Monday, July 22, 2013

Mesir: Perwira Pembunuhan Subuh Berdarah Bunuh Diri

Mesir.  Media-media Mesir sedang ramai membicarakan tentang kes bunuh diri sniper Garda Republik yang bertanggung jawab membantai atau membunuh beramai-ramai para demonstran saat mereka sedang shalat subuh.

Dalam reportase disebutkan kesaksian ‘Alya Muhammad Ali (26 tahun) isteri Kapten Samih Adli Mahmud memberikan laporan ke kantor polisi Nasr City. 

‘Alya menyebutkan, Selasa pagi dirinya terbangunkan oleh suara letusan senjata api. Dia mengira suara itu berasal dari perumahan perwira dekat rumahnya di Distrik 10. 

Namun alangkah kagetnya, kerana suara itu bersumber dari dalam rumahnya. Didapati suaminya sudah bersimbah darah, dan terlihat luka tembakan di kepalanya.

‘Alya menerangkan bahwa suaminya tergabung dalam kesatuan Sha’iqah. Suaminya tidak pulang rumah selama dua minggu. Melalui telefon suaminya mengkhabarkan bahawa dia sedang dalam tugas khusus. Ketika pulang, terjadi perubahan perangai yang sangat menjolok, selain tidak memakai seragam militer seperti biasanya.

Baru kali ini, ‘Alya melihat suaminya dalam keadaan bercelaru dan merokok. Padahal dia seorang yang atletis dan tidak merokok. Dia tidak berbicara atau sekadar menjawab pertanyaan ‘Alya. Bahkan ingin ditinggalkan sendirian sementara waktu. Ketika ditanya lagi, dia membentak dan hampir memukul ‘Alya. 

Saat sahur pun hanya menyiapkan sahur untuknya, lalu ditinggal tidur. Baru ketika subuh, ‘Alya dikagetkan dengan suara letusan senjata api. Lebih lanjut ‘Alya tidak menuduh siapa pun telah membunuh suaminya. Kerana suaminya meninggal dengan memegang senjatanya sendiri, dan tidak ada seorang pun di rumah.

Hal yang sama disampaikan oleh Dr. Isham Iryan dari FJP bahawa dirinya memperoleh informasi yang valid bahawa pelaku subuh berdarah itu telah bunuh diri. (IH/msa/sbb/dkw)

Sila lihat..
E-Buku IH-75: Dr Mohamed Mursi, Mujahid Akhir Zaman.
E-Buku IH-75: Dr Mohamed Mursi, Mujahid Akhir Zaman.

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails