Friday, May 22, 2015

Pesta Kartun Hina Nabi, Nak Cari Pasal Lagi!

Festival di Denmark Akan Tampilkan Kartun Nabi Muhammad
Pamela Geller, Penyelenggara Kontes Kartun Nabi Muhammad Di Texas. Haram jadah ini nak hina Nabi orang Islam lagi, seolah-orang isytihar perang hina Nabi dengan pecinta-pecinta Islam.


SEBUAH festival politik kontroversial diumumkan dan akan diadakan di Denmark bulan depan. Dalam kegiatan di Pulau Bornholm itu akan ditampilkan lukisan Nabi Muhammad. Termasuk karikatur Nabi Muhammad seperti yang ditampilkan di Texas, Amerika Syarikat AS), bulan lalu.


Dikutip dari The Local, Khamis 21 Mei 2015, festival yang diumumkan dalam acara tahunanThe People's Meeting (Folkemødet) itu juga mengundang tokoh kontroversial, Geert Wilders. ahli politik Belanda  yang memang dikenal sebagai penentang Islam.


Tak hanya Wilders. Partai Sayap Kanan Denmark, Danskernes Parti, mengundang kelompok Nasionalis Eropah. Rencana Danskernes Parti itu sudah disetujui oleh penyelenggara The People's Meeting. Kelompok penentang Islam di Denmark, SIAD, menyatakan akan hadir dalam festival itu.


Seolah tidak serik dengan peristiwa pertumpahan darah yang terjadi sebelumnya, mereka menyatakan akan membawa gambar Nabi Muhammad dalam festival tersebut. Alasan mereka tetap sama dengan yang sudah-sudah. Yaitu kebebasan, kononnya.


"Kami melakukan ini untuk kebebasan bersuara yang terancam oleh para ahli jihad dan kerana anda tidak ada darjat kebebasan bersuara," kata ketua SIAD, Anders Gravers Pedersen.


Awal bulan ini, pameran karikatur Nabi Muhammad di Texas telah berujung pertumpahan darah. Dua lelaki bersenjata menyerang tempat pelaksanaan kontes yang diorganisir blogger Pamela Geller itu.


Peristiwa itu belum hilang dari ingatan, tiba-tiba kegiatan serupa kembali akan dilaksanakan. Mereka nak cari pasal lagi, dengan menceroboh agama orang lain. Kali ini di Denmark pula yang rencananya akan berlangsung pada 11-15 Jun ini. Biadap! (IH)


Lihat  sebelum ini..-
Buku IH-99: Bermula Perang Hina Agama Di Eropah..



4 comments:

Anonymous said...

Ya allah ya tuhan ku , kau bukakan lah pintu hati mereka agar dapat menerima ISLAM sebagai panduan hidup mereka

Anonymous said...

Pulau berkenaan mungkin akan tenggelam atau akan berlaku bala bencana malapeteka kerana menghina nabi.Khususnya dgn agama Islam itu sendiri.YaRahman YaRahim sesungguhnya engkau maha berkuasa akan setiap sesuatu yg ada didunia ini.

mansor said...

letupkan saje mereka tu biar mampos......

maae said...

Islam memang ada musuh nyata. Di Malaysia sendiri, ramai yang teruja menyokong mereka tanpa adab dan adat dalam kewujudan Islam yang konon menjadi amalan rasmi perjuangan. LKS sudah menjadi ulama yang boleh sahaja menghalalkan apa-apa sahaja dalam Islam dan LGE boleh menegur Islam itu jenis agama apa kerana sudah tidak menghormati lagi tindakan dan suara Hj Hadi... Sesuatu yang sebelum ini, di mana kuasa tidak berada dalam genggaman mereka. Guru agama inginkan sedikit keselesaan hidup dengan meminta kenaikan gaji tidak seberapa, pernah di janjikan, di nafikan, tidak di beri ruang kemanusiaan untuk beliau, mungkin kerana beliau itu guru agama Islam yang taraf nya hanya di telapak kaki !

Ini lah dakwah di Malaysia. Semakin menghambat dan memakan diri yang menepuk dada, konon hebat dari segi ilmu-ilmu amalan Islam nya, teruja menafikan dan membuang saudara seIslam sendiri. Bak kera di hutan di susukan...

Berbeza keadaan di Eropah masakini, Islam itu telah meluap dan menjadi pilihan beragama pihak-pihak yang mengakui kemurnian Islam itu. Di Perancis dan Amerika, dakwah islamiyyah terus berkembang pesat dan berkesan menghampiri dan menusuk hati-hati yang buta dan jahil menerima hidayah Allah SWT dari khalifah2 yang bijaksana.

Setiap yang baik, ujian Allah itu amat besar. Kita tahu, para Nabi lah yang begitu getir dengan ujian kerana di situ lah letak kemanisan orang-orang beriman dan kebenaran Islam itu dalam haq NYA.

Merujuk artikel di atas, itu lah cara musuh Islam befselindung di balik hak asasi mereka. Hak asasi untuk orang-orang Islam tidak wujud.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails