Tuesday, February 04, 2014

Di Sudut Agama, Penyakit Apa Menyerang Pelakon Melayu Ini?


HALAMAN HIBURAN
Lihat gambar pelakon Melayu Ini... 

Pelakon Sharifah Sakinah, 25, dikatakan sengaja mengundang kontroversi apabila beberapa keping gambarnya berpakaian baju renang dimuat naik menerusi akaun peribadi Instagram miliknya. Tidak kurang juga sekeping gambar yang diambil oleh jurulatih peribadinya yang menampakkan Sakinah mengenakan pakaian renang jenis two-piece sewaktu bercuti di Dubai beberapa bulan lalu.

Selain itu, pelakon yang pernah membintangi telemovie 'Biar Mimpi Sampai Ke Bintang' ini sering mempamerkan bentuk tubuh baharunya selepas bergiat aktif dalam bidang kesihatan.

Sewaktu Kosmo! berkesempatan bertemu dengannya pada majlis pelancaran Royal Slim Lishuo Magic yang berlangsung di N’dah Catering, Shah Alam, Selangor, pelakon yang lebih mesra disapa Sakinah itu mengaku bahawa dia masih ingat hukum hakam agama dan bukan sengaja memuat naik gambar tersebut untuk meraih sebarang publisiti.

Ikuti temu bual Kosmo! selanjutnya bersama adik kepada pelakon Sharifah Shahirah itu. Antaranya..

Kosmo!: Gambar anda mengenakan pakaian renang jenis two-piece dimuat naik oleh jurulatih anda di akaun peribadi miliknya ketika berada di Dubai. Adakah anda tidak sensitif dengan agama?

SAKINAH: Sebagai seorang Islam, saya masih tahu tentang hukum agama. Saya turut sedar mengenai larangan mendedahkan aurat. Tetapi, saya hanya menjadi diri saya. Saya tidak memuat naik gambar-gambar tersebut kerana mahukan publisiti. Saya langsung tidak meletakkan sebarang kapsyen provokasi pada setiap gambar.

Adakah anda sedar bahawa anda sering diperhatikan, terutamanya oleh para peminat yang sering mengikuti perkembangan anda?

Seperti yang saya katakan tadi, saya hanya menjadi diri saya sendiri. Saya berlakon kerana minat dan saya bergiat aktif dalam bidang kesihatan juga kerana minat. Bagi saya, jika setiap benda yang dilakukan itu dipandang positif, maka tiada sebarang tanggapan buruk yang akan dikeluarkan.

Tak payah komen banyak. Lihat antara kata-katanya..
  • Saya turut sedar mengenai larangan mendedahkan aurat. Tetapi, saya hanya menjadi diri saya. 
  • Saya berlakon kerana minat dan saya bergiat aktif dalam bidang kesihatan juga kerana minat. Bagi saya, jika setiap benda yang dilakukan itu dipandang positif, maka tiada sebarang tanggapan buruk yang akan dikeluarkan.
Nilailah kata-kata ini dari sudut Islam. Apakah orang ini, dalam hatinya sudah ada penyakit? Penyakit apa yang menyerangnya? Bagaimana mengubati? Nak dakwah lembut bagaimana lagi? Ya, sama-samalah berdoa semoga Allah SWT tukarkan budaya jahiliah ini dengan masyarakat yang lebih bertakwa supaya kita semua selamat dari dunia hingga akhirat! (IH)

IKLAN    
Stevia Ganti Gula Dalam Makanan Dan Minuman, Untuk Diabetes.
  100% SteviA, tanpa kelori, tanpa bahan kimia, tiada pewarna, tiada pengawet.
(klik gambar ini..)
Stevia Ganti Gula Dalam Makanan Dan Minuman, Untuk Diabetes.
 
HMH STEVIA HERBA.  
Wakil Penjual: 
Selangor Salina-01112804271 (Kajang)
Badli-0175464055 (Ampang),
Man -01 111281452 (Selayang),

Hasibullah-012 2190400 (Kelang/Meru)
W/Persekutuan
Norzaidah - 0123702437 (Putrajaya)
  
Bakhtiar- 0183968580 (Lembah Pantai) 
Mail - 0178807326 (KL Jln P.Ramlee)
Perlis, Kedah
0134384797 (Perlis)
Asri 0125445084 (Jitra) 
Norriehan 0175278832 (Alor Star),
P.Pinang
CT Rahmah 0132289576
Pahang 
Roslan 0132132967 (Temerloh)
Melaka 
Rahmat 0147266599 (Jasin)  
Johor 
Syed 0176778774 (JB)  

Lihat artikel

13 comments:

Anonymous said...

kalau nk kira dia nk jadi diri dia sebenar, maka tunggula perogol pun nk jadi diri mereka sebenar.

tunggula buku bertemu ruas.

Anonymous said...

gaya postingnya macam perlakon filem lucah aje

Anonymous said...

Kesian die ! Tak de ke kawan kawan, ahli keluarga ke, nak tegur nak nasihatkan die ?

Anonymous said...

Dalam hatinya mungkin ada penyakit iaitu penyakit nak derhaka kepada Allah dan rasulnya. Hasutan syaitan menambahkan lagi penyakitnya tu. Semoga Allah swt memberi hidayah kepada supaya sedar akan kesalahannya.

Anonymous said...

Kasihan sungguh dengan budak ini. Ibu ayah akan ditanya sebelum masuk syurga.. kau ajarkah anakmu dengan menyuruhnya menutup aurat? Takkah pelakon ni (maaflah tak kenal pun) nak bantu ibu dan ayah untuk masuk syurga dengan berperangai elok dan menutup aurat?

Sabina45 said...

Memang betul Dalam Alquran pun Allah telah berfirman surah Al-Baqarah ayat 6 hingga Sepuluh boleh rujuk dan faham betul-betul jika kita mahu mengaku yang diri kita itu masih beriman.

Anonymous said...

adik ipar sapa la nehhh....

Anonymous said...

Budak ini dah gila nak entot.... Biasa lah.

Hamdan Rukun said...

HANG YANG SAKIT. MEMANJANGKAN GAMBAR LUCAH. BRO...JANGAN CAKAP AGAMA KEMUDIAN PROMO KELUCAHAN..TAUBAT BRO, ALLAH TAU APA ADA DALAM HATI HANG. AKU PUN DAH KANTOI TENGOK GAMBAR YANG HANG DEDAHKAN...

zaidun said...

Nama pun luncai. dok tak paham situ. bengong! Orang lain tengok dapat pelajaran, lu tengok kantoi.

memang kantoi.. bodo..

Anonymous said...

dah dah tu.. jangan gaduh. macam budak..

Anonymous said...

kah kah kah !
nak jadi diri dia yg sebenar ?
awat laa diri sapa yg dok 'telanjang' tu ? Tak kan doris day kot ? tak kan paris hilton kot ?..
budak kanyaq lagi nie ? akai semput !

takdir kata padam masa dok load pic 'telanjang' nie ? sapa nak tolong padam yg dok up load tu sume? password dia yg pegang ! sikit haghu ke?
moga cept sadar dan bertaubat n buangkan segala pic mcm tu ! dunia dah tak heran takat nak tengok tubuh kering kemarau mcm tuh ?

Anonymous said...

Admin tolong blurkan aurat dia..tolong jangan sebar gambar yang mdedahkan aurat. Brdosa besar. Niat tak halalkan cara.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails