun tu, dan tendangkan golongan Pro sebegitu cara. InsyaAllah saya akan bersama GHB , golongan yg lebih saya kenal selama ini, bersungguh2 nak tumbangkan umno, sehingga ditangkap, dilokap dan penjarakan.

Ibnu Hasyim said...

August 15, 2015 at 3:25 PM Delete. 'Jumaat 14 Ogos 2015 dgn permohonan maaf di mahkamah oleh Saifudin kpd TS Khalid terbuktilah Pkr khianat.' Pendedahan menarik....

Anonymous said...

GHB = Gila,Hancing,Bodoh,cukup sesuai dengan gelaran orang2 PAS yang tengah frust menongeng ni.

Anonymous said...

GHB dah mulakan strategi berkempen dengan menawarkan bukan Islam untuk menyertai mereka. Tahniah GHB, tingkatkan usaha anda, tinggalkan PAS munafik. Buat apa lagi bertenggek kat sana? Wake up la GHB, biarkan mereka melabelkan anda sebagai tidak bermaruah kerana rela meletakkan semua jawatan dan keluar dari PAS.

Bukan KUDA DAP said...

Apabila dibuka keahlian kpd bkn Islam....logik akalnya setiap ahli berhak mengundi dan menentukan dasar parti....dari itu apakah benar GHB akan benar2 menjadi sebuah parti Islam yg KONONNYA memperjuangkan yg ISLAM yg lebih SYUMUL...????? Atau apakah GHB akan benar2 menjadi sebuah parti 'ISLAM BARU'selepas ISLAM HADHARI...???

Anonymous said...

PANASSS!!! Anak Allahyarham TGNA iaitu Nik Omar telah menyertai Harapan Baru!
- aPO CITO NI JANG...

IrWrWs said...

Bak lagu nasyid Raihan..

Iman tak dapat diwarisi.. dari seorang ayah yg bertakwa..

IrWrWs said...

SEMUA ini kerana DIA dan jemaahnya kunun pewaris nabi TAPI

1.dia fitnah calon pkr sbg penjual pil kuda? (MAHKAMAH DAPATI TGHA X ADA MENUDUH SESIAPA SECARA KHUSUS JADI BELIAU TIDAK BERSALAH!)

2.dia hina presiden pkr konon tak ada kelayakan jadi mb? (KALAU LAYAK KENAPA SULTAN SGOR X MEMILIH BELIAU SBG MB?)

3. dia cuba hasut azmin dgn jawatan mb? (PAS BERHAK ATAU SULTAN YG BERHAK DLM MELANTIK JAWATAN MB?)

4. Muktamar dan dewan ulama memutus dgn DAP Penang TAPI MASIH KEMARUK nak pegang jawatan di Penang, letak jawatan la KALAU MASIH ADA TELUR DAN MARUAH- lain le kalu masih cinta duit untuk bayar bil letrik dan kereta ha ha ha.. (DAP GUNA DUIT POKET SENDIRI KE BYR GAJI? INGATKAN GUNA DUIT RAKYAT TADI!)

5. ahli mendoa laknat pemimpin2 pro? (DOA UMUM MACAM DOA LAKNAT PADA UMNO JUGAK LAH!)

6. ahli mengeboo pemimpin2 pro? (BENAR.. KERANA GHB MASIH TAK MAHU KELUAR PAS WALAUPUN DAH ISYTIHAR PARTI BARU!)

7. ahli2 memijak gambar2 pemimpin2 pro? (TAK BOLEH KE? KALAU DAP MAKI HAMUN TGHA, GHB BUAT APA PULAK?)

8. dia gagal bentang ruu dlm mesyuarat pr wlpn dah janji? (JGN NAK BOHONG! PENERANGAN SUDAH DIBUAT DLM SALAH SATU MESYUARAT TAPI DAP TOLAK MENTAH2 WALAUPUN IA DIBUAT MENGIKUT LUNAS SISTEM DEMOKRASI IAITU MELALUI PARLIMEN! INI HANYA FITNAH GHB DAN KETUA MEREKA LGE!)

9. dia dan penyokong2 melabelkan pemimpin2 pro dgn pelbagai gelaran jebon, tolol, barua yg tak Islam? tp mulut isle isle kunun padahal mcm mulut Longkang.. (KALAU GELARAN YG BETUL TIDAK SALAH.. SEUMPAMA SEORG YG MENCURI PATUT DIPANGGIL PENCURI!)

10. masih lagi bertahaluf siyasi dgn dap di Selangor? (TAK.. KENAPA?)

11. pas yg masih bertahaluf siyasi berlaku khianat?(KENAPA? DI SGOR PUN DAP BAYAR GAJI KE?)

12. dia selalu ponteng sidang parlimen? (LGE TAK PERNAH PONTENG KE?)

13. dia mencanangkan hudud Allaha swt tapi tak ada satu hudud pun dlm ruu yg nak dibentangkan diparlimen yg DIA ponteng? (ITU BARU PERMULAAN DAN AKAN DIBUAT PERINGKAT DEMI PERINGKAT.. X PERLU GOPOH!)

14. Macam merestui pemilihan muktamar lebih jilake dari Israel @ yahudi dengan MENGGUNAKAN CAI, Ulama pas pula seronok gila guna Cai.. (IKUT KATA ASMAWI MUNI YG DAH MASUK GHB, CAI TIDAK LANGGAR PERATURAN KEMPEN.. PAHAM? JADI X ADA ISU!)

IrWrWs said...

Itu lah taktik PAS yg bijaksana mahu tapau kan UMNO sekaligus.. baru lah cerdik berpolitik..kalau setakat nak jatuhkan najib seorang.. pak lah pun pernah dijatuhkan dulu tapi pembangkang tak ke mana pun.. cuba berfikir cara ulamak berfikir bukan ikut cara DAP berfikir semata2!

IrWrWs said...

Bro.. jawatan apa yg mereka ada?.. mereka hilang jawatan bukannya letak jawatan.. sudah tewas buatlah cara spt sudah kalah..
Dan bila pulak mereka keluar PAS.? Apalah punya merapu punya ulasan..

IrWrWs said...

Sokong ulasan bro mu bro BKD..

IrWrWs said...
This comment has been removed by the author.
IrWrWs said...
This comment has been removed by the author.
IrWrWs said...

Yg paling tepat dan lebih bermaruah ialah Gelombang Haru Biru..

Anonymous said...

Wan Rosli,
Masih ada lagi hak milik PAS yang mereka pegang, kerana itu mereka masih lagi bertenggek didalam PAS, ada yang sayang isteri bro.

IrWrWs said...
This comment has been removed by the author.
IrWrWs said...
This comment has been removed by the author.
Anonymous said...

Muka2 frust ni sewaktu dahulu adalah geng Ibnu Hasyim,sekarang dah bertukar arah setelah terhidu aroma babi yang lebih enak hasil hidangan dari DAP.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails