Wednesday, May 06, 2015

Presiden Indonesia Terlibat Freemason?

Jokowi, kanan..

Presiden Indonesia terlibat dengan kegitan Freemason? Heboh diperkatakan. Hal ini berikutan Markobar
(Martabak Kotta Barat), adalah kafe milik putera sulung Presiden Joko Widodo (Jokowi), Gibran Rakabuming Raka, kini menjadi sorotan.  

Pasalnya, di kafe tersebut terpampang gambar mata satu dan simbol segitiga. Simbol mata satu dan segi tiga selama ini diidentikan dengan Freemason. Sejak sebelum Indonesia berdiri, Freemason sudah masuk ke Indonesia. Lantas apa sebenarnya Freemason atau Freemasonry itu?
Sejarah Freemason dan lambang mata satu di Indonesia

Dikutip dari pelbagai sumber, Freemason adalah sebuah organisasi rahsia alias bawah tanah yang mempunyai pengikut di seluruh dunia. Organisasi ini berdiri sejak ratusan tahun silam. Untuk menjadi ahli Freemason tidaklah mudah. Sebab, Freemason adalah organisasi tertutup dan ketat dalam menerima ahli.  

Tujuan utama Freemason adalah membina persaudaraan dan pengertian bersama akan kebebasan berfikir.Anda pasti tahu lagu 'Imagine' yang dinyanyikan John Lennon? Konon katanya, lagu tersebut bercerita soal matlamat dan cita-cita yang ingin dicapai oleh Freemason.

Secara umum tujuan-tujuan pokok Freemason beberapa di antaranya yakni; memadam semua agama, menghapuskan sistem keluarga, menjadikan manusia di seluruh dunia dalam sebuah kesatuan. Freemason juga dipercayai bertanggungjawab atas terjadinya tiga revolusi di dunia yakni Revolusi Perancis, Revolusi Amerika, dan Revolusi Perindustrian di England. 


Tak cuma itu, konon khabarnya Freemason juga ikut bertanggungjawab atas tercetusnya Perang Dunia I. Bahkan, kematian Presiden Amerika Syarikat, Abraham Lincoln dan John F Kennedy juga dipercayai ada peranan dari Freemason. (IH)

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails