Thursday, June 11, 2015

Ini Syarat Dr M, Najib Boleh Terus Pimpin Kerajaan.. (72)

gaduh rebut bazar ramadan
Ini bukan berebut kerana wang hilang, tetapi kerana nak cari rezeki menjelang Ramadhan. Persatuan Penjaja Uptown Dataran Senawang (PUDS) yang mengadakan bantahan aman di depan pejabat Majlis Perbandaran Seremban (MPS) semalam kerana menuntut hak berniaga mereka di bazar Ramadan berakhir dengan keganasan.

LIHAT pendedahan ini, Perdana Menteri Najib perlu letak jawatan? 
E-Buku IH-102: Pendedahan Ini, PM Akan Letak Jawatan?

E-Buku IH-102: Pendedahan Ini, PM Akan Letak Jawatan?

TUN Dr Mahathir semalam memberikan syarat yang Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak boleh terus memimpin kerajaan dan BN jika terbukti tidak ada jenayah berlaku dalam 1MDB dan wang RM 42 billion yang ‘hilang’ dapat dipulangkan.

Kenyataan beliau yang dipetik sebuah portal berita pro pembangkang adalah seperti berikut “Jika tiada jenayah dikesan dan semua wang dipulangkan, Najib boleh kembali sebagai perdana menteri dan memimpin BN dalam pilihan raya akan datang.”

Ini syarat senang sebab memang Perdana Menteri masih Perdana Menteri (tidak perlu kembali), juga tidak ada bukti Perdana Menteri mahupun 1MDB melakukan sebarang jenayah dan RM 42 billion yang dikatakan hilang itu sebenarnya tidak hilang, tapi dalam bentuk hutang yang boleh diperolehi kembali.

Siapa yang kata hilang (bukan hutang) Tun Mahathir kata bangang!!

Tun Mahathir sendiri pun gagal kemukakan sebarang bukti untuk mengatakan ada jenayah yang berlaku, dia sendiri pun bergantung kepada apa yang dibisikkan orang kepadanya sahaja, dan dokumen-dokumen palsu yang mungkin dibekalkan Sarawak Report.

Kalau nak diikutkan, hari ini pun sudah dapat semula RM 42 billion itu kerana aset 1MDB sahaja bernilai RM 51 billion.  Analoginya, kita ada hutang sebanyak RM 1,000, dalam masa yang sama ada telefon yang kalau dijual bernilai RM 2,000 – terdesak sangat, jual telefon dapatlah bayar hutang dengan lebihan sekali.

1MDB belum terdesak, perniagaan yang dimilikinya sekarang mampu menjelaskan hutang mengikut tempoh yang diberikan.  Sekarang ini pun dah banyak hutang yang dibayar 1MDB.

Jadi jelaslah dengan kenyataan ini, Datuk Seri Najib tidak perlu letak jawatan sebab tidak ada sebarang keperluan untuk beliau berbuat begitu.

Isu 1MDB ini hanya disensasikan lanjutan dari ketidak puasan hati segelintir pemain dalam industri tenaga yang tidak berpuas hati kerana perniagaan mereka ‘diganggu’ dengan tindakan 1MDB mengambil alih syarikat-syarikat tertentu.

Kebetulan, orang-orang terlibat ada kemampuan berbisik dengan Tun Mahathir, tu yang kecoh tu.

Lain dari itu, tidak ada isu sama sekali dan ini bukan cakap saja, tapi berdasarkan kepada semua petunjuk termasuk dari laporan pendengaran PAC setakat ini, memang menunjukkan tidak ada masalah berlaku atau wang hilang dan sebagainya.

Dipihak rakyat pun sama, tidak ada siapa yang  kena potong gaji, dibuang kerja, dapur tak berasap dan sebagainya kerana 1MDB.  Ada ke? – Mykmu (STv)

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails