Wednesday, May 20, 2015

Restoran Syahwat: Makan Sushi Di Tubuh Wanita Bogel. Pengunjung Pun Kena Bogel.

Restoran syahwat

BERBAGAI macam ada restoran di dunia ini. Berbagai strategi promosi masing-masing buat menarik pengunjung. Tetapi restoran ini lain dari yang lain, menggunakan syahwat untuk menarik pelanggan, menjadikan tempat makan itu sebagai perangsang syahwat. 

Jom kita tengok...

Sushi Di Atas Tubuh Wanita Bogel.

Sushi di atas tubuh wanita bogel.

Nyotaimori, atau "female body presentation", adalah layanan yang memungkinkan seseorang menikmati sushi dari atas tubuh seorang wanita telanjang. Sushi diletakkan begitu saja di atas tubuh wanita ini, kecuali di bagian-bagian vital tubuhnya. Misalkan bagian kelangkangan dan payudara yang biasanya ditutupi semacam hiasan. 

Nyotaimori yang juga dikenal dengan sebutan "body sushi" ini menerima banyak perhatian dari media Barat pada tahun 1990-an. Hal ini membuat populariti nyotaimori di Jepun menjadi semakin semarak. Walaupun begitu, restoran dengan konsep nyotaimori sangat jarang ada di Jepun, dan biasanya lebih berkaitan dengan kelompok-kelompok kejahatan (seperti yakuza) daripada dinikmati oleh kalangan orang biasa.

Selain menawarkan atraksi dan pameran tubuh yang membuat pelanggannya giler, menurut japanfortheuninvited.com, nyotaimori dilakukan untuk menghangatkan makanan hingga sama dengan suhu tubuh. Walaupun sebenarnya alasan ini terlihat sedikit dibuat-buat kerana kebanyakan sushi yang hangat dan berkeringat akan kehilangan cita rasa.

Wanita yang ingin bekerja di nyotaimori, sebagai meja hidup, tentunya tidak boleh merasa mudah geli atau gelisah. Hal ini kerana mereka harus mampu tetap diam dan tidak bergerak selama berjam-jam. Tubuh mereka juga harus mampu menahan tusukan-tusukan sumpit, cipratan air, atau hal-hal tak terduga lain yang mungkin terjadi saat tetamu menikmati sushi. 

Tubuh model perempuan di nyotaimori harus dicukur bersih dan dicuci benar-benar sebelum bekerja. Walaupun begitu, aspek kebersihan nyotaimori seringkali meresahkan beberapa negara hingga melarang konsep restoran ini diterapkan di negara mereka. Penyebaran konsep restoran dengan nyotaimori di luar Jepun masih terbatas. 

Hal ini membuat beberapa restoran membuat inisiatif baru dengan menyediakan piring di atas tubuh wanita. Namun pada tahun 2005, Cina melarang restoran-restoran memberikan pelayanan nyotaimori kerana dianggap melanggar hak asasi manusia. Nyotaimori yang menggunakan tubuh wanita hidup dianggap menghina moral masyarakat. 

Di Amerika Syarikat, nyotaimori boleh dibuka dengan peraturan yang sangat ketat. Salah satunya adalah mensyaratkan pengunjung tidak bolehk mengganggu, menganiaya, menyinggung, bahkan berbicara dengan model yang menjadi meja hidup, untuk makanan yang dihidangkan itu..



Pengunjung Pula Perlu Berbogel 

Pengunjung pula kena berbogel.
Sebuah restoran di Kota Manhattan, Negara Bagian New York, Amerika Syarikat ini anti gerah. Ini lantaran pengunjung dikenakan makan sambil berbogel. 


Pemilik restoran ini seorang pegiat hidup bogel bernama John J. Ordover.  Meski demikian seluruh pegawai diwajibkan memakai baju. Restoran ini dijamin privasinya. Tidak akan ada orang melintas di luar yang boleh melihat ke dalam restoran.


La, macam-macam gila.. asal duit tak kira maruah. Jika ada kelapangan akan bersambung lagi..  Wallahu 'aklam. (IH)

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails