Thursday, January 09, 2014

Pemuda Pakistan, Negara Umat Islam Pun Ikut Lari Bogel..

Ilustrasi Bogel. ©www.news.com.au 

POLIS Pakistan menangkap enam pemuda Provinsi Punjab kerana berlomba lari bogel. Pertandingan itu berhadiah wang senilai Rp 3.9 juta.

Surat khabar Times of India melaporkan, Selasa (7/1), menurut pihak berkuasa, keenam pemuda itu bernama Arif, Maskin, Arshad, Waqar, Ehsan, dan Abid memutuskan pertandingan lari bogel di Guejrat, 120 kilometer dari Lahore.

Kelakuan mereka disaksikan warga setempat langsung melapor ke polis. Petugas langsung menuju ke lokasi tempat mereka mengumum lari bogel dan menangkap mereka. Polis juga menyita hadiah wang dan pihak lain terlibat lomba ini.

"Kami menuntut mereka ditindak tegas. Memalukan.." ujar warga enggan memberitahu namanya.

Komen Weblog Ibnu Hasyim:  Budaya jahiliah lari bogel keliling kaabah zaman sebelum kelahiran Islam dihidupkan kembali di dunia moden hari ini. Dah sampai ke Malaysia ke belum? (IH)

Lihat sebelum ini..
E-Buku IH-67: Kisah-kisah Bogel (3)
E-Buku IH-67: Kisah-kisah Bogel (3)

1 comment:

maae said...

Kalau Kalimah Allah jatuh ke tangan kafirun / golongan kufur / munafik - tentu saja dalam sekelip mata akan sampai sini.

Sekarang masih ada sedikit segan silu. Musuh Islam kini berusaha keras tanpa batas (politik jadi alat) dan di perkuatkan dengan gabungan penentang luaran dan dalaman - terang dan halus.

Melayu terlalu lemah sekarang. Liberalisasi yang di serap Umno dan pihak-pihak dalam sokongan tuan, akan membawa rebah. Jika kita lihat negara lain yang konon nya demokrasi, penganut Islam semua nya di pinggirkan, kecuali yang bersama cara jahilliyah mereka....

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails