Friday, February 07, 2014

'Jangan Pilih Saya..' P'raya Indo. Poster Calon Golkar.. Pelek Kan?

Pasang banner, Caleg Golkar ini minta jangan dipilih  
Banner Caleg Golkar yang minta tak dipilih. 

SEPINTAS ada hal tak lazim dilakukan calon legislatif  (Caleg) ini . Ketika kebanyakan caleg berlumba - lumba meminta memilihnya dengan memasang jargon melalui media visual seperti sepanduk , banner dan lain , caleg DPR RI Happy Bone Zulkarnaen malah tidak mau dipilih . 

Namun itu ternyata bahagian dari strategi untuk memancing orang membacanya . 'Jangan Pilih Saya!!! ' Begitu tulisan dengan tegas diusung calon dari Golkar ini . 

Apalagi kata jangan ditekankan dengan warna merah . Tentu orang bertanya dalam benak , kok ada Caleg tidak mau dipilih . 

Ketika menghampiri , Happy Bone yang akan bertarung di Dapil Bandung - Cimahi ini meminta masyarakat tidak memilih asal ... yang ' Anti pancasila , anti NKRI , Mengharap wani piro , berjiwa sara , tidak taat undang-undang ' . Tulisan syarat inilah hurufnya diperkecil . Sehingga orang baru ' ngeh ' ketika mendekat . 

Menarik bukan ? 

Pantau merdeka.com , Jumaat (7/2 ) poster bersaiz kertas HVS ini dipasang di beberapa ruas Jalan bilangan Martanegara Bandung . Kebanyakan Banner berlatar kuning ini ditampal di tiang elektrik. 

Namun disayangkan banner ini membuat tak sedap dipandang , kerana dipasang mana-mana tempat . Banner ini juga diduga tak berizin . Bukan cuma satu caleg , tapi banyak caleg dari parti memenuhi ruas jalan tersebut . Semua berlumba - lumba meminta sokongan . [IH/hhw]

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails