Wednesday, June 10, 2015

Hati-hati! 7 Makanan Tiruan Ini: Daging Babi Pun..

Heboh 7 makanan palsu berbahaya asal China!

PENGGUNA
BLOG ini membongkar dan mendedahkan 7 makanan tiruan dari luar negara yang dibimbangi diseludup masuk ke negara ini. Ya, lihat dulu..  
1- Roti Tiruan Perisa Daging Babi..   

2- Mie Tiruan. 
3-Daging Kambing Buatan ...
4-Ketam Buatan.
5-Beras Tiruan Pl...
6-Tahu Palsu Peny...

Ke 7/Akhir: Daging Babi Pun..

Selain daging kambing dipalsukan, pada orang-orang bukan Islam, daging babi pun dipalsukan juga. Beberapa peniaga di China juga menjual daging babi yang sudah dicampur dengan bahan-bahan kimia.

Penternak menambah bahan kimia bernama clenbuterol untuk babi tiruan mereka. Bahan kimia ini sebenarnya sudah dilarang oleh pemerintah kerana meski boleh membakar lemak pada haiwan, namun jika dimakan manusia boleh menyebabkan sakit, penyakit jantung, peluh berlebihan, dan pening.

Banyak peniaga menggunakan bahan kimia ini untuk membuat daging babi mereka lebih empuk. Hal ini sudah memakan korban di China pada tahun 1998 hingga 2007. Satu orang meninggal dan 1,700 yang lain sakit akibat memakan daging babi bercampur clenbuterol tersebut.

Itulah beberapa makanan palsu yang berbahaya dari China. Waspadalah jangan sampai makanan palsu ini masuk ke Negara ini. Selalu perhatikan makanan dalam hal pengambilan. Pilih makanan yang segar, dan bila perlu berasal dari pengeluar tempatan yang dipercayai.

Kesimpulan

China dikenal dengan banyak hal, mulai dari tembok besar China yang menjadi warisan sejarah dan budaya, hingga pemandangannya yang indah. Namun hal yang paling populer dari China bagi perdagangan dunia adalah benda-benda palsu atau tiruan yang mereka hasilkan. Mulai dari tas, elektronik, hingga benda lainnya.

Tidak hanya tas dan benda elektronik, makanan pun bisa dipalsukan di negara ini. Banyak makanan palsu yang hingga saat ini diproduksi dan tersebar di China. (IH)

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails