Tuesday, March 27, 2012

Kerajaan Pakatan S'ngor Dalam Bahaya



KL 27 Mac 12: "Kalau kita baca kenyataan terbaru Najib Tun Razak, jelas terbayang di muka beliau betapa yakinnya mereka untuk menawan kembali negeri Selangor. Dengan jelas dan terang beliau kata, beliau yakin dapat menawan semula Selangor." Kata Weblog Tulang Besi. Maklumat yang Tulang Besi dapat adalah sangat merisaukan.

Menurutnya lagi, dengan bantuan SPR dan JPN, UMNO telah berjaya:

  • Menukar puluh ribuan pengundi2 Pakatan Rakyat dari DUN masing-masin.
  • Mendaftar pendatang asing sebagai pengundi yang sah.
  • Menukar alamat pengundi2 UMNO dari Johor, Melaka dan Pahang untuk mengundi di DUN PKR dan PAS.
  • Mendaftar banyak pengundi2 hantu yang tidak dikenali dan tidak wujud di Selangor

Kata Tulang Besi lagi..

"Mengikut bilangan terkini, bilangan kerusi yang bakal dimenangi oleh UMNO/BN adalah 35 berbanding Pakatan Rakyat 21. Menjelang pilihanraya umum bulan Jun 2012 nanti, bilangan kerusi yang bakal dimenangi BN adalah 43 berbanding Pakatan Rakyat 13.

"UMNO dan Barisan Nasional sekarang ini bukan setakat yakin untuk memerintah Selangor tetapi yakin mendapat kembali majoriti 2/3 di DUN Selangor.

"Setakat yang saya tahu, amat sedikit sangat usaha yang dilakukan oleh Pakatan Rakyat untuk menangkis penipuan UMNO/BN ini.

"Disebabkan kos membantah nama dalam daftar pemilih yang diragui ditetapkan oleh SPR RM10 untuk satu nama, maka PAS Selangor tidak mampu membantah dengan banyak walaupun mereka kuat bekerja.

"Usaha mereka untuk mendapat wang dari sumber2 yang rasmi pun sering menemui jalan buntu. PAS Selangor terpaksa berpekin2 menggunakan wang sendiri untuk menjalankan proses bantahan kerana tiada bantuan kewangan dari mana-mana sumber rasmi.

"Sekiranya rakyat Selangor masih mahu terus menikmati pemerintahan yang adil, sayang rakyat, bersih dan menjaga kebajikan maka terletak di bahu rakyat Selangor sekelian untuk menghalang penipuan dan pembohongan UMNO dan Barisan Nasional." Jelas Tulang Besi.

Tulang Besi tidak nampak siapa lagi yang mampu menghalang penipuan dan pembohongan UMNO dan Barisan Nasional. Tulang Besi menyarankan...

  • Langkah pertama adalah memeriksa nama masing2 di sini. Pastikan nama2 saudara/ri tidak dipindah ke negeri atau kawasan lain kerana berpuluh ribu pengundi telah dibuang dan baling keluar dari kawasan asal mereka.
  • Jangan lupa berdoa dan bermunajat kepada Allah SWT demi mengagalkan penipuan dan pembohongan mereka itu. Inshaalah, dengan bantuan Allah SWT penipuan mereka akan gagal. Lakukan yang terbaik dan termampu. Inshaalah, bantuan Allah SWT akan turun.

Komen Weblog Ibnu Hasyim: Kerajaan Pakatan Rakyat Selangor kini dalam bahaya! Jangan lokek berbelanja untuk pilihan raya dan kebajikan rakyat, kerana Selangor banyak sumber pendapatan. Hamburkan kebajikan untuk rakyat, jangan sampai dikebas BN selepas PRU 13 nanti? Jangan jadi macam Terengganu..

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails