Sunday, March 31, 2013

Jual Beer Berpakaian Mini Ganggu Penduduk.

Wanita penjual bir berpakaian minim bikin pusing warga

PEKAN BARU: Orang ramai di Kecamatan Payung Sekaki, Kota Pekanbaru, Riau, Indonesia resah kerana terdapat 'warung remang-remang' dan pemiliknya menjual minuman keras, dengan ditemani wanita berpakaian mini.

"Jika malam tiba, suara muzik mulai terdengar di warung remang-remang di sepanjang jalan menuju Terminal Bas Payung Sekaki," kata Husnil Jamdi (39) warga Kelurahan Air Hitam Payung Sekaki dihubungi di Pekanbaru, Selasa (26/3). Demikian dikutip antara.

Dia mengatakan, orang ramai sudah beberapa kali memprotes tentang keberadaan warung tersebut kepada pegawai berkaitan kerana sengaja menjual minuman keras. Bahkan ketika malam, pengunjung warung dapat mendengar muzik dan ditemani wanita berpakaian seronok, menjolok tidak sopan.

Orag ramai sudah pernah menyampaikan masalah tersebut ke petugas Satpol PP Kota Pekanbaru, lalu warung tersebut ditertibkan dan sejumlah wanita tanpa identiti diamankan. Pendapat serupa juga disampaikan Khairul Hasibuan (38) warga Kelurahan Labuh Baru Barat, dan Ny Santy (32) penduduk Kelurahan Tampan, Kecamatan Payung Sekaki, Pekanbaru.

Namun belakangan ini sejumlah warung tersebut kembali dibuka terutama yang berdekatan dengan terminal bas Payung Sekaki. Kebanyakan pengunjung warung adalah pemandu lori sopir dan angkutan kota untuk santai setelah penat bekerja siang hari.

Sementara itu, Kepala Satpol PP Pemkot Pekanbaru, Baharuddin mengatakan pihaknya sering melakukan razia di warung remang-remang tersebut setelah adanya laporan warga setempat. Dalam beberapa kali penertiban, katanya, pihaknya mengamankan sejumlah wanita tanpa identiti dan menyerahkan ke panti sosial untuk dibina. Upaya yang dilakukan petugas, katanya, sudah dianggap maksimal bahkan ada warung remang-remang yang pernah dirobohkan.

Komen Weblog  Ibn Hasyim: Di Maaysia pun ada. Lihat di Jalan Bukit Bintang, Belakang Mati dan lain-lain. Itulah cabaran kepada perjuangan Islam di seluruh dunia.  (IH)

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails