Monday, September 13, 2010

Peguam Tertuduh, 'baik orangnya'?

Wajah tertuduh..

Penyewa terkejut ‘tuan rumah’ suspek kes bunuh Sosilawati, dakwa ‘baik orangnya’

BANTING, 13 Sept – Penyewa rumah peguam berpangkat Datuk yang ditahan polis berhubung kes pembunuhan jutawan kosmetik, Sosilawati Lawiya terkejut dengan penahanan “tuan rumahnya” itu selepas gambarnya disiarkan media hari ini.

Seorang peniaga yang juga menguruskan perniagaan katering dan hanya mahu dikenali sebagai Kak Ana, 45, terkejut dan seolah tidak percaya dengan penangkapan peguam itu kerana menyifatkan tuan rumahnya itu seorang lelaki yang baik, peramah dan sentiasa bertegur sapa.

“Akak terkejut tengok gambar dia (peguam) dalam akhbar hari ini. Memanglah tahu kes ini libatkan seorang peguam berpangkat Datuk di Banting, tapi tak sangka pula dia...

“Akak memang tak percaya dia buat semua tu sebab dia baik sangat,” katanya.

Ketika ditemui di rumah sewanya, iaitu bersebelahan rumah peguam berusia 41 tahun itu di sebuah taman di sini, beliau berkata peguam itu menginap di rumah semi-D berkembar di situ seorang diri manakala anak-anak dan isterinya tinggal di Puchong untuk menemani salah seorang anak mereka yang bersekolah (sekolah swasta) di sana.

“Masa akak pindah sejak April tahun ini, dia (peguam) ada beritahu anak-anak dan isterinya hanya akan datang serta melawatnya di rumah itu seminggu sekali sahaja,” katanya.

Isteri seorang pesara polis itu berkata sepanjang menyewa di rumah itu, dia tidak melihat sebarang kecurigaan di rumah peguam itu mahupun peguam itu sendiri.

“Macam biasa, dia memang rajin bertegur sapa, tak cakap lebih-lebih. Akak tak syak apa-apa. Hanya nampak dia pergi dan balik kerja sahaja,” katanya.

Semalam, polis mengesahkan penangkapan peguam berpangkat Datuk, adiknya yang juga seorang peguam dan enam lagi bagi membantu siasatan kes berprofil tinggi itu.

Sosilawati bersama tiga lelaki iaitu pemandu peribadinya, Kamaruddin Shansuddin, 44, pegawai bank CIMB cawangan Kampung Baru, Kuala LUmpur, Noorhisham Mohammad, 38, dan peguam peribadi, Ahmad Kamil Abd Karim, 32, dilaporkan hilang sejak 30 Ogos lalu selepas dikatakan ke Banting, Selangor untuk urusan pembelian tanah.

Semalam, polis mengesahkan kempat-empat mangsa dipukul sampai mati sebelum dibakar dan abu dibuang ke dalam sungai berdekatan Ladang Gadong dekat sini. – Bernama

Lihat keseluruhan ini...

3 comments:

Anonymous said...

Hindu-Hindu Pariah ni patut dilupuskan je dari muka bumi Persekutuan Malaysia ni. Datang merempat ke negara Tanah Melayu lepas tu membunuh orang Melayu Islam pulak. Berapa ramai orang Melayu Islam yang kena pukul, kena peras ugut, kena rogol dengan Hindu-Hindu Pariah ni. Kepada semua orang Melayu Islam, jangan beri muka kepada Hindu-Hindu pariah ni. Diorang bangsa merempat takde maruah & hina kalau kat negara India, jadi kita tak perlu tunjuk baik dengan si pariah-pariah low class ni. Aku menyeru kepada semua orang Melayu Islam ayuh kita angkat senjata kita basahkan senjata kita dengan darah-darah Hindu Pariah ini! Jangan biarkan mereka memijak kepala orang Islam lagi. Kita dah tau kat mana alamat tempat tinggal mereka. Mari kita berjihad menentang si kafir Hindu Pariah!

Ali Mahmud said...

Semangat nampak. Sila beri identiti betul kalau berani..

Anonymous said...

Tiada agama yang meminta umatnya berbuat jahat terhadap orang lain. Bagaimana pula kes pembuangan bayi yang boleh dikategorikan sebagai kes bunuh juga... bangsa mana pula kita nak bunuh ini? Sila jawab....

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails