Friday, May 08, 2015

Najib Populariti Menurun, Ini Patut Diperhatikan? (38)

Antara yang membuat Najib populariti menurun...

LIHAT pendedahan ini, Perdana Menteri Najib perlu letak jawatan?    
E-Buku IH-102: Pendedahan Ini, PM Akan Letak Jawatan?

E-Buku IH-102: Pendedahan Ini, PM Akan Letak Jawatan?
Aksi protes menuntut perubahan di Chile. (REUTERS/Ivan Alvarado)


Untuk Perhatian Perdana Menteri Malaysia Sekarang..

Presiden Chile Michelle Bachelet membuat pengumuman mengejutkan untuk merombak seluruh kabinetnya, yang mengindikasikan kebimbangan mendalam atas popularitinya yang terus menurun.

"Beberapa jam lalu saya meminta pengunduran diri semua menteri, dan saya akan menggunakan 72 jam untuk menentukan siapa yang tinggal dan siapa yang pergi," kata Bachelet yang dikutip Reuters, Khamis, 7 Mei 2015.

Populariti Bachelet ada pada tingkat terendah dalam beberapa minggu terakhir, akibat serangkaian skandal korupsi. Jajak pendapat, Rabu, 6 Mei, memperlihatkan bertambahnya ketidakpuasan orang ramai.

Selain skandal pembiayaan kempen, Bachelet juga ternoda atas banyak pertanyaan berkait pinjaman bank, serta perjanjian tanah yang menguntungkan menantu perempuannya.

Walau dia berkeras tidak mengetahui perjanjian itu, Bachelet dalam wawancara Rabu malam, mengatakan telah membuat kesalahan penting, dengan tidak menyikapi kes itu dalam waktu yang tepat.

Sebahagian besar ahli politik dari parti pendukung Bachelet, menyokong langkahnya untuk merombak kabinet. "Permintaan untuk mengundurkan diri, menandai babak baru," tulis senator Carlos Montes di Twitter.
 

Bolehkah Malaysia ambil pelajaran dari peristiwa itu?

(IH) 

3 comments:

Anonymous said...

menarik..
sindiran tajam.

hebat blog ni..

nordin Abu Bakar said...

Jangan minta najib kosongkan kerusi PM sekarang, Kalau dia digantikan dgn org lain, nanti tak ada isu besar nak kalahkan BN masa pru14

Anonymous said...

ha ha ha
betul daa bro Nordin..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails