Saturday, April 12, 2014

Gadis Muslim Ini Dikasari, Ditertawakan & Diugut Bunuh!


Diperlakukan kasar, gadis muslim Amerika ini malah ditertawakan
Ilustrasi perempuan muslim di Amerika. csmonitor.com

Seorang lelaki Amerika Syarikat yang sedang berada di dalam sebuah bas di Bandar New York , tiga hari lalu didakwa meludah seorang gadis muslim berusia 15 tahun , mengancam dan memanggil gadis itu dengan sebutan pengganas . Laman DNAinfo melaporkan polis  kini sedang menyiasat peristiwa itu sebagai sebuah kejahatan perkauman .

Saat kejadian , gadis itu sedang menaiki bas Q88 dalam perjalanannya menuju ke sebuah sekolah di wilayah Kew Gardens Hills , Queens . Menurut akhbar the New York Post , gadis yang memakai tudung itu tidak sengaja mengelak begnya ke arah seorang lelaki . Ini membuat dirinya menerima omelan penuh kebencian dari lelaki itu , seperti yang dilaporkan oleh laman the Huffington Post , Khamis ( 10 / 4 ) .


Lelaki itu , yang digambarkan sebagai seorang lelaki kulit putih pertengahan umur dengan tinggi sekitar 1.7 meter , diduga memperlihatkan genggaman penumbuknya ke arah gadis itu dan mengancamnya .


" Dia terus memaki - maki , menyebut ' pengganas ' dan hal lain , " ujar gadis itu kepada ABC News . " Dia terus memaki dan berkata ' Oh , lu seketul tahi , seorang muslim , lu seorang pengganas . " 


Gadis itu tidak ingin mengenalkan dirinya sebab ini merupakan permintaan dari keluarganya .Menurut the New York Post , gadis yang ketakutan itu kemudian bertindak balas dengan menyebut lelaki itu ' seketul tahi' juga . 

Ini mendorong lelaki itu didakwa berkata , ' Apa lu fikir saya takut nak pukul lu?  Gua akan bunuh lu'. 

Walaupun lelaki tersebut mengancam gadis itu , meludahinya sampai tiga kali , memanggil dia dengan sebutan seorang pengganas , dan mengancam akan membunuh dia , tapi gadis itu mengatakan saat itu tidak ada seorang pun di dalam bas mungkin dapat membantunya .


"Mereka malah tertawa.. " ucap gadis itu , merujuk kepada sesama penumpang lain . " Bagaimana jika itu anak kamu? Apakah kamu tidak membelanya ? . "


Lelaki itu dilaporkan turun dari bas ketika berhenti di sepanjang jalan Kissena Boulevard berhampiran Queens College .[ IH/fas ]

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails