Sunday, May 24, 2015

Restoren Syahwat: Diskaun Diberi Mengikut Skirt Yang Dipakai..



TAK habis-habis idea pelumba menarik pelanggan di restoran di China ini. Perkenalkan konsep diskaun gaya baru menarik pelanggan dengan memancing syahwat. Jinan Restaurant, tempat makan yang terkenal dengan menu makanan rebusnya, sanggup memberikan potongan harga kepada setiap pengunjung wanitanya.


Syaratnya mudah, mereka hanya perlu memakai skirt mini semasa mengunjungi restoran tersebut. Dalam aturan, restoan ini memotong setiap tagihan pemesanan dengan jenjang tertinggi antara batas lutut dan skirt mininya. Semakin pendek rok  skirt yang dipakai, maka semakin besar potongan yang akan diberikan, seperti dilapor Shanghaiist, Isnin (18/5) lalu.


Berdasarkan kutipan surat khabar Sina News, seorang pelanggan wanita memaparkan, potongan harga diberi sehingga 90 persen apabila rok mini dipakai mencapai 33 sentimenter di atas lutut yang jarang berlaku.. Apabila hanya 8 sentimenter di atas lutut, diskon yang diperoleh cuma 20 persen saja.
 Restaurant Jinan Di China.

Cara pemasaran seperti ini memang terdengar cabul dan berkait norma asusila, tapi China telah membuktikan bahawa dengan hal ini, nilai jual suatu usaha akan menjadi lebih meningkat.

Potongan harga khas bagi mereka yang cantik, atau memakai pakaian khusus sudah beberapa kali dilakukan dalam bisnes di Negara Tirai Bambu ini. Sebelumnya, restoran di Zhengzhou, China pernah melaksanakan konsep potongan harga sedemikian.

Lihat sebelum ini..

Bersambung.. (IH)

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails