Saturday, August 08, 2015

Gadis 11 Tn Bersalin Tanpa Suami? Astaghfirullah, Kembalilah Kpd Hukum Allah.

Budak 11 tahun Lahir Anak

JEMPOL – Polis masih menjalankan siasatan lanjut berhubung kes budak perempuan berusia 11 tahun yang beranak di sebuah klinik swasta, pagi kelmarin.

Ketua polis daerah, Superintendan Hamzah Alias berkata, keterangan mangsa juga turut diambil kira bagi mengesan teman lelakinya (yakni bukan suaminya?).

“Setakat ini belum ada sebarang penahanan dibuat berikutan beberapa perkara perlu dilengkapkan selain usaha untuk mengesan suspek telah dijalankan sejak kelmarin dan kita tidak boleh mendedahkan siapa teman lelakinya sehingga tangkapan dibuat.
“Bagaimanapun mangsa bersama bayi lelakinya berada dalam keadaan baik dan masih dirawat di Hospital Tuanku Najihah, Kuala Pilah,” katanya.

Semalam, Sinar Harian melaporkan, seorang kanak-kanak berusia 11 tahun tidak sempat ke hospital untuk melahirkan anak setelah mengadu sakit perut kepada ibunya.

Kanak-kanak itu dibawa ibunya ke salah sebuah klinik swasta di sini dan melahirkan anak di klinik berkenaan selepas mangsa mengadu sakit perut. – Sinar

Komen Weblog Ibnu Hasyim: Begitu pentingnya perundangan Islam dan 'Hudud', sekurang-kurangnya untuk mendidik dengan menakutkan pelaku-pelaku atas hukuman yang kononnya 'kejam' bagi orang yang tidak mengetahui. Di situlah terdapat 'hikmah'nya hukum Allah bagi manusia yang mengetahui (berilmu). 

Kerajaan, jangan berhukumkan kepada 'taghut'! Kembalilah kepada hukum Allah, Allahu Akbar!

1 comment:

Anonymous said...

Inilah generasi hebat....kan kita nk maju...menuju negara maju....pm pon dh tukar rasuah jd derma.
Inilah benih benih yg di semai dulu..... Kann dulu dulu dulu pemimpin tukar pengajian islam hanya pilihan....tk wajib pon..... Sbb yg mengamalkan islam tk maju.... Mengamalkan rasuah jd derma cepat maju....negara maju 2020.... Rakyat merempat....

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails