Saturday, February 08, 2014

Kajang: Nurul Hidayah, Anak Zaid Hamidi Lawan Anwar, Siapa Kejang?



KUALA LUMPUR: Rupa-rupanya dalam cuaca jerebu, hujan turun juga di tengah hari, tanpa angin dan tanpa banyak spekulasi, tiba-tiba anak perempuan Menteri Dalam Negeri, Ahmad Zahid Hamidi yang bernama Nurul Hidayah muncul meluahkan hasratnya mahu menawarkan diri bertanding menentang Anwar Ibrahim pada PRK Kajang.

Demikian tulis Shahbudin Husin di dalam blognya.

Dengan alasan tinggal di Kajang kerana rumah Zahid Hamidi terletak di Country Height, Nurul bagaimanapun berkata, perkara itu masih dalam perbincangan dan terserah kepada pucuk pimpinan menentukannya.

Nurul juga turut memberitahu mengenai hasratnya itu kepada rakan-rakannya.

“Jika akhirnya BN memilih anak perempuan Zahid bertanding di Kajang, bermakna pilihanraya kecil ini akan mencatat sejarahnya yang tersendiri di mana kedua-dua calon BN dan PKR iaitu Nurul Hidayah dan Anwar Ibrahim, sama-sama menggunakan alamat tempat tinggal di Country Height, sebuah kawasan kediaman elit dan mewah di pinggir ibu kota,” tulis blogger itu lagi.


Bagi beliau, walaupun mungkin hasrat Nurul Hidayah hanya suka-suka untuk menguji UMNO dan BN yang seolah-olah ketandusan pemimpin untuk berhadapan dengan Anwar dan barangkali sebagai isyarat awal penonjolan dirinya dalam dunia politik selepas ini, tetapi semua ini akan menjadikan perbualan mengenai Kajang tambah hangat lagi.

Cuma, menurutnya jangan sampai keghairahan anak Zahid menonjolkan diri ini akan menjadikan masa depan politik bapanya turut ‘kejang’ akhirnya. (IH/HD)

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails