Friday, May 29, 2015

Lamar Anak Hillary Clinton Pun Mas Kahwinnya 40 Kambing 20 Lembu.


SEBELUM seorang warga Kenya berhasrat meminang anak perempuan Presiden Barack Obama dengan menawarkan mas kahwin berupa haiwan ternakan seperti dilaporkan, ini seorang jurnalis di Kenya bernama Godwin Chepkurgor (gambar di atas) menawarkan mas kahwin berupa 40 kambing dan 20 lembu.

Tawaranya pada mantan Menteri Dalam Negeri Amerika Syarikat (AS) Hillary Rodham Clinton. Tujuannya agar dapat kberkawin dengan anak Hillary, bernama Chelsea. Lelaki ini menyiapkan mas kahwin 40 kambing dan 20 lembu buat anak Hillary Clinton.

Dalam tradisi Afrika binatang ternak merupakan mas kawin paling hebat. Pada tahun 2000 lalu, seorang Chepkurgor menyampaikan keinginan untuk menikahi puteri Hillary melalui surat.



Sambil menahan tawa isteri dari mantan Presiden Bill Clinton ini mengatakan di sebuah televisyen sangat menghargai kebaikan Chepkurgor, namun keputusan menerima lamaran itu tetap ada di tangan Chelsea.

Tetapi malangnya, setelah tiga bulan berlalu, rupanya Chepkurgor, menemui ajal sebab diserang gajah. Dan suratnya pun tidak pernah dibalas Hillary. (IH)

Insya Allah, bersambung kisah siri mas kahwin yang menggelikan..

Lihat sebelum ini..

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails