Wednesday, September 15, 2010

Terbongkar Lagi Mangsa Pembunuhan Saspek.

Gambar: Kelihatan seorang jurugambar sedang merakam gambar rumah peguam yang dipercayai terlibat dalam kes pembunuhan jutawan kosmetik Datuk Sosilawati Lawiya dan tiga orang lagi di Sungai Kancong Laut. Foto:Bernama

KL 15 SEPT 10: Terbongkar lagi.. Pihak polis telah menghubungi suami kepada T. Selvi, iaitu mangsa dibunuh di Banting pada 27 April tahun lalu. Mekanik, P. Balasundram, 54, mendakwa peguam terbabit telah menipunya sejumlah wang pada tahun 2008 dalam satu perniagaan pinjaman wang yang dikongsi oleh mereka.

Sambungnya lagi, beberapa hari kemudian, dia mendakwa, isterinya ditetak dengan parang sehingga mati oleh dua penyerang di hadapan rumahnya di Taman Cempaka di Banting. Balasundram yang mempunyai hubungan persaudaraan dengan suspek utama berkenaan berkata, dia menerima satu panggilan telefon daripada polis berhubung dengan pembunuhan isterinya.

"Anggota polis itu memberitahu dia mengiringi peguam terbabit ke pejabatnya untuk mengumpul dokumen-dokumen berkaitan dengan perniagaan pinjaman wang," katanya.

Di Petaling Jaya, Ketua Polis Selangor, Datuk Khalid Abu Bakar berkata, polis menerima dua laporan kehilangan dua individu di Banting yang dipercayai berkaitan dengan peguam terbabit. Bagaimanapun, dia enggan mengulas lanjut.

Peguam bergelar Datuk disyaki sebagai dalang yang mengarahkan pembunuhan jutawan kosmetik, Datuk Sosilawati Lawiya dan tiga yang lain. Difahamkan, peguam terbabit mengarahkan sekurang-kurangnya tiga lelaki dipercayai pekerjanya, membunuh keempat-empat mangsa di sebuah rumah tinggal dalam ladang kelapa sawit di Sungai Gadung yang dipercayai miliknya.

Jenayah keji itu dilakukan selepas Sosilawati bersama tiga rakannya itu berdepan sendiri dengan peguam berkenaan berkaitan urusan penukaran hak milik pembelian tanah bernilai RM25 juta. Sosilawati bersama tiga lelaki iaitu pemandu peribadinya, Kamaruddin Shansuddin, 44; pegawai bank CIMB cawangan Kampung Baru, Kuala Lumpur, Noorhisham Mohammad, 38; dan peguam peribadi, Ahmad Kamil Karim, 32, sebelum ini dilaporkan hilang sejak 30 Ogos lalu selepas dikatakan ke Banting, Selangor untuk urusan pembelian tanah.

Isnin lalu, polis mengesahkan suspek dalam kes kehilangan jutawan itu mengaku membawa semua mangsa ke sebuah ladang, sebelum mereka dipukul mati dan mayatnya dibakar, manakala abunya dibuang ke dalam sebatang sungai berhampiran Ladang Gadong, Tanjong Sepat di Kuala Langat. Bagaimanapun, polis masih belum mengesahkan khabar angin sama ada mangsa-mangsa itu membawa wang sejumlah RM4 juta bersama untuk berjumpa dengan Datuk terbabit. (AK)

1 comment:

koe61831 said...

A good chance to order an essay is the best, you can get it on this site http://freepaperwriter.com/, help me, I will do my term paper very quickly, or rather, they will write it to me under the order at a small price competently, qualitatively and beautifully

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails