Sunday, July 21, 2013

Mesir: Keganasan & Keganjilan Berlaku Dalam Demontrasi.

Mesir.  Militer Mesir kembali bertindak terhadap gelombang kebangkitan rakyat yang menyokong presiden sah Muhammad Mursi. Jumaat (19/7). Militer menyebarkan sekeping kertas ancaman dengan bahasa keras kepada penyokong Mursi, dan dibuktikan denggan jatuh gugurnya beberapa korban jiwa dibeberapa tempat seperti di kota Mansurah.

Namun berbeda pula dengan yang terjadi di bundaran kota Tahrir. Agak ganjil, militer membagi-bagikan kupon tawaran hadiah pula kepada para demonstran di situ bagi menyokong kudeta. Tetapi yang berlaku sebaliknya, penyokong kudeta semakin berkurangan. Padahal gerakan Tamarrud atau pembangkang kudeta telah menyatakan akan mengadakan demonstrasi menyokong Mursi secara besar-besaran.

Bukan hanya membagi-bagikan kupon saja, para penyokong pemerintahan jahat hasil kudeta itu juga melakukan propaganda media. Salah satu televisyen terus melakukan penipuan. Tayangan demonstrasi penyokong Presiden Mursi ditampilkan tetapi dilapor sebagai demonstrasi yang menentang Presiden Mursi.
(IH/msa/sbb/dkw)

PENYOKONG Presiden Mesir yang digulingkan secara haram, Mohammed Morsi, berarak di Kaherah kelmarin. 

 Sila lihat..
E-Buku IH-75: Dr Mohamed Mursi, Mujahid Akhir Zaman.
E-Buku IH-75: Dr Mohamed Mursi, Mujahid Akhir Zaman.

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails