Saturday, September 18, 2010

Pembantu Rumah: Didera, Diperkosa-Paling Serius

GEORGETOWN: Dera, rogol dan campak. Itulah tiga tindakan kejam dipercayai dilakukan sepasang suami isteri terhadap seorang pembantu rumah warga Indonesia sebelum ditahan dalam serbuan di Jelutong, di sini, malam kelmarin.

NGERI...kesan kecederaan yang dialami pembantu rumah
Kesan kecederaan yang dialami pembantu rumah itu

BUKTI... antara barangan yang dipercayai digunakan untuk mendera mangsa.
Bukti... antara barangan yang dipercayai digunakan untuk mendera mangsa.

PULAU PINANG 18 SEPT 10: Sebuah kes dicatat sebagai kes dera paling serius membabitkan pekerja asing tahun ini.

Seorang pembantu rumah Indonesia disimbah dengan air panas, badannya ditekap sterika panas, dan dipukul serta diperkosa oleh majikan dan isterinya sebelum di halau keluar rumah di Pulau Pinang.

Polis menahan pasangan suami isteri yang mendiami sebuah pangsapuri di Jelutong dan merampas beberapa peralatan yang digunakan untuk menyeksa dan mendera mangsa berkenaan. Suspek adalah seorang kontraktor yang mempunyai rekod jenayah termasuk penyalahgunaan dadah.

Pembantu rumah itu kini dimasukkan ke Hospital Pulau Pinang untuk rawatan luka-luka kebakaran akibat di simbah air panas dan di pukul serta kecederaan di tempat kemaluan. Beliau dijumpai dalam keadaan mundar-mandir oleh seorang awam di Nibong Tebal setelah ditinggalkan oleh majikan kira-kira 40 kilometer daripada kediamannya Ahad lalu. Pembantu rumah itu mula bekerja dengan kontraktor berkenaan Febuari lalu tetapi penderaan terhadapnya bermula pada bulan Mei.

Polis menahan suspek dan isterinya semalam setelah mengesan tempat tinggal suspek. Ketua Polis Georgetown, ACP Gan Kong Meng berkata mangsa disimbah dengan air panas dan dadanya juga said disetrika selain diperkosa. (TVS/AK)

Komen Blog Ibnu Hasyim: Siapa bersalah dan bagaimana menyelesaikan supaya hal ni tidak berlaku lagi.

1 comment:

Tun Fatimah said...

warga asing yg bkerja sbgai pmbntu jga mpnyai prasaan.Kita spatutnya bngga dgn mereka sbb brani mgambil risiko utk ke tmpat org cri rezeki yg halal dan kita tidak mpnyai hak utk mendera mereka .

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails