Friday, August 07, 2015

RM 2.6 Bilion, SPRM: PAS S'gor Solat Hajat.


Ekoran kebimbangan terhadap suasana politik semasa, PAS Selangor mengarahkan anggotanya melakukan solat hajat hajat memohon keselamatan rakyat dan negara ini.

Naib Presiden PAS, Datuk Iskandar Samad berkata solat hajat itu perlu agar menjadi petunjuk untuk sentiasa berada pada jalan yang diredai Allah.

“Sejak-sejak akhir ini telah berlaku perkembangan-perkembangan yang amat membimbangkan seluruh rakyat Malaysia tanpa mengira kaum, agama dan latar belakang.
“Perkembangan ini sudah tentu akan memberi kesan bukan sahaja kepada generasi hari ini tetapi generasi akan datang,” katanya dalam kenyataan.

Iskandar yang juga pesuruhjaya PAS Selangor itu menyeru semua pihak berdoa agar diberi kekuatan dan ketabahan kepada mereka yang berusaha untuk menentang penyelewengan, salah guna kuasa dan kezaliman.

“Semoga doa-doa kita pada penghulu segala hari ini dimakbulkan oleh SWT,” tambahnya.

Muktahir ini negara berdepan dengan kontroversi di mana Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak  menerima derma RM 2.6 bilion dalam akaun peribadinya.

Dalam masa yang sama, Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) yang menyiasat perkara itu kini menjadi sasaran polis susulan dakwaan kebocoran maklumat tertentu.

Kakitangan SPRM juga telah melakukan solat hajat di seluruh negara sebelum ini. (MK)

2 comments:

Anonymous said...



Mana agak2nya lebih besar/AKBAR bejatnya dsisi ALLAH?

Malapetaka 1'MDB sbnyak 42ribu JUTA??


ATAU


FITNAH pilkuda sifakeh yg mngelirukan rkyat jelata???


Apasal hanya buat semayang HAJAT utk kes 1'MDB jer????
..nape tak buat smayang HAJAT utk pilkuda agar jls niat, khianat FITNAH hapraknya?????

Anonymous said...



Hahaha

Cantik juga tuh pas solat hajat utk umno dlm isu 1'MDB..dan umno pulok solat hajat utk pas ddlm isu pilkuda, ya bedabeduu!!

seSUMPAH & siFITNAH sehati sejoli saling puji mmuji, dan saling solat mensolat hajati
hihihi

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails