Monday, May 25, 2015

Hati-hati! 7 Makanan Tiruan Ini: 6-Tahu Palsu Penyebab Penyakit Barah.

Heboh 7 makanan palsu berbahaya asal China!
Ini, tahu tiruan..

BLOG ini membongkar dan mendedahkan 7 makanan tiruan dari luar negara yang dibimbangi diseludup masuk ke negara ini. Ya, lihat dulu..  
1- Roti Tiruan Perisa Daging Babi..   

2- Mie Tiruan. 
3-Daging Kambing Buatan ...

4-Ketam Buatan.

5-Beras Tiruan Pl...

Tahu Palsu Dari Bahan Kimia


Sebuah kilang perusahaan tahu..

TAHU yang dibuat dari kedelai atau kacang adalah makanan yang sangat familiar dan banyak dikonsumsi orang ramai baik di negara China mahupun di luar negaranya.

Beberapa waktu lalu, pemerintah China menangkap sekelompok orang yang memproduksi tahu palsu di Wuhan, Provinsi Wubei, China. Mereka mencampurkan berbagai zat bahan kimia untuk membuat tahu palsu.

Salah seorang peniaga yang ditangkap mengaku mereka mencampur protein kedelai dengan tepung, kemudian menambahkan zat kimia monosodium glutamate, pigmen, dan ais untuk membuat tahu palsu. Selanjutnya mereka mengemas tahu palsu tersebut dengan nama kilang yang memproduksi tahu asli. 

Kadang-kadang pembuat tahu palsu juga menambahkan dengan zat kimia rongalite, iaitu yang biasa digunakan untuk keperluan pakaian dan boleh menyebabkan penyakit barah. Bahan tersebut diakui dapat membuat tahu mereka berwarna lebih terang dan mudah dikonsumsi. (IH)

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails