Monday, May 04, 2015

Lagi Bongkar Najis Zina Di Internet.

Ini Alasan di Balik Maraknya Bisnis Prostitusi Online
Polis bongkar sindikat prostitusi online.

Kisah Perniagaan Najis Zina Di Negara Umat Islam Terbesar Di Dunia (Siri 6)
Siri 1: Pilih-Pilih, Niaga Najis Zina Dalam Internet. Jom ...
Siri 2: Gadis Miskin Di Bawah Umur Terlibat Niaga Najis Zi...
Siri 3: Sarang Pelacur Pangsapuri Kalibata City Diserbu..
Siri 4: Maksiat & Lacur Terselubung, Lagi 60 Pasangan Dibe...

Siri 5: Seks Via Twitter: Pembunuhan Janda Cantik Ini..

Ketua Unit II Subdit Jatanras Ditreskrimum Polda Metro Jaya, Kompol Teuku Arsya Khadafi, mendedahkan pelaku pelacuran talian yang menggunakan media sosial seperti Twitter berkembang pesat.  

Hal itu disebabkan kerana melalui online lebih memudahkan penyedia perkhidmatan seks untuk berinteraksi dengan pelanggan.Di samping itu, Twitter digunakan sebagai media untuk menawarkan perkhidmatan esek-esek kerana tidak terpantau. 

"Sekarang mereka tidak lagi membuka laman web sendiri atau pakai blog, tetapi menggunakan laman jejaring sosial seperti Twitter," ujar Arsya di Mapolda Metro Jaya, Jumaat 23 April 2015. 

Arsya juga berkata, mudahnya para pelaku perniagaan pelacuran online dilihat dari cara mereka mempromosikan "barang dagangannya". 

"Promosi lebih mudah, tinggal menuliskan data peribadi seperti tinggi badan, berat badan dan saiz payudara serta menuliskan rules-nya mereka pada bio akaun Twitter," kata Arsya. 

Dunia maya yang tiada batasnya, diakui Arsya boleh digunakan oleh siapa pun. Termasuk para pelaku pelacuran ini boleh dilakukan oleh siapa pun di dunia maya ini. 

"Pelakunya boleh siapa saja, boleh mahasiswi atau model, karyawati, boleh siapa saja. Dan pelanggannya juga boleh siapa saja dan dari kalangan mana saja," tambahnya. 

Selain itu, para pelaku pelacuran talian menggunakan Twitter kerana tidak mudah terpantau dan lebih selamat dari sekatan pihak berwajib.

"Maraknya perniagaan ini juga disebabkan lemahnya keselamatan media sosial membuat pelaku pelacuran talian menjadi tidak terkawal," ujar Arsya. 

Yang perlu disedari, dengan maraknya pelacuran online ini tidak saja membuat amalan pelacuran semakin merebak. Walau bagaimanapun, tindak kejahatan lain akan menimpa baik kepada pelaku mahupun pengguna dalam perniagaan ini. 

"Namanya juga kenal di dunia maya, belum tahu siapa orangnya, pelaku pelacuran juga boleh menjadi mangsa balik yang memanfaatkan perkhidmatan beliau," lanjut Arsya. 
Ini Modus Jaringan Seks 'Papi' Mucikari Menggaet Mangsa
Agen perniagaan najis zina yang diberkas.

Dia memberi contoh seperti yang berlaku dalam kes Deudeuh yang menjadi korban pembunuhan pelanggannya. 

"Pelanggan atau pengguna jasa pelacuran talian juga bukan tidak mungkin menjadi korban, seperti misalnya mangsa penipuan. Sebab beberapa akaun ada yang menawarkan perkhidmatan seks dengan syarat-syarat perlu membayar terlebih dahulu," kata Arsya. (IH)

Bersambung.. 

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails