Tuesday, April 02, 2013

Saya Tak Takut PAS -Chen Keith

Oleh WTKO



我 不管伊党的回教化,我要支持伊党,我死都不会投卖华求荣的马华。 (Saya tak takut PAS , saya mesti sokong PAS , saya sampai mati pun tak undi parti yang kianat dan menipu kaum cina itulah parti MCA)

Seorang pembaca berbangsa Cina memberi komen (Chen Keith) Tidak apa yang perlu takut dengan PAS. Pas tidak rompak rakyat. Pas tidak Rasict. Pas adil kepada setiap orang.....100% sokong PAS.... MCA podahhhhh.......

Fenomena sekarang bukan sahaja Cina tidak akan sokong UMNO, malah mereka sendiri tidak suka lagi MCA. Bayang seorang Cina tak suka MCA, ini bermakna mereka lebih daripada 10X tak akan sukan UMNO. Kedudukan sekarang UMNO, MCA dan MIC tak ada tempat untuk bangsa-bangsa lain di Malaysia.

Bagaimana dengan Melayu? Melayu masih lagi ketinggalan dalam memahami politik negara secara lebih rasional. Lihat ini dia minda Melayu Islam.




..dan masih berbangga dengan duit RM500

(IH/Trnungkite)

2 comments:

Pakcu Rantau Panjang said...

Salam buat Pak Hashim

Pakcu rasa kalau Melayu memahami natijah politik Malaysia pasti mereka akan undi dacing dari bulan kerana dacing banyak tolong Melayu bulan hanya pandai ceramah tapi kosong dengan praktik.

Apa taknya Cina suka undi bulan kerana Bulan banyak beri projek. Kat Kelantan tokey Cina dapat banyak kontrak dari Kerajaan bulan lepas tu...kerajaan bulan bubuh nama Melayu di papan tanda luar.
Tak percaya tanya SBJ atau Konsertium Binaraya..siapa yang buat bangunan besar-besar di KB Mall, Lembah Sireh dan Bandar Baru Rantau panjang...tuan boleh saksi sendiri.

Kalau dulu banyak kontrak dibawah orang Melayu maka hari ini banyak diserah kepada Cina. Kalau dibawah BN Cina terpaksa bertolak ansur atas perpaduan tapi dengan DAP mereka megah dan berani kerana mereka sanggup makan Melayu demi layan Cina...jadi siapa lebih memahami mainan politik hari ini ??
Maaf Pakcu bukan cakap perkauman...tapi itulah realitinya....walahualam

Ibnu Hasyim said...

T. kasih. saya ambil perhatian.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails